Podle šéfa Red Bullu pro motorsport, Helmuta Marka, může být Toro Rosso v sezoně 2016 díky pohonným agregátům od Ferrari (byť rok starým) rychlejším než Red Bull. Rozdíl mezi oběma motory má být údajně 80 koňských sil.
187 ku 67 - tak dopadlo letošní skore ve prospěch Red Bullu. Jenomže hodnotit výkonnost obou stájí pouze podle zisku bodů může být zavádějící, už letos měly v několika případech vozy Toro Rosso navrch a o dost bodů je připravila velká porce smůly. Letos měly oba týmy k dispozici stejnou pohonnou jednotku, jenže to se od příštího roku změní.
Red Bull bude příští rok pokračovat s Renaultem (přeznačeným na TAG Heuer) a Toro Rosso se vrátí k Ferrari (k dispozici ale bude mít pouze specifikaci 2015). Helmut Marko si dokáže představit, že juniorská stáj bude rychlejší než mateřský tým, jak prozradil v televizním rozhovoru pro 'ServusTV', kde diskutoval s Nikim Laudou.
"Pokud Renault nepřídá koně, pak bude Toro Rosso rychlejší." Podle Rakušana má tým se sídlem ve Faenze dobrý technický tým a motor, který "je o 80 koní silnější než jejich dosavadní pohonná jednotka" . Podle Nikiho Laudy je Ferrari pro Mercedes už teď velkou hrozbou: "Celý tým Mercedesu se musí udržet v pozoru.
Ferrari se zezadu pořád přibližuje, což je vždy velmi dobrou motivací. My musíme tvrdě pracovat a pak uvidíme, co se stane." Podle krajana Nikiho Laudy, Helmuta Marka, je třeba se před sezonou 2016 zaměřit na stavbu šasi.
"Výzvou pro rok 2016 je postavit dobré šasi. Zároveň je ale třeba mít na paměti rok 2017, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech. Půjde o prakticky nová auta. I na velké týmy jako Mercedes nebo na nás to klade velké nároky," zakončil Helmut.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.