Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda varuje před tím, že jejich hlavní soupeř - Ferrari - bude mít v sezóně 2016 větší vývojový potenciál než jejich tovární tým.
Ve druhé dominantní sezóně Mercedesu po přechodu na hybridní turbomotory mu nejblíže bylo Ferrari, které letos dokázalo vyhrát tři závody - v Malajsii, v Maďarsku a v Singapuru. A v roce 2016 se náskok Mercedesu podle Laudy ještě sníží.
"Ferrari bude schopné vyvíjet své šasi, aerodynamiku a pohonnou jednotku snadněji než my. Mercedes tvrdě pracoval na tom, aby měl pohonnou jednotku připravenou pro novou hybridní éru, ale náš vývojový potenciál bude v tuto chvíli nižší," upozorňuje šéf Mercedesu.
"V Maranellu vždy tvrdili, že jsme měli s hybridním pohonem více zkušeností než konkurence, a tato výhoda nám umožnila si udržet náskok až do konce sezóny," uznává 66letý Rakušan, který získal s Ferrari dva mistrovské tituly v letech 1975 a 1977.
Klíčové podle něj budou první tři závody, které ukážou, zda je Ferrari schopné s Mercedesem válčit o titul: "Věřím, že první tři závody budou kritické pro pochopení toho, kam zamíří titul. Ferrari se vrátilo ke konkurenceschopnosti - stačí se jen podívat, jaký náskok stáhli mezi roky 2014 a 2015."
A udělají další pokrok. Vettel nám dal o čem přemýšlet. Je rychlým pilotem, vyhrál spoustu závodů a jeho hlad po vítězství v této sezóně ještě vzrost," upozorňuje Lauda v rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.