I když páteční tréninky nejsou moc reprezentativní, tak podle Pastora Maldonada je Jolyon Palmer na svůj debut v F1 příští rok připravený a vše zvládne.
Letošní sezónu mladý Palmer u Lotusu strávil na pozici rezervního pilota, přičemž se místo Romaina Grosjeana, který odešel do Haasu, zúčastnil 13 pátečních tréninků. Maldonado si sice není moc jistý tím, nakolik mu tyto tréninky pomohly, na F1 je podle něj ale připravený.
"Je to těžké, protože letos odjezdil většinu pátků, ale vždy na tvrdší směsi a hodně nepogumované trati. To je ten nejhorší okamžik víkendu," vysvětluje Maldonado, proč rezervním pilotům účast v prvních trénincích moc nepomůže, mají-li nastoupit do závodů.
Svého nového týmového kolegu ale chválí: "Je dobrým jezdcem. Je velmi inteligentní a přeji mu to nejlepší. Myslím si, že je připravený. Doufám, že na to se mnou bude tvrdě tlačit, abychom tým dostali do dobré pozice. Rok strávený u Lotusu mu z jedné strany pomůže, protože všechny zná a ví, jak pracujeme."
"Samozřejmě, že závodění ve Formuli 1 ještě nezažil, nemá zkušenosti s nastavováním auta, ale to přijde. Pokud jste chytří a odvádíte s kluky svou práci, tak tohle přichází automaticky. Také bude potřebovat čas na to, aby se přizpůsobil závodům," dodává pro Autosport Maldonado.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.