Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner vůbec nelituje veřejné kritiky Renaultu v této sezóně. Částečně tím chtěl zprávu dostat k správní radě a výkonnému ředitelovi francouzské automobilky, která neměla příliš velký přehled o dění ve Formuli 1.
"Vedení Renaultu je docela vzdáleno tomu, co se děje. Není to jako s Dieterem Zetschem [výkonný ředitel Daimleru], který přijede pár závodu navštívit, nebo jako se Sergiem Marchionnem. Proto součástí toho hlasitého projevu byla snaha dostat tyto zprávy k správní radě Renaultu - aby věděla, že tady jsou nějaké problémy, které je třeba řešit," vysvětluje Horner.
Upozorňuje na to, že veřejně svého partnera - jeho tým - kritizoval také Renault: "Myslím, že věci byly nakonec vyřčeny na obou stranách. Samozřejmě to není nikdy dobré, když svůj byznys probíráte na veřejnosti, opravdu to ale pramenilo spíše z frustrace než z čehokoliv jiného."
Vzájemného obviňování na veřejnosti ale vůbec nelituje, podle něj to nemělo žádný negativní dopad: "Pro ostatní to je velmi jednoduché chytit se a používat jakoukoliv vhodnou výmluvu. Nesmíte zapomenout na to, že tohle je soutěžní prostředí. A pokud jde o mě, já jsem vždy říkal jen pravdu.
Když jsem byl na něco dotázán, tak jsem vám odpověděl. A když so podíváte na to, co jsem řekl, tak si nemyslím, že by v těch komentářích zaznělo něco, co by bylo obzvlášť neférové. Podle mě to nevyhnutelně vycházelo z frustrace - výroky Dietricha, Adriana nebo Helmuta," zastává se Horner svých kolegů z vedení Red Bullu.
Hodně je rozladilo to, že Renault odmítl přijmout výsledky vývoje Maria Illiena, který za peníze Red Bullu hodně věnoval vylepšení francouzských pohonných jednotek, zejména v oblasti spalování. To se nyní změnilo: francouzský výrobce před sezónou 2016 konečně přistoupil na spolupráci s Illienovou společností Ilmor.
"Renault prošel ke konci roku určitými manažerskými změnami a hodně se toho probíralo. Představili jsme jim Maria Illiena, původně k němu měli odpor. Vytvořili jsme motorovou skupinu pro podporu, ale mezi Milton Keynes a Viry nepanovaly ty nejlepší vztahy. Z toho pochopitelně rostla frustrace," dodává Horner pro Motorsport.com.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.