Red Bull se bude dle svého technického ředitele, Adriana Neweyho, v sezóně 2016 s motorem Renault kvůli nedostatku výkonu dále trápit, zatímco McLaren může s Hondou poměrně snadno vyřešit slabinu svého systému pro rekuperaci energie (ERS) a být pro ně více než silným soupeřem.
Rakouský tým se letos propadl až na čtvrté místo mezi konstruktéry. Během sezóny se snažil přejít na pohonné jednotky Mercedes či Ferrari, nakonec mu ale nezbylo nic jiného než pokračovat s Renaultem, jehož produkty si bude přejmenovávat na TAG Heuer. Na rozdíl od McLarenu s Hondou ale ze strany francouzského výrobce velký pokrok nečeká.
"Upřímně si myslím, že to pro nás bude extrémně náročná sezóna. Pokud začneme s motorem o stejném výkonu, jaký jsme měli v letech 2014 a 2015, což je podle mě hodně pravděpodobné, pak budeme ještě více vzadu," varuje Newey před vysokými očekáváními.
"Podle našeho vlastního jsme našli poměrně velké zisky na straně šasi, ale tovární týmy se samozřejmě všechny posunou vpřed. Mercedes a Ferrari udělají pokrok," domnívá se v rozhovoru pro Motorsport.com technický ředitel Red Bullu.
Před jeho stáj by so mohl dostat dokonce i Toro Rosso poháněné rok starým Ferrari a McLaren s Hondou: "Toro Rosso, náš sesterský tým, bude díky 2015 motoru Ferrari znatelně před aktuální pohonnou jednotkou Renault.
Z toho, co jsme viděli, věřím, že Honda dosáhne velkého pokroku. Myslím si, že jejich motor s vnitřním spalováním je poměrně dobrý. Jejich problém bylo, že z turba prostřednictvím MGU-H rekuperovali příliš málo energie. Ale to je pro vyřešení během zimy malý problém."
"Příští rok pro nás tedy bude velmi náročný. Opravdu záleží na tom, co se stane se sportem v roce 2017 a dále. Přeje si vedoucí orgán umožnit soukromým týmům, jako jsme my, mít řádně konkurenceschopné motory nebo ne?" klade si Newey závěrečnou otázku.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.