Carlos Sainz mladší se obává, že jeho Toro Rosso může v průběhu příští sezóny začít kvůli rok starému motoru ztrácet s tím, jak budou soupeři vylepšovat své agregáty.
Toro Rosso přechází z Renaultu na rok staré pohonné jednotky Ferrari, které v průběhu sezóny již nejspíše nebudou dále vyvíjeny. Pro tým s Faenzy proto bude důležité, aby co nejvíce získali v úvodu sezóny, protože soupeři budou výkony svých motorů dále navyšovat.
"To je to hlavní. Pro nás bude zřejmě nejdůležitější první polovina sezóny, kdy budeme muset dostat co nejvíce z toho, co máme. Ve druhé polovině to bude zřejmě o něco těžší. Obzvlášť když přihlédneme k letošnímu roku, kde došlo v sezóně k velkému vývoji," upozorňuje mladý Španěl, jehož otec se chystá na svou 9. Rallye Dakar se Sébastien Loebem.
"Také jsme si u Renaultu všimli, že jsme celou sezónu měli stejný výkon. Toro Rosso bylo na jejím začátku nahoře, pak pomalu ztrácelo. Proto si myslím, že to bude o tom, abychom co nejlépe využili první polovinu," pokračuje pro Motorsport Sainz mladší.
Se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem zůstávají u Toro Rosso, o jehož budoucnost se trochu obával: "Měl jsem velmi malé myšlenky. Upřímně jsem vždy hodně důvěřoval a doufal, že se věci opravdu brzy vyřeší, i když to nebylo moc brzy, ale stačilo to."
"Teď se mi ulevilo, když máme solidní platformu, na které budeme příští rok pracovat. Myslím si, že půjde o krok vpřed. Mít plně italský tým také pomůže. Podle mě budou vztahy dobré. Z toho, co vím, si opravdu užívali období, kdy tam bylo Ferrari. Myslím, že před příštím ročníkem je vše velmi pozitivní," dodává Sainz, jehož Toro Rosso sídlí ve Faenze vzdálené pouhých 100 km od Maranella.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.