Max Verstappen kritizuje systém přidělování trestních bodů, který v F1 panuje. Podle mladíka by tento systém neměl bránit pořádnému závodění.
Podle jezdce Toro Rosso se v F1 rozdává moc velké množství penalizací. To pak brání pořádnému závodění. Podle Holanďana ani fanoušci neocení, když budou jezdci před předjížděcím manévrem zvažovat, jestli do něho jít. "Je to škoda, neměli by nás odrazovat od závodění," říká Max Verstappen.
"Nemyslím si, že by diváci chtěli vidět, jak mám strach někoho předjet, a proto do předjížděcího manévru nepůjdu." Jenže přesně to Maxovi v prvních závodech roku 2016 hrozí. Kvůli velkému množství trestných bodů mu totiž hrozí při dalších prohřešcích v první polovině sezony zákaz startu na jednu Grand Prix.
Zákaz startu v následující Velké ceně přijde automaticky poté, co jezdec za posledních 12 měsíců posbírá 12 trestných bodů. Verstappen, který letos posbíral body za nehodu s Grosjeanem v Monaku a za další dva menší přestupky v Abu Zabí, má na svém kontě zatím bodů 8.
Až do konce května 2016 mu ale při spáchání většího prohřešku reálně hrozí zákaz startu v další Grand Prix. "Během prvních závodů budu muset být opatrný. I tak se ale budu i nadále snažit předjíždět ostatní jezdce," slibuje pilot.
I kvuli svému ohrožení požaduje pilot Toro Rosso, aby byla zvážena změna aktuálního systému: "Možná bychom měli popřemýšlet nad úpravou systému trestných bodů nebo automatického zákazu startu. Třeba by to mohl řešit peněžitý trest. Sice to také mrzí, ale je to jiné než zákaz startu. Ten se může negativně podepsat pod kariéru jezdce."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.