Francouzský výrobce vozů se vrací do F1. Renault koupil 90% podíl v týmu s legendárním jménem - Lotusu.
Renault zkraje měsíce definitivně koupil majoritní (90%) podíl v Lotusu za směšnou cenu - 1 GBP. Značka to přiznala v nedávno uveřejněných dokumentech. Stáj se sídlem v Oxfordshire koupil francouzský výrobce osobních vozů krátce před Vánocemi a poprvé od roku 2009 se tak bude v F1 prezentovat opět se svým vlastním týmem.
Renault se z F1 stáhl poté, co byl jeho závodní tým zavlečen do aféry kolem nehody Piqueta mladšího v Singapuru. Paradoxně teď Renault koupil tým, který v roce 2009 prodal. Renault prodal tým v roce 2009 se ztrátou ve výši 118 milionů EUR. Za doby vlastnictví skupinou Genii tým kumulativně vytvořil ztrátu ve výši 184 milionů GBP.
Bublina kolem týmu praskla letos, když stáj musela čelit několika soudním tahanicím. Dle posledních dostupných informací z účetnictví týmu vzrotly tržby stáje v roce 2014 díky penězům od Pastora Maldonada (PDVSA) o 23 % (na 114,7 milionů GBP). V kombinaci s tvrdými škrty, které tým představil v únoru 2014, klesla ztráta osminásobně na 8,6 milionů GBP.
Výkonný ředitel Genii, Eric Lux, to popsal jako "excelentní finanční výsledek". Během vlastnictví Genii týmu poskytlo půjčky v kumulované výši 98,2 milionů GBP, jen aby se tým udržel při životu. Genii při prodeji týmu Renaultu tyto půjčky odepsalo, avšak stále si drží 10% podíl ve stáji s cílem dosažení zisku.
Renault bude mít hlubší kapsy než Genii. Lotus letos obsadil v poháru konstruktérů 6. místo (o 2 příčky lepší než v roce 2014). Tým jezdící na závody je zredukovaný - 93 zaměstnanců bylo propuštěno, což ušetřilo na nákladech dalších 6,8 milionů GBP.
"Byl zde také dramatický propad ve finančních nákladech, další finance byly ušetřeny restrukturalizací učiněnou v únoru 2014," říká Lux. Podle něj "vede tým rozhovory s několika potenciálními dlouhodobými titulárními sponzory."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.