Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda varuje před tím, že jejich hlavní soupeř - Ferrari - bude mít v sezóně 2016 větší vývojový potenciál než jejich tovární tým.
Ve druhé dominantní sezóně Mercedesu po přechodu na hybridní turbomotory mu nejblíže bylo Ferrari, které letos dokázalo vyhrát tři závody - v Malajsii, v Maďarsku a v Singapuru. A v roce 2016 se náskok Mercedesu podle Laudy ještě sníží.
"Ferrari bude schopné vyvíjet své šasi, aerodynamiku a pohonnou jednotku snadněji než my. Mercedes tvrdě pracoval na tom, aby měl pohonnou jednotku připravenou pro novou hybridní éru, ale náš vývojový potenciál bude v tuto chvíli nižší," upozorňuje šéf Mercedesu.
"V Maranellu vždy tvrdili, že jsme měli s hybridním pohonem více zkušeností než konkurence, a tato výhoda nám umožnila si udržet náskok až do konce sezóny," uznává 66letý Rakušan, který získal s Ferrari dva mistrovské tituly v letech 1975 a 1977.
Klíčové podle něj budou první tři závody, které ukážou, zda je Ferrari schopné s Mercedesem válčit o titul: "Věřím, že první tři závody budou kritické pro pochopení toho, kam zamíří titul. Ferrari se vrátilo ke konkurenceschopnosti - stačí se jen podívat, jaký náskok stáhli mezi roky 2014 a 2015."
A udělají další pokrok. Vettel nám dal o čem přemýšlet. Je rychlým pilotem, vyhrál spoustu závodů a jeho hlad po vítězství v této sezóně ještě vzrost," upozorňuje Lauda v rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.