Nezávislý motor bude podle Christiana Hornera pro Formuli 1 tím nejlepším způsobem, jak opět zajistit to správné rozložení sil.
Nezávislého dodavatele motorů chtějí do F1 přivést Bernie Ecclestone s Jeanem Todtem, nyní ale dali šanci na to, s jakými návrhy na změny v oblasti pohonných jednotek přijdou automobilky. Zástupce držitele komerčních práv a prezidenta FIA ale podporuje také šéf závodního týmu Red Bullu.
"Konkurenceschopný nezávislý motor potřebujete. To je to, co opět nastolí rovnováhu v celém systému. Ve sportu máme situaci - a zapomeňte trochu na Red Bull, protože stejně jako dvojité difuzory byly bitvou mezi FOTA a FOM, tak i motor je velmi mocným nástrojem pro ty, kdo kontrolují F1," popisuje Horner.
"Dělají to promotér a FIA? Nebo to dělají výrobci? My jsme žel zachyceni uprostřed této hry mocných. Proto musí být motory zjednodušeny a musí dojít k velkému snížení rozdílu mezi tím nejlepším a nejhorším motorem," požaduje šéf Red Bullu.
Současné automobilky, které dodávají v F1 pohonné jednotky, mají se svými nápady přijít do poloviny ledna. Jejich zástupci se již několikrát sešly a Horner je zvědavý na to, co představí: "Výrobci jsou nyní pod tlakem, aby do 15. ledna přišli s dostupným a cenově přijatelným motorem, který vyřeší všechny ty problémy."
"Pokud se to nestane, pak věřím, že do hry bude zaveden nezávislý motor. Se zájmem tedy očekáváme, s čím se vrátí 15. ledna," dodává Horner, jehož Red Bull bude i v sezóně 2016 pokračovat s pohonnými jednotkami Renaultu, jen si je bude dle svého sponzora přejmenovávat na TAG Heuer.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.