Francouzský výrobce vozů se vrací do F1. Renault koupil 90% podíl v týmu s legendárním jménem - Lotusu.
Renault zkraje měsíce definitivně koupil majoritní (90%) podíl v Lotusu za směšnou cenu - 1 GBP. Značka to přiznala v nedávno uveřejněných dokumentech. Stáj se sídlem v Oxfordshire koupil francouzský výrobce osobních vozů krátce před Vánocemi a poprvé od roku 2009 se tak bude v F1 prezentovat opět se svým vlastním týmem.
Renault se z F1 stáhl poté, co byl jeho závodní tým zavlečen do aféry kolem nehody Piqueta mladšího v Singapuru. Paradoxně teď Renault koupil tým, který v roce 2009 prodal. Renault prodal tým v roce 2009 se ztrátou ve výši 118 milionů EUR. Za doby vlastnictví skupinou Genii tým kumulativně vytvořil ztrátu ve výši 184 milionů GBP.
Bublina kolem týmu praskla letos, když stáj musela čelit několika soudním tahanicím. Dle posledních dostupných informací z účetnictví týmu vzrotly tržby stáje v roce 2014 díky penězům od Pastora Maldonada (PDVSA) o 23 % (na 114,7 milionů GBP). V kombinaci s tvrdými škrty, které tým představil v únoru 2014, klesla ztráta osminásobně na 8,6 milionů GBP.
Výkonný ředitel Genii, Eric Lux, to popsal jako "excelentní finanční výsledek". Během vlastnictví Genii týmu poskytlo půjčky v kumulované výši 98,2 milionů GBP, jen aby se tým udržel při životu. Genii při prodeji týmu Renaultu tyto půjčky odepsalo, avšak stále si drží 10% podíl ve stáji s cílem dosažení zisku.
Renault bude mít hlubší kapsy než Genii. Lotus letos obsadil v poháru konstruktérů 6. místo (o 2 příčky lepší než v roce 2014). Tým jezdící na závody je zredukovaný - 93 zaměstnanců bylo propuštěno, což ušetřilo na nákladech dalších 6,8 milionů GBP.
"Byl zde také dramatický propad ve finančních nákladech, další finance byly ušetřeny restrukturalizací učiněnou v únoru 2014," říká Lux. Podle něj "vede tým rozhovory s několika potenciálními dlouhodobými titulárními sponzory."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.