Newey: S výkonem Renaultu nás čeká těžký rok, Honda svou slabinu vyřeší snadno

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 v Abú Zabí
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 v Abú Zabí, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 22. prosince 2015 06:35
Sdílej:

Red Bull se bude dle svého technického ředitele, Adriana Neweyho, v sezóně 2016 s motorem Renault kvůli nedostatku výkonu dále trápit, zatímco McLaren může s Hondou poměrně snadno vyřešit slabinu svého systému pro rekuperaci energie (ERS) a být pro ně více než silným soupeřem.

Rakouský tým se letos propadl až na čtvrté místo mezi konstruktéry. Během sezóny se snažil přejít na pohonné jednotky Mercedes či Ferrari, nakonec mu ale nezbylo nic jiného než pokračovat s Renaultem, jehož produkty si bude přejmenovávat na TAG Heuer. Na rozdíl od McLarenu s Hondou ale ze strany francouzského výrobce velký pokrok nečeká.

"Upřímně si myslím, že to pro nás bude extrémně náročná sezóna. Pokud začneme s motorem o stejném výkonu, jaký jsme měli v letech 2014 a 2015, což je podle mě hodně pravděpodobné, pak budeme ještě více vzadu," varuje Newey před vysokými očekáváními.

"Podle našeho vlastního jsme našli poměrně velké zisky na straně šasi, ale tovární týmy se samozřejmě všechny posunou vpřed. Mercedes a Ferrari udělají pokrok," domnívá se v rozhovoru pro Motorsport.com technický ředitel Red Bullu.

Před jeho stáj by so mohl dostat dokonce i Toro Rosso poháněné rok starým Ferrari a McLaren s Hondou: "Toro Rosso, náš sesterský tým, bude díky 2015 motoru Ferrari znatelně před aktuální pohonnou jednotkou Renault.

Z toho, co jsme viděli, věřím, že Honda dosáhne velkého pokroku. Myslím si, že jejich motor s vnitřním spalováním je poměrně dobrý. Jejich problém bylo, že z turba prostřednictvím MGU-H rekuperovali příliš málo energie. Ale to je pro vyřešení během zimy malý problém."

"Příští rok pro nás tedy bude velmi náročný. Opravdu záleží na tom, co se stane se sportem v roce 2017 a dále. Přeje si vedoucí orgán umožnit soukromým týmům, jako jsme my, mít řádně konkurenceschopné motory nebo ne?" klade si Newey závěrečnou otázku.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.