McLaren letos prožil po obnovení partnerství s Hondou noční můru. Během zlepšení se výrazného zlepšení nedočkal a z pohledu bodů občas jen paběrkoval. Nyní podle svého výkonného ředitele Rona Dennise tvrdě pracuje na tom, aby se příští rok podobná situace neopakovala.
Mistři světa Fernando Alonso a Jenson Button získali za celý rok jen 27 bodů, a tak dokázali porazit pouze Manor, který nastupoval s upraveným loňským vozem i motorem.
"Víme, co musíme udělat, abychom to otočili. A zatímco hovořím, tak pracujeme ve dne v noci, abychom toho dosáhli. Řekněme to takhle: pokud navštívíte tuto zimu v sobotu nebo v neděli Technologické centrum McLarenu, nenajdete mnoho volných míst pro zaparkování auta," uvádí Dennis pro oficiální web Formule 1.
Základy letošního vozu MP4-30 podle něj byly správné, což dokládá lepšími výsledky na pomalých okruzích, kde tolik nezáleželo na výkonu motoru: "Naše šasi je velmi dobré - poukazují na to všechna data."
"Naše jezdecká sestava je v tomto sportu nejlepší, což potvrzují statistiky. Naše partnerství s Hondou je nové - nebo čerstvě obnovené, abych byl přesný. A není to moc překvapující, že to chvílí trvá, než to všechno do sebe zapadne. Taková je a vždy byla Formule 1," pokračuje Dennis.
Jako doklad pro to, že McLaren nastoupil správnou cestu, odkázal Dennis na rychlost, kterou předvedl Alonso v posledním závodě v Abú Zabí. Ke konci přezul na super-měkkou směs a motor přepnul na maximální výkon, aby tým mohl zjistit, jaký výkonnostní potenciál má jejich auto.
"Výsledky byly hodně povzbuzující. V 52. kole závodu vypsaného na 55 kol vystřihl své nejrychlejší kolo: 1:44,796 min. Pouze dva piloti byli to odpoledne lepší: Lewis Hamilton s Mercedesem a Sebastian Vettel s Ferrari. Pokud jste tedy pouze tak dobří, jako ve svém posledním závodě - jak se říká, tak můžu říct jen tolik, že na tom nejsme zas tak špatně," dodává šéf McLarenu.
#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs Fastest laps: #Vettel 0.328s ahead of #Mercedes, @alo_oficial 2nd fastest in S3 pic.twitter.com/XwllV1KrYa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015#F1 #AbuDhabi #McLaren with big loss on straights but notice #Alonso's 2nd highest speed after Turn 21 - good aero pic.twitter.com/sSAndMNMUA
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.