Technického ředitele Williamsu, Pata Symondse, porážka od Ferrari v letošní sezóně hodně mrzí. Třetí místo už neoslavovali tolik, co minulý rok.
Stáj z Maranella v předchozím ročníku 2014 nezískala ani jedno vítězství a mezi konstruktéry skončila čtvrtá, letos se ale vrátila v silnější formě. Dokázala Mercedes třikrát porazit a celkově ji patří druhé místo. Williams naproti tomu tento rok skončil stejně jako ten minulý - na třetí příčce.
"Ferrari se očividně posunulo nejvíce - bylo kolem 0,3 procenta za námi, nyní je 0,3 procenta před námi, což bolí. Red Bull se o tolik nezměnil. Faktem je, že když Mercedes loni třikrát selhal, byl Red Bull připraven a posbíral drobky," vysvětluje Symonds pro Autosport.
"Mohlo dojít na tři nebo čtyři závody, kdy selhali, a drobky mohl sebrat Williams. Je to jen jedna z těch věcí. Samozřejmě, že letos oni ani my jsme neměli tolik štěstí. Ferrari několik závodů vyhrálo díky čisté rychlosti, ale nemyslím si, že bychom měli být svou sezónou sklíčení," pokračuje technický ředitel týmu s pátým nejvyšším rozpočtem.
"Lidé cítí, že jsme byli ke konci loňské sezóny blíže, což je možná pravdou. Ale vzhledem k Mercedesu jsme se až do Monzy letos opravdu drželi průměrně na rozdíl jednoho procenta za nimi. V Monze využili výkonnostní výhodu a my jsme se trochu více propadli. Jde o dobrou sezónu a o zatraceně dobrý základ, na kterém můžeme stavět," domnívá se Symonds.
Zatímco minulý rok Williams třetí místo mohutně oslavoval, letos po skončení sezóny tolik nadšení u stáje z Grove patrné nebylo: "Minulý rok tým zakončil dekádu, v níž se neustále propadával, takže skončit na třetím místě pro ně bylo jako titul. Ale to zvedá očekávání všech a všichni se chtějí posunout dále, proto je obhájení třetí pozice ještě větším úspěchem."
"Vyhrát mistrovství světa je skvělé, ale když poté zažijete špatný rok, pak se kvůli tomu cítíte hrozně. Zatímco když znovu vyhrajete, tak si řekne: 'Právě jsme dokázali, že to nebyla náhoda.' Mě opravdu těší to, že většina z personálu tím nejsou strašně nadšení. Jde o dobrou věc," dodává Symonds.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.