Podle Claire Williamsové by spojení jejího týmu s automobilkou bylo kvůli odlišné kultuře velmi obtížné bez ohledu na finanční přínos. Věří, že i bez toho může její nezávislý tým bojovat o mistrovské tituly - musí jen ještě trochu zlepšit své šasi.
Stáj z Grove má pátý nejvyšší rozpočet v F1, dokáže ale bojovat i se silnějšími týmy, jak potvrzuje třetím místem v šampionátu konstruktérů již druhý rok po sobě. Naposledy spolupracovala s BMW, vztah se však rozpadl v roce 2005 poté, co ji německá automobilka kritizovala kvůli tomu, že není schopna postavit vítězný vůz, zatímco Williams z neúspěchu kritizoval nedostatek výkonu motoru.
Williams se pak osm let trápil a kromě jednoho vítězství a tří umístění na pódiu žádných úspěchů nedosáhl. Pak se dohodl na dlouhodobé spolupráci, získal zkušené lidi, jako je technický ředitel Pat Symonds, a situace se postupně začala zlepšovat.
"Opravdu si cením nezávislosti, kterou máme. Pro mě je skutečně důležitá. Nikdo nemůže popřít, že mít zajištění automobilky je z finančního hlediska rozhodující. Ale dokud nebudeme mít dobrý vztah, pochopení a vzájemný respekt vůči silným stránkám, slabinám a omezením, pak by bylo velmi těžké dosáhnout toho, aby to fungovalo - obzvlášť s kulturou, jako má náš tým," komentuje dcera zakladatele, Franka Williamse, možnost spojení s nějakou automobilkou.
"Líbí se mi struktura, kterou momentálně máme. To ale neznamená, že bych neocenila, kdyby se na nás nějaká automobilka podívala a řekla: 'Rádi bychom se s vámi spojili.' Pokud by podmínky byly vhodné a fungovaly pro obě strany, pak by nás to vystřelilo do jiné sféry.
"V současné době jsme pouze zákaznickým týmem, máme však s Mercedesem skvělý vztah. Velmi tvrdě na něm pracujeme, abychom zajistili, že jej budeme zušlechťovat. Je tak silné, jak jen může být, a my s nimi máme dlouhodobý vztah. Momentálně jsem s ním tedy velmi spokojená a líbí se mi, jak to funguje," těší Williamsovou spolupráce s dominantním týmem F1.
Může mít ale její tým na to, aby bojoval o titul i bez finanční podpory některé z automobilek? "Někteří lidé říkají, že nikdy nemůžeme vyhrát, ale podívejte se na to, co se přihodilo v Silverstone. Předjeli jsme Mercedes a 20 kol jsme vedli, a to opravdu pouze díky tomu, že naše auto nebylo dostatečně silné na to, abychom je udrželi za sebou - nebylo to způsobeno pohonnou jednotkou ve voze.
Musíme odvést lepší práci po stránce šasi, a pak můžeme bojovat o vítězství a s Mercedesem o titul. V F1 to není všechno o motorech tolik, jak se říká v paddocku. Pokud bychom odvedli lepší práci na šasi, pak bychom s nimi samozřejmě mohli bojovat. Já tomu 100% věřím," dodává pro Autosport Williamsová.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.