Proč to dle Hornera jiskřilo? "Renault nás jako partnera nikdy plně nepřijal"

Renault podle Hornera nikdy plně nevyužil to, co se mu snažili nabídnout
Renault podle Hornera nikdy plně nevyužil to, co se mu snažili nabídnout, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 16. prosince 2015 06:55
Sdílej:

Šéf závodního týmu Red Bullu, Christian Horner, vysvětluje důvody, proč v poslední době spolupráce s Renaultem moc nefungovala.

"Abych byl upřímný, tak si nejsem jistý," odpovídá Horner na otázku, proč spojení s Renaultem po zúžení dodávek motorů pouze na Red Bull a Toro Rosso nefungovalo. "Vždy tam byl určitý odpor k plnému přijetí Red Bullu jako technického partnera a rozdíly a rozdílné byly i technické názory na to, v čem spočívají slabiny motoru."

"Nemohli jsme ovlivnit technický směr vývoje. Mario [Illien] vyvinul koncept pro Renault, který paralelně pracoval na svém vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace," vrací se šéf Red Bullu k nasazení nového motoru v závěru sezóny. Ke kýženému zvýšení výkonnosti ale nedošlo.

"Nikdy jsem necítil, že by Renault zcela přijal technické a simulační schopnosti, které jsme se snažili nabídnout. Brzy bylo velmi jasné, že Renault není spokojený s tím, že je pouze dodavatelem. Od konce minulého roku vyhlíželi po možnosti opětovné účasti," tvrdí Horner.

Red Bull podle něj vyhradil své vlastní zdroje na to, aby Renault rychle pomohl ke zlepšení, jeho úsilí v konečném výsledku ale nepomohlo: "Docela dost jsme investovali do vytvoření skupiny, zaměstnali jsme specialisty, uvolnili kapacitu - proto je frustrující, že to nepřineslo žádné ovoce."

Připustil, žena Renault hodně tlačili, pokud jde o vnitřní uspořádání motoru pod kapotou, což mohlo přispět k frustracím z výkonu: "Samozřejmě, že jsme na to tlačili. Ale to udělá každý soutěživý tým. Pokud na limity netlačíte na každé technické a provozní schůzce, pak v tomto oboru nebudete rychlí. Takový přístup jsme volili vždy v každé oblasti."

Zabránil podle něj pokroku konzervativní přístup Renaultu? "Myslím, že v některých ohledech možná ano. Je tedy příjemné slyšet, že se trochu snaží o restrukturalizaci," dodává pro Motorsport.com Horner, jenž s Red Bullem zažil ve Formuli 1 nejhorší sezónu za posledních 7 let.

Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.