Nezávislý motor bude podle Christiana Hornera pro Formuli 1 tím nejlepším způsobem, jak opět zajistit to správné rozložení sil.
Nezávislého dodavatele motorů chtějí do F1 přivést Bernie Ecclestone s Jeanem Todtem, nyní ale dali šanci na to, s jakými návrhy na změny v oblasti pohonných jednotek přijdou automobilky. Zástupce držitele komerčních práv a prezidenta FIA ale podporuje také šéf závodního týmu Red Bullu.
"Konkurenceschopný nezávislý motor potřebujete. To je to, co opět nastolí rovnováhu v celém systému. Ve sportu máme situaci - a zapomeňte trochu na Red Bull, protože stejně jako dvojité difuzory byly bitvou mezi FOTA a FOM, tak i motor je velmi mocným nástrojem pro ty, kdo kontrolují F1," popisuje Horner.
"Dělají to promotér a FIA? Nebo to dělají výrobci? My jsme žel zachyceni uprostřed této hry mocných. Proto musí být motory zjednodušeny a musí dojít k velkému snížení rozdílu mezi tím nejlepším a nejhorším motorem," požaduje šéf Red Bullu.
Současné automobilky, které dodávají v F1 pohonné jednotky, mají se svými nápady přijít do poloviny ledna. Jejich zástupci se již několikrát sešly a Horner je zvědavý na to, co představí: "Výrobci jsou nyní pod tlakem, aby do 15. ledna přišli s dostupným a cenově přijatelným motorem, který vyřeší všechny ty problémy."
"Pokud se to nestane, pak věřím, že do hry bude zaveden nezávislý motor. Se zájmem tedy očekáváme, s čím se vrátí 15. ledna," dodává Horner, jehož Red Bull bude i v sezóně 2016 pokračovat s pohonnými jednotkami Renaultu, jen si je bude dle svého sponzora přejmenovávat na TAG Heuer.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.