Carlos Sainz mladší se obává, že jeho Toro Rosso může v průběhu příští sezóny začít kvůli rok starému motoru ztrácet s tím, jak budou soupeři vylepšovat své agregáty.
Toro Rosso přechází z Renaultu na rok staré pohonné jednotky Ferrari, které v průběhu sezóny již nejspíše nebudou dále vyvíjeny. Pro tým s Faenzy proto bude důležité, aby co nejvíce získali v úvodu sezóny, protože soupeři budou výkony svých motorů dále navyšovat.
"To je to hlavní. Pro nás bude zřejmě nejdůležitější první polovina sezóny, kdy budeme muset dostat co nejvíce z toho, co máme. Ve druhé polovině to bude zřejmě o něco těžší. Obzvlášť když přihlédneme k letošnímu roku, kde došlo v sezóně k velkému vývoji," upozorňuje mladý Španěl, jehož otec se chystá na svou 9. Rallye Dakar se Sébastien Loebem.
"Také jsme si u Renaultu všimli, že jsme celou sezónu měli stejný výkon. Toro Rosso bylo na jejím začátku nahoře, pak pomalu ztrácelo. Proto si myslím, že to bude o tom, abychom co nejlépe využili první polovinu," pokračuje pro Motorsport Sainz mladší.
Se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem zůstávají u Toro Rosso, o jehož budoucnost se trochu obával: "Měl jsem velmi malé myšlenky. Upřímně jsem vždy hodně důvěřoval a doufal, že se věci opravdu brzy vyřeší, i když to nebylo moc brzy, ale stačilo to."
"Teď se mi ulevilo, když máme solidní platformu, na které budeme příští rok pracovat. Myslím si, že půjde o krok vpřed. Mít plně italský tým také pomůže. Podle mě budou vztahy dobré. Z toho, co vím, si opravdu užívali období, kdy tam bylo Ferrari. Myslím, že před příštím ročníkem je vše velmi pozitivní," dodává Sainz, jehož Toro Rosso sídlí ve Faenze vzdálené pouhých 100 km od Maranella.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.