Nezávislý motor bude podle Christiana Hornera pro Formuli 1 tím nejlepším způsobem, jak opět zajistit to správné rozložení sil.
Nezávislého dodavatele motorů chtějí do F1 přivést Bernie Ecclestone s Jeanem Todtem, nyní ale dali šanci na to, s jakými návrhy na změny v oblasti pohonných jednotek přijdou automobilky. Zástupce držitele komerčních práv a prezidenta FIA ale podporuje také šéf závodního týmu Red Bullu.
"Konkurenceschopný nezávislý motor potřebujete. To je to, co opět nastolí rovnováhu v celém systému. Ve sportu máme situaci - a zapomeňte trochu na Red Bull, protože stejně jako dvojité difuzory byly bitvou mezi FOTA a FOM, tak i motor je velmi mocným nástrojem pro ty, kdo kontrolují F1," popisuje Horner.
"Dělají to promotér a FIA? Nebo to dělají výrobci? My jsme žel zachyceni uprostřed této hry mocných. Proto musí být motory zjednodušeny a musí dojít k velkému snížení rozdílu mezi tím nejlepším a nejhorším motorem," požaduje šéf Red Bullu.
Současné automobilky, které dodávají v F1 pohonné jednotky, mají se svými nápady přijít do poloviny ledna. Jejich zástupci se již několikrát sešly a Horner je zvědavý na to, co představí: "Výrobci jsou nyní pod tlakem, aby do 15. ledna přišli s dostupným a cenově přijatelným motorem, který vyřeší všechny ty problémy."
"Pokud se to nestane, pak věřím, že do hry bude zaveden nezávislý motor. Se zájmem tedy očekáváme, s čím se vrátí 15. ledna," dodává Horner, jehož Red Bull bude i v sezóně 2016 pokračovat s pohonnými jednotkami Renaultu, jen si je bude dle svého sponzora přejmenovávat na TAG Heuer.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.