Šéf závodního týmu Red Bullu, Christian Horner, vysvětluje důvody, proč v poslední době spolupráce s Renaultem moc nefungovala.
"Abych byl upřímný, tak si nejsem jistý," odpovídá Horner na otázku, proč spojení s Renaultem po zúžení dodávek motorů pouze na Red Bull a Toro Rosso nefungovalo. "Vždy tam byl určitý odpor k plnému přijetí Red Bullu jako technického partnera a rozdíly a rozdílné byly i technické názory na to, v čem spočívají slabiny motoru."
"Nemohli jsme ovlivnit technický směr vývoje. Mario [Illien] vyvinul koncept pro Renault, který paralelně pracoval na svém vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace," vrací se šéf Red Bullu k nasazení nového motoru v závěru sezóny. Ke kýženému zvýšení výkonnosti ale nedošlo.
"Nikdy jsem necítil, že by Renault zcela přijal technické a simulační schopnosti, které jsme se snažili nabídnout. Brzy bylo velmi jasné, že Renault není spokojený s tím, že je pouze dodavatelem. Od konce minulého roku vyhlíželi po možnosti opětovné účasti," tvrdí Horner.
Red Bull podle něj vyhradil své vlastní zdroje na to, aby Renault rychle pomohl ke zlepšení, jeho úsilí v konečném výsledku ale nepomohlo: "Docela dost jsme investovali do vytvoření skupiny, zaměstnali jsme specialisty, uvolnili kapacitu - proto je frustrující, že to nepřineslo žádné ovoce."
Připustil, žena Renault hodně tlačili, pokud jde o vnitřní uspořádání motoru pod kapotou, což mohlo přispět k frustracím z výkonu: "Samozřejmě, že jsme na to tlačili. Ale to udělá každý soutěživý tým. Pokud na limity netlačíte na každé technické a provozní schůzce, pak v tomto oboru nebudete rychlí. Takový přístup jsme volili vždy v každé oblasti."
Zabránil podle něj pokroku konzervativní přístup Renaultu? "Myslím, že v některých ohledech možná ano. Je tedy příjemné slyšet, že se trochu snaží o restrukturalizaci," dodává pro Motorsport.com Horner, jenž s Red Bullem zažil ve Formuli 1 nejhorší sezónu za posledních 7 let.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.