Šéf závodního týmu Red Bullu, Christian Horner, vysvětluje důvody, proč v poslední době spolupráce s Renaultem moc nefungovala.
"Abych byl upřímný, tak si nejsem jistý," odpovídá Horner na otázku, proč spojení s Renaultem po zúžení dodávek motorů pouze na Red Bull a Toro Rosso nefungovalo. "Vždy tam byl určitý odpor k plnému přijetí Red Bullu jako technického partnera a rozdíly a rozdílné byly i technické názory na to, v čem spočívají slabiny motoru."
"Nemohli jsme ovlivnit technický směr vývoje. Mario [Illien] vyvinul koncept pro Renault, který paralelně pracoval na svém vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace," vrací se šéf Red Bullu k nasazení nového motoru v závěru sezóny. Ke kýženému zvýšení výkonnosti ale nedošlo.
"Nikdy jsem necítil, že by Renault zcela přijal technické a simulační schopnosti, které jsme se snažili nabídnout. Brzy bylo velmi jasné, že Renault není spokojený s tím, že je pouze dodavatelem. Od konce minulého roku vyhlíželi po možnosti opětovné účasti," tvrdí Horner.
Red Bull podle něj vyhradil své vlastní zdroje na to, aby Renault rychle pomohl ke zlepšení, jeho úsilí v konečném výsledku ale nepomohlo: "Docela dost jsme investovali do vytvoření skupiny, zaměstnali jsme specialisty, uvolnili kapacitu - proto je frustrující, že to nepřineslo žádné ovoce."
Připustil, žena Renault hodně tlačili, pokud jde o vnitřní uspořádání motoru pod kapotou, což mohlo přispět k frustracím z výkonu: "Samozřejmě, že jsme na to tlačili. Ale to udělá každý soutěživý tým. Pokud na limity netlačíte na každé technické a provozní schůzce, pak v tomto oboru nebudete rychlí. Takový přístup jsme volili vždy v každé oblasti."
Zabránil podle něj pokroku konzervativní přístup Renaultu? "Myslím, že v některých ohledech možná ano. Je tedy příjemné slyšet, že se trochu snaží o restrukturalizaci," dodává pro Motorsport.com Horner, jenž s Red Bullem zažil ve Formuli 1 nejhorší sezónu za posledních 7 let.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.