Ferrari vždy povzbuzovalo Volkswagen ke vstupu do Formule 1. To, že v ní chybí, považuje za velmi podivné. Japonská Honda se sice trápí, může v ní ale dosáhnout skvělých věcí.
Během sezóny se spekulovalo o tom, že by Volkswagen mohl vstoupit do F1 jako dodavatel motorů Red Bullu. Po vypuknutí emisního skandálu však německá automobilka musela zažít řešit úplně jiné problémy a její management tento nápad smetl ze stolu. Do té doby to ale dle Christiana Hornera vypadalo nadějně.
O soupeře navíc s v F1 přálo také Ferrari. "Přes problémy, které Volkswagen má, jsem v minulosti vždy generálního ředitele Volkswagenu povzbuzoval k tomu, aby vstoupili do F1. To, že v ní tak velká automobilka není, pro mě bylo vždycky velmi divné," uvádí prezident italského týmu, Sergio Marchionne.
A zájem měl také o další automobilky: "Také jsem povzbuzoval General Motors, vždy jsem se je všechny snažil povzbudit k tomu, aby se přidali. To by bylo pro sport dobré - pro ně i pro nás," pokračuje šéf Ferrari, bez nějž si mnozí fanoušci už Formuli 1 ani nedokážou představit.
Volkswagen si i přes zvýšené náklady kvůli emisnímu skandálu zachoval své současné programy v motorsportu včetně svých tří vozů v mistrovství světa v rallye. Naproti tomu Audi a Porsche omezilo počet svých týmů v Le Mans ze tří na dva.
Podle některých může ostatní automobilky odrazovat také trápení Hondy v F1, které spojila své síly s McLarenem. Podle Marchionne by tomu ale tak být nemělo: "Honda může dosáhnout skvělých věcí a může se vrátit k vítězstvím. Ve Formuli 1 potřebujeme více automobilek."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.