Šéf závodního týmu Red Bullu, Christian Horner, vysvětluje důvody, proč v poslední době spolupráce s Renaultem moc nefungovala.
"Abych byl upřímný, tak si nejsem jistý," odpovídá Horner na otázku, proč spojení s Renaultem po zúžení dodávek motorů pouze na Red Bull a Toro Rosso nefungovalo. "Vždy tam byl určitý odpor k plnému přijetí Red Bullu jako technického partnera a rozdíly a rozdílné byly i technické názory na to, v čem spočívají slabiny motoru."
"Nemohli jsme ovlivnit technický směr vývoje. Mario [Illien] vyvinul koncept pro Renault, který paralelně pracoval na svém vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace," vrací se šéf Red Bullu k nasazení nového motoru v závěru sezóny. Ke kýženému zvýšení výkonnosti ale nedošlo.
"Nikdy jsem necítil, že by Renault zcela přijal technické a simulační schopnosti, které jsme se snažili nabídnout. Brzy bylo velmi jasné, že Renault není spokojený s tím, že je pouze dodavatelem. Od konce minulého roku vyhlíželi po možnosti opětovné účasti," tvrdí Horner.
Red Bull podle něj vyhradil své vlastní zdroje na to, aby Renault rychle pomohl ke zlepšení, jeho úsilí v konečném výsledku ale nepomohlo: "Docela dost jsme investovali do vytvoření skupiny, zaměstnali jsme specialisty, uvolnili kapacitu - proto je frustrující, že to nepřineslo žádné ovoce."
Připustil, žena Renault hodně tlačili, pokud jde o vnitřní uspořádání motoru pod kapotou, což mohlo přispět k frustracím z výkonu: "Samozřejmě, že jsme na to tlačili. Ale to udělá každý soutěživý tým. Pokud na limity netlačíte na každé technické a provozní schůzce, pak v tomto oboru nebudete rychlí. Takový přístup jsme volili vždy v každé oblasti."
Zabránil podle něj pokroku konzervativní přístup Renaultu? "Myslím, že v některých ohledech možná ano. Je tedy příjemné slyšet, že se trochu snaží o restrukturalizaci," dodává pro Motorsport.com Horner, jenž s Red Bullem zažil ve Formuli 1 nejhorší sezónu za posledních 7 let.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.