Technického ředitele Williamsu, Pata Symondse, porážka od Ferrari v letošní sezóně hodně mrzí. Třetí místo už neoslavovali tolik, co minulý rok.
Stáj z Maranella v předchozím ročníku 2014 nezískala ani jedno vítězství a mezi konstruktéry skončila čtvrtá, letos se ale vrátila v silnější formě. Dokázala Mercedes třikrát porazit a celkově ji patří druhé místo. Williams naproti tomu tento rok skončil stejně jako ten minulý - na třetí příčce.
"Ferrari se očividně posunulo nejvíce - bylo kolem 0,3 procenta za námi, nyní je 0,3 procenta před námi, což bolí. Red Bull se o tolik nezměnil. Faktem je, že když Mercedes loni třikrát selhal, byl Red Bull připraven a posbíral drobky," vysvětluje Symonds pro Autosport.
"Mohlo dojít na tři nebo čtyři závody, kdy selhali, a drobky mohl sebrat Williams. Je to jen jedna z těch věcí. Samozřejmě, že letos oni ani my jsme neměli tolik štěstí. Ferrari několik závodů vyhrálo díky čisté rychlosti, ale nemyslím si, že bychom měli být svou sezónou sklíčení," pokračuje technický ředitel týmu s pátým nejvyšším rozpočtem.
"Lidé cítí, že jsme byli ke konci loňské sezóny blíže, což je možná pravdou. Ale vzhledem k Mercedesu jsme se až do Monzy letos opravdu drželi průměrně na rozdíl jednoho procenta za nimi. V Monze využili výkonnostní výhodu a my jsme se trochu více propadli. Jde o dobrou sezónu a o zatraceně dobrý základ, na kterém můžeme stavět," domnívá se Symonds.
Zatímco minulý rok Williams třetí místo mohutně oslavoval, letos po skončení sezóny tolik nadšení u stáje z Grove patrné nebylo: "Minulý rok tým zakončil dekádu, v níž se neustále propadával, takže skončit na třetím místě pro ně bylo jako titul. Ale to zvedá očekávání všech a všichni se chtějí posunout dále, proto je obhájení třetí pozice ještě větším úspěchem."
"Vyhrát mistrovství světa je skvělé, ale když poté zažijete špatný rok, pak se kvůli tomu cítíte hrozně. Zatímco když znovu vyhrajete, tak si řekne: 'Právě jsme dokázali, že to nebyla náhoda.' Mě opravdu těší to, že většina z personálu tím nejsou strašně nadšení. Jde o dobrou věc," dodává Symonds.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.