Podle Claire Williamsové by spojení jejího týmu s automobilkou bylo kvůli odlišné kultuře velmi obtížné bez ohledu na finanční přínos. Věří, že i bez toho může její nezávislý tým bojovat o mistrovské tituly - musí jen ještě trochu zlepšit své šasi.
Stáj z Grove má pátý nejvyšší rozpočet v F1, dokáže ale bojovat i se silnějšími týmy, jak potvrzuje třetím místem v šampionátu konstruktérů již druhý rok po sobě. Naposledy spolupracovala s BMW, vztah se však rozpadl v roce 2005 poté, co ji německá automobilka kritizovala kvůli tomu, že není schopna postavit vítězný vůz, zatímco Williams z neúspěchu kritizoval nedostatek výkonu motoru.
Williams se pak osm let trápil a kromě jednoho vítězství a tří umístění na pódiu žádných úspěchů nedosáhl. Pak se dohodl na dlouhodobé spolupráci, získal zkušené lidi, jako je technický ředitel Pat Symonds, a situace se postupně začala zlepšovat.
"Opravdu si cením nezávislosti, kterou máme. Pro mě je skutečně důležitá. Nikdo nemůže popřít, že mít zajištění automobilky je z finančního hlediska rozhodující. Ale dokud nebudeme mít dobrý vztah, pochopení a vzájemný respekt vůči silným stránkám, slabinám a omezením, pak by bylo velmi těžké dosáhnout toho, aby to fungovalo - obzvlášť s kulturou, jako má náš tým," komentuje dcera zakladatele, Franka Williamse, možnost spojení s nějakou automobilkou.
"Líbí se mi struktura, kterou momentálně máme. To ale neznamená, že bych neocenila, kdyby se na nás nějaká automobilka podívala a řekla: 'Rádi bychom se s vámi spojili.' Pokud by podmínky byly vhodné a fungovaly pro obě strany, pak by nás to vystřelilo do jiné sféry.
"V současné době jsme pouze zákaznickým týmem, máme však s Mercedesem skvělý vztah. Velmi tvrdě na něm pracujeme, abychom zajistili, že jej budeme zušlechťovat. Je tak silné, jak jen může být, a my s nimi máme dlouhodobý vztah. Momentálně jsem s ním tedy velmi spokojená a líbí se mi, jak to funguje," těší Williamsovou spolupráce s dominantním týmem F1.
Může mít ale její tým na to, aby bojoval o titul i bez finanční podpory některé z automobilek? "Někteří lidé říkají, že nikdy nemůžeme vyhrát, ale podívejte se na to, co se přihodilo v Silverstone. Předjeli jsme Mercedes a 20 kol jsme vedli, a to opravdu pouze díky tomu, že naše auto nebylo dostatečně silné na to, abychom je udrželi za sebou - nebylo to způsobeno pohonnou jednotkou ve voze.
Musíme odvést lepší práci po stránce šasi, a pak můžeme bojovat o vítězství a s Mercedesem o titul. V F1 to není všechno o motorech tolik, jak se říká v paddocku. Pokud bychom odvedli lepší práci na šasi, pak bychom s nimi samozřejmě mohli bojovat. Já tomu 100% věřím," dodává pro Autosport Williamsová.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.