Red Bull se bude dle svého technického ředitele, Adriana Neweyho, v sezóně 2016 s motorem Renault kvůli nedostatku výkonu dále trápit, zatímco McLaren může s Hondou poměrně snadno vyřešit slabinu svého systému pro rekuperaci energie (ERS) a být pro ně více než silným soupeřem.
Rakouský tým se letos propadl až na čtvrté místo mezi konstruktéry. Během sezóny se snažil přejít na pohonné jednotky Mercedes či Ferrari, nakonec mu ale nezbylo nic jiného než pokračovat s Renaultem, jehož produkty si bude přejmenovávat na TAG Heuer. Na rozdíl od McLarenu s Hondou ale ze strany francouzského výrobce velký pokrok nečeká.
"Upřímně si myslím, že to pro nás bude extrémně náročná sezóna. Pokud začneme s motorem o stejném výkonu, jaký jsme měli v letech 2014 a 2015, což je podle mě hodně pravděpodobné, pak budeme ještě více vzadu," varuje Newey před vysokými očekáváními.
"Podle našeho vlastního jsme našli poměrně velké zisky na straně šasi, ale tovární týmy se samozřejmě všechny posunou vpřed. Mercedes a Ferrari udělají pokrok," domnívá se v rozhovoru pro Motorsport.com technický ředitel Red Bullu.
Před jeho stáj by so mohl dostat dokonce i Toro Rosso poháněné rok starým Ferrari a McLaren s Hondou: "Toro Rosso, náš sesterský tým, bude díky 2015 motoru Ferrari znatelně před aktuální pohonnou jednotkou Renault.
Z toho, co jsme viděli, věřím, že Honda dosáhne velkého pokroku. Myslím si, že jejich motor s vnitřním spalováním je poměrně dobrý. Jejich problém bylo, že z turba prostřednictvím MGU-H rekuperovali příliš málo energie. Ale to je pro vyřešení během zimy malý problém."
"Příští rok pro nás tedy bude velmi náročný. Opravdu záleží na tom, co se stane se sportem v roce 2017 a dále. Přeje si vedoucí orgán umožnit soukromým týmům, jako jsme my, mít řádně konkurenceschopné motory nebo ne?" klade si Newey závěrečnou otázku.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.