Renault potvrdil, že minulý týden dokončil převzetí týmu Lotus F1. Další detaily týkající se názvu, managementu a partnerů zveřejní příští rok.
"V pátek 18. prosince Skupina Renault a Gravity Motorsport S.a.rl, pobočka Genii Capital SA, formálně a úspěšně dokončili prostřednictvím Skupiny Renault získání kontrolního podílu v týmu Lotus F1," uvádí Renault ve své oficiální zprávě.
Další podrobnosti zveřejní příští rok: "Nový název týmu, plnou strukturu managementu, partnerů týmu a další detaily budou oznámeny během události, která se uskuteční v únoru v Paříži. Mezitím byla jmenována nová rada ředitelů s předsedou Jérômem Stollem a s generálním ředitelem Cyrilem Abiteboulem."
Všechny strany od konce závodní sezóny tvrdě spolupracovali na dokončení této akvizice: "Po podepsání předběžné dohody Skupinou Renault a Gravity Motorsport S.a.rl 28. září strany uzavřely 3. prosince 2015 různé dohody. Od té doby všichni zainteresovaní neúnavně pracovali na tom, aby splnili smluvní a právní závazky vyplývající z těchto dohod, aby umožnili úspěšné dokončení transakce."
Pokud jde o nový monopost, ten by měl být připraven pro první předsezónní test, který proběhne v Barceloně od 22. do 25. února. Ve Viry usilovně pracují na vylepšení pohonné jednotky a v Enstone vyrábějí šasi: "Technické týmy dělají dobré pokroky, aby měly auto pro rok 2016 připravené k testování v Barceloně na konci února.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.