Francouzský výrobce vozů se vrací do F1. Renault koupil 90% podíl v týmu s legendárním jménem - Lotusu.
Renault zkraje měsíce definitivně koupil majoritní (90%) podíl v Lotusu za směšnou cenu - 1 GBP. Značka to přiznala v nedávno uveřejněných dokumentech. Stáj se sídlem v Oxfordshire koupil francouzský výrobce osobních vozů krátce před Vánocemi a poprvé od roku 2009 se tak bude v F1 prezentovat opět se svým vlastním týmem.
Renault se z F1 stáhl poté, co byl jeho závodní tým zavlečen do aféry kolem nehody Piqueta mladšího v Singapuru. Paradoxně teď Renault koupil tým, který v roce 2009 prodal. Renault prodal tým v roce 2009 se ztrátou ve výši 118 milionů EUR. Za doby vlastnictví skupinou Genii tým kumulativně vytvořil ztrátu ve výši 184 milionů GBP.
Bublina kolem týmu praskla letos, když stáj musela čelit několika soudním tahanicím. Dle posledních dostupných informací z účetnictví týmu vzrotly tržby stáje v roce 2014 díky penězům od Pastora Maldonada (PDVSA) o 23 % (na 114,7 milionů GBP). V kombinaci s tvrdými škrty, které tým představil v únoru 2014, klesla ztráta osminásobně na 8,6 milionů GBP.
Výkonný ředitel Genii, Eric Lux, to popsal jako "excelentní finanční výsledek". Během vlastnictví Genii týmu poskytlo půjčky v kumulované výši 98,2 milionů GBP, jen aby se tým udržel při životu. Genii při prodeji týmu Renaultu tyto půjčky odepsalo, avšak stále si drží 10% podíl ve stáji s cílem dosažení zisku.
Renault bude mít hlubší kapsy než Genii. Lotus letos obsadil v poháru konstruktérů 6. místo (o 2 příčky lepší než v roce 2014). Tým jezdící na závody je zredukovaný - 93 zaměstnanců bylo propuštěno, což ušetřilo na nákladech dalších 6,8 milionů GBP.
"Byl zde také dramatický propad ve finančních nákladech, další finance byly ušetřeny restrukturalizací učiněnou v únoru 2014," říká Lux. Podle něj "vede tým rozhovory s několika potenciálními dlouhodobými titulárními sponzory."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.