Podle šéfa Red Bullu pro motorsport, Helmuta Marka, může být Toro Rosso v sezoně 2016 díky pohonným agregátům od Ferrari (byť rok starým) rychlejším než Red Bull. Rozdíl mezi oběma motory má být údajně 80 koňských sil.
187 ku 67 - tak dopadlo letošní skore ve prospěch Red Bullu. Jenomže hodnotit výkonnost obou stájí pouze podle zisku bodů může být zavádějící, už letos měly v několika případech vozy Toro Rosso navrch a o dost bodů je připravila velká porce smůly. Letos měly oba týmy k dispozici stejnou pohonnou jednotku, jenže to se od příštího roku změní.
Red Bull bude příští rok pokračovat s Renaultem (přeznačeným na TAG Heuer) a Toro Rosso se vrátí k Ferrari (k dispozici ale bude mít pouze specifikaci 2015). Helmut Marko si dokáže představit, že juniorská stáj bude rychlejší než mateřský tým, jak prozradil v televizním rozhovoru pro 'ServusTV', kde diskutoval s Nikim Laudou.
"Pokud Renault nepřídá koně, pak bude Toro Rosso rychlejší." Podle Rakušana má tým se sídlem ve Faenze dobrý technický tým a motor, který "je o 80 koní silnější než jejich dosavadní pohonná jednotka" . Podle Nikiho Laudy je Ferrari pro Mercedes už teď velkou hrozbou: "Celý tým Mercedesu se musí udržet v pozoru.
Ferrari se zezadu pořád přibližuje, což je vždy velmi dobrou motivací. My musíme tvrdě pracovat a pak uvidíme, co se stane." Podle krajana Nikiho Laudy, Helmuta Marka, je třeba se před sezonou 2016 zaměřit na stavbu šasi.
"Výzvou pro rok 2016 je postavit dobré šasi. Zároveň je ale třeba mít na paměti rok 2017, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech. Půjde o prakticky nová auta. I na velké týmy jako Mercedes nebo na nás to klade velké nároky," zakončil Helmut.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.