Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner vůbec nelituje veřejné kritiky Renaultu v této sezóně. Částečně tím chtěl zprávu dostat k správní radě a výkonnému ředitelovi francouzské automobilky, která neměla příliš velký přehled o dění ve Formuli 1.
"Vedení Renaultu je docela vzdáleno tomu, co se děje. Není to jako s Dieterem Zetschem [výkonný ředitel Daimleru], který přijede pár závodu navštívit, nebo jako se Sergiem Marchionnem. Proto součástí toho hlasitého projevu byla snaha dostat tyto zprávy k správní radě Renaultu - aby věděla, že tady jsou nějaké problémy, které je třeba řešit," vysvětluje Horner.
Upozorňuje na to, že veřejně svého partnera - jeho tým - kritizoval také Renault: "Myslím, že věci byly nakonec vyřčeny na obou stranách. Samozřejmě to není nikdy dobré, když svůj byznys probíráte na veřejnosti, opravdu to ale pramenilo spíše z frustrace než z čehokoliv jiného."
Vzájemného obviňování na veřejnosti ale vůbec nelituje, podle něj to nemělo žádný negativní dopad: "Pro ostatní to je velmi jednoduché chytit se a používat jakoukoliv vhodnou výmluvu. Nesmíte zapomenout na to, že tohle je soutěžní prostředí. A pokud jde o mě, já jsem vždy říkal jen pravdu.
Když jsem byl na něco dotázán, tak jsem vám odpověděl. A když so podíváte na to, co jsem řekl, tak si nemyslím, že by v těch komentářích zaznělo něco, co by bylo obzvlášť neférové. Podle mě to nevyhnutelně vycházelo z frustrace - výroky Dietricha, Adriana nebo Helmuta," zastává se Horner svých kolegů z vedení Red Bullu.
Hodně je rozladilo to, že Renault odmítl přijmout výsledky vývoje Maria Illiena, který za peníze Red Bullu hodně věnoval vylepšení francouzských pohonných jednotek, zejména v oblasti spalování. To se nyní změnilo: francouzský výrobce před sezónou 2016 konečně přistoupil na spolupráci s Illienovou společností Ilmor.
"Renault prošel ke konci roku určitými manažerskými změnami a hodně se toho probíralo. Představili jsme jim Maria Illiena, původně k němu měli odpor. Vytvořili jsme motorovou skupinu pro podporu, ale mezi Milton Keynes a Viry nepanovaly ty nejlepší vztahy. Z toho pochopitelně rostla frustrace," dodává Horner pro Motorsport.com.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.