Ferrari vždy povzbuzovalo Volkswagen ke vstupu do Formule 1. To, že v ní chybí, považuje za velmi podivné. Japonská Honda se sice trápí, může v ní ale dosáhnout skvělých věcí.
Během sezóny se spekulovalo o tom, že by Volkswagen mohl vstoupit do F1 jako dodavatel motorů Red Bullu. Po vypuknutí emisního skandálu však německá automobilka musela zažít řešit úplně jiné problémy a její management tento nápad smetl ze stolu. Do té doby to ale dle Christiana Hornera vypadalo nadějně.
O soupeře navíc s v F1 přálo také Ferrari. "Přes problémy, které Volkswagen má, jsem v minulosti vždy generálního ředitele Volkswagenu povzbuzoval k tomu, aby vstoupili do F1. To, že v ní tak velká automobilka není, pro mě bylo vždycky velmi divné," uvádí prezident italského týmu, Sergio Marchionne.
A zájem měl také o další automobilky: "Také jsem povzbuzoval General Motors, vždy jsem se je všechny snažil povzbudit k tomu, aby se přidali. To by bylo pro sport dobré - pro ně i pro nás," pokračuje šéf Ferrari, bez nějž si mnozí fanoušci už Formuli 1 ani nedokážou představit.
Volkswagen si i přes zvýšené náklady kvůli emisnímu skandálu zachoval své současné programy v motorsportu včetně svých tří vozů v mistrovství světa v rallye. Naproti tomu Audi a Porsche omezilo počet svých týmů v Le Mans ze tří na dva.
Podle některých může ostatní automobilky odrazovat také trápení Hondy v F1, které spojila své síly s McLarenem. Podle Marchionne by tomu ale tak být nemělo: "Honda může dosáhnout skvělých věcí a může se vrátit k vítězstvím. Ve Formuli 1 potřebujeme více automobilek."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.