Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner vůbec nelituje veřejné kritiky Renaultu v této sezóně. Částečně tím chtěl zprávu dostat k správní radě a výkonnému ředitelovi francouzské automobilky, která neměla příliš velký přehled o dění ve Formuli 1.
"Vedení Renaultu je docela vzdáleno tomu, co se děje. Není to jako s Dieterem Zetschem [výkonný ředitel Daimleru], který přijede pár závodu navštívit, nebo jako se Sergiem Marchionnem. Proto součástí toho hlasitého projevu byla snaha dostat tyto zprávy k správní radě Renaultu - aby věděla, že tady jsou nějaké problémy, které je třeba řešit," vysvětluje Horner.
Upozorňuje na to, že veřejně svého partnera - jeho tým - kritizoval také Renault: "Myslím, že věci byly nakonec vyřčeny na obou stranách. Samozřejmě to není nikdy dobré, když svůj byznys probíráte na veřejnosti, opravdu to ale pramenilo spíše z frustrace než z čehokoliv jiného."
Vzájemného obviňování na veřejnosti ale vůbec nelituje, podle něj to nemělo žádný negativní dopad: "Pro ostatní to je velmi jednoduché chytit se a používat jakoukoliv vhodnou výmluvu. Nesmíte zapomenout na to, že tohle je soutěžní prostředí. A pokud jde o mě, já jsem vždy říkal jen pravdu.
Když jsem byl na něco dotázán, tak jsem vám odpověděl. A když so podíváte na to, co jsem řekl, tak si nemyslím, že by v těch komentářích zaznělo něco, co by bylo obzvlášť neférové. Podle mě to nevyhnutelně vycházelo z frustrace - výroky Dietricha, Adriana nebo Helmuta," zastává se Horner svých kolegů z vedení Red Bullu.
Hodně je rozladilo to, že Renault odmítl přijmout výsledky vývoje Maria Illiena, který za peníze Red Bullu hodně věnoval vylepšení francouzských pohonných jednotek, zejména v oblasti spalování. To se nyní změnilo: francouzský výrobce před sezónou 2016 konečně přistoupil na spolupráci s Illienovou společností Ilmor.
"Renault prošel ke konci roku určitými manažerskými změnami a hodně se toho probíralo. Představili jsme jim Maria Illiena, původně k němu měli odpor. Vytvořili jsme motorovou skupinu pro podporu, ale mezi Milton Keynes a Viry nepanovaly ty nejlepší vztahy. Z toho pochopitelně rostla frustrace," dodává Horner pro Motorsport.com.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.