Podle šéfa Red Bullu pro motorsport, Helmuta Marka, může být Toro Rosso v sezoně 2016 díky pohonným agregátům od Ferrari (byť rok starým) rychlejším než Red Bull. Rozdíl mezi oběma motory má být údajně 80 koňských sil.
187 ku 67 - tak dopadlo letošní skore ve prospěch Red Bullu. Jenomže hodnotit výkonnost obou stájí pouze podle zisku bodů může být zavádějící, už letos měly v několika případech vozy Toro Rosso navrch a o dost bodů je připravila velká porce smůly. Letos měly oba týmy k dispozici stejnou pohonnou jednotku, jenže to se od příštího roku změní.
Red Bull bude příští rok pokračovat s Renaultem (přeznačeným na TAG Heuer) a Toro Rosso se vrátí k Ferrari (k dispozici ale bude mít pouze specifikaci 2015). Helmut Marko si dokáže představit, že juniorská stáj bude rychlejší než mateřský tým, jak prozradil v televizním rozhovoru pro 'ServusTV', kde diskutoval s Nikim Laudou.
"Pokud Renault nepřídá koně, pak bude Toro Rosso rychlejší." Podle Rakušana má tým se sídlem ve Faenze dobrý technický tým a motor, který "je o 80 koní silnější než jejich dosavadní pohonná jednotka" . Podle Nikiho Laudy je Ferrari pro Mercedes už teď velkou hrozbou: "Celý tým Mercedesu se musí udržet v pozoru.
Ferrari se zezadu pořád přibližuje, což je vždy velmi dobrou motivací. My musíme tvrdě pracovat a pak uvidíme, co se stane." Podle krajana Nikiho Laudy, Helmuta Marka, je třeba se před sezonou 2016 zaměřit na stavbu šasi.
"Výzvou pro rok 2016 je postavit dobré šasi. Zároveň je ale třeba mít na paměti rok 2017, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech. Půjde o prakticky nová auta. I na velké týmy jako Mercedes nebo na nás to klade velké nároky," zakončil Helmut.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.