Technického ředitele Williamsu, Pata Symondse, porážka od Ferrari v letošní sezóně hodně mrzí. Třetí místo už neoslavovali tolik, co minulý rok.
Stáj z Maranella v předchozím ročníku 2014 nezískala ani jedno vítězství a mezi konstruktéry skončila čtvrtá, letos se ale vrátila v silnější formě. Dokázala Mercedes třikrát porazit a celkově ji patří druhé místo. Williams naproti tomu tento rok skončil stejně jako ten minulý - na třetí příčce.
"Ferrari se očividně posunulo nejvíce - bylo kolem 0,3 procenta za námi, nyní je 0,3 procenta před námi, což bolí. Red Bull se o tolik nezměnil. Faktem je, že když Mercedes loni třikrát selhal, byl Red Bull připraven a posbíral drobky," vysvětluje Symonds pro Autosport.
"Mohlo dojít na tři nebo čtyři závody, kdy selhali, a drobky mohl sebrat Williams. Je to jen jedna z těch věcí. Samozřejmě, že letos oni ani my jsme neměli tolik štěstí. Ferrari několik závodů vyhrálo díky čisté rychlosti, ale nemyslím si, že bychom měli být svou sezónou sklíčení," pokračuje technický ředitel týmu s pátým nejvyšším rozpočtem.
"Lidé cítí, že jsme byli ke konci loňské sezóny blíže, což je možná pravdou. Ale vzhledem k Mercedesu jsme se až do Monzy letos opravdu drželi průměrně na rozdíl jednoho procenta za nimi. V Monze využili výkonnostní výhodu a my jsme se trochu více propadli. Jde o dobrou sezónu a o zatraceně dobrý základ, na kterém můžeme stavět," domnívá se Symonds.
Zatímco minulý rok Williams třetí místo mohutně oslavoval, letos po skončení sezóny tolik nadšení u stáje z Grove patrné nebylo: "Minulý rok tým zakončil dekádu, v níž se neustále propadával, takže skončit na třetím místě pro ně bylo jako titul. Ale to zvedá očekávání všech a všichni se chtějí posunout dále, proto je obhájení třetí pozice ještě větším úspěchem."
"Vyhrát mistrovství světa je skvělé, ale když poté zažijete špatný rok, pak se kvůli tomu cítíte hrozně. Zatímco když znovu vyhrajete, tak si řekne: 'Právě jsme dokázali, že to nebyla náhoda.' Mě opravdu těší to, že většina z personálu tím nejsou strašně nadšení. Jde o dobrou věc," dodává Symonds.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.