Max Verstappen kritizuje systém přidělování trestních bodů, který v F1 panuje. Podle mladíka by tento systém neměl bránit pořádnému závodění.
Podle jezdce Toro Rosso se v F1 rozdává moc velké množství penalizací. To pak brání pořádnému závodění. Podle Holanďana ani fanoušci neocení, když budou jezdci před předjížděcím manévrem zvažovat, jestli do něho jít. "Je to škoda, neměli by nás odrazovat od závodění," říká Max Verstappen.
"Nemyslím si, že by diváci chtěli vidět, jak mám strach někoho předjet, a proto do předjížděcího manévru nepůjdu." Jenže přesně to Maxovi v prvních závodech roku 2016 hrozí. Kvůli velkému množství trestných bodů mu totiž hrozí při dalších prohřešcích v první polovině sezony zákaz startu na jednu Grand Prix.
Zákaz startu v následující Velké ceně přijde automaticky poté, co jezdec za posledních 12 měsíců posbírá 12 trestných bodů. Verstappen, který letos posbíral body za nehodu s Grosjeanem v Monaku a za další dva menší přestupky v Abu Zabí, má na svém kontě zatím bodů 8.
Až do konce května 2016 mu ale při spáchání většího prohřešku reálně hrozí zákaz startu v další Grand Prix. "Během prvních závodů budu muset být opatrný. I tak se ale budu i nadále snažit předjíždět ostatní jezdce," slibuje pilot.
I kvuli svému ohrožení požaduje pilot Toro Rosso, aby byla zvážena změna aktuálního systému: "Možná bychom měli popřemýšlet nad úpravou systému trestných bodů nebo automatického zákazu startu. Třeba by to mohl řešit peněžitý trest. Sice to také mrzí, ale je to jiné než zákaz startu. Ten se může negativně podepsat pod kariéru jezdce."
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.