Carlos Sainz mladší se obává, že jeho Toro Rosso může v průběhu příští sezóny začít kvůli rok starému motoru ztrácet s tím, jak budou soupeři vylepšovat své agregáty.
Toro Rosso přechází z Renaultu na rok staré pohonné jednotky Ferrari, které v průběhu sezóny již nejspíše nebudou dále vyvíjeny. Pro tým s Faenzy proto bude důležité, aby co nejvíce získali v úvodu sezóny, protože soupeři budou výkony svých motorů dále navyšovat.
"To je to hlavní. Pro nás bude zřejmě nejdůležitější první polovina sezóny, kdy budeme muset dostat co nejvíce z toho, co máme. Ve druhé polovině to bude zřejmě o něco těžší. Obzvlášť když přihlédneme k letošnímu roku, kde došlo v sezóně k velkému vývoji," upozorňuje mladý Španěl, jehož otec se chystá na svou 9. Rallye Dakar se Sébastien Loebem.
"Také jsme si u Renaultu všimli, že jsme celou sezónu měli stejný výkon. Toro Rosso bylo na jejím začátku nahoře, pak pomalu ztrácelo. Proto si myslím, že to bude o tom, abychom co nejlépe využili první polovinu," pokračuje pro Motorsport Sainz mladší.
Se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem zůstávají u Toro Rosso, o jehož budoucnost se trochu obával: "Měl jsem velmi malé myšlenky. Upřímně jsem vždy hodně důvěřoval a doufal, že se věci opravdu brzy vyřeší, i když to nebylo moc brzy, ale stačilo to."
"Teď se mi ulevilo, když máme solidní platformu, na které budeme příští rok pracovat. Myslím si, že půjde o krok vpřed. Mít plně italský tým také pomůže. Podle mě budou vztahy dobré. Z toho, co vím, si opravdu užívali období, kdy tam bylo Ferrari. Myslím, že před příštím ročníkem je vše velmi pozitivní," dodává Sainz, jehož Toro Rosso sídlí ve Faenze vzdálené pouhých 100 km od Maranella.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.