Renault potvrdil, že minulý týden dokončil převzetí týmu Lotus F1. Další detaily týkající se názvu, managementu a partnerů zveřejní příští rok.
"V pátek 18. prosince Skupina Renault a Gravity Motorsport S.a.rl, pobočka Genii Capital SA, formálně a úspěšně dokončili prostřednictvím Skupiny Renault získání kontrolního podílu v týmu Lotus F1," uvádí Renault ve své oficiální zprávě.
Další podrobnosti zveřejní příští rok: "Nový název týmu, plnou strukturu managementu, partnerů týmu a další detaily budou oznámeny během události, která se uskuteční v únoru v Paříži. Mezitím byla jmenována nová rada ředitelů s předsedou Jérômem Stollem a s generálním ředitelem Cyrilem Abiteboulem."
Všechny strany od konce závodní sezóny tvrdě spolupracovali na dokončení této akvizice: "Po podepsání předběžné dohody Skupinou Renault a Gravity Motorsport S.a.rl 28. září strany uzavřely 3. prosince 2015 různé dohody. Od té doby všichni zainteresovaní neúnavně pracovali na tom, aby splnili smluvní a právní závazky vyplývající z těchto dohod, aby umožnili úspěšné dokončení transakce."
Pokud jde o nový monopost, ten by měl být připraven pro první předsezónní test, který proběhne v Barceloně od 22. do 25. února. Ve Viry usilovně pracují na vylepšení pohonné jednotky a v Enstone vyrábějí šasi: "Technické týmy dělají dobré pokroky, aby měly auto pro rok 2016 připravené k testování v Barceloně na konci února.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.