McLaren letos prožil po obnovení partnerství s Hondou noční můru. Během zlepšení se výrazného zlepšení nedočkal a z pohledu bodů občas jen paběrkoval. Nyní podle svého výkonného ředitele Rona Dennise tvrdě pracuje na tom, aby se příští rok podobná situace neopakovala.
Mistři světa Fernando Alonso a Jenson Button získali za celý rok jen 27 bodů, a tak dokázali porazit pouze Manor, který nastupoval s upraveným loňským vozem i motorem.
"Víme, co musíme udělat, abychom to otočili. A zatímco hovořím, tak pracujeme ve dne v noci, abychom toho dosáhli. Řekněme to takhle: pokud navštívíte tuto zimu v sobotu nebo v neděli Technologické centrum McLarenu, nenajdete mnoho volných míst pro zaparkování auta," uvádí Dennis pro oficiální web Formule 1.
Základy letošního vozu MP4-30 podle něj byly správné, což dokládá lepšími výsledky na pomalých okruzích, kde tolik nezáleželo na výkonu motoru: "Naše šasi je velmi dobré - poukazují na to všechna data."
"Naše jezdecká sestava je v tomto sportu nejlepší, což potvrzují statistiky. Naše partnerství s Hondou je nové - nebo čerstvě obnovené, abych byl přesný. A není to moc překvapující, že to chvílí trvá, než to všechno do sebe zapadne. Taková je a vždy byla Formule 1," pokračuje Dennis.
Jako doklad pro to, že McLaren nastoupil správnou cestu, odkázal Dennis na rychlost, kterou předvedl Alonso v posledním závodě v Abú Zabí. Ke konci přezul na super-měkkou směs a motor přepnul na maximální výkon, aby tým mohl zjistit, jaký výkonnostní potenciál má jejich auto.
"Výsledky byly hodně povzbuzující. V 52. kole závodu vypsaného na 55 kol vystřihl své nejrychlejší kolo: 1:44,796 min. Pouze dva piloti byli to odpoledne lepší: Lewis Hamilton s Mercedesem a Sebastian Vettel s Ferrari. Pokud jste tedy pouze tak dobří, jako ve svém posledním závodě - jak se říká, tak můžu říct jen tolik, že na tom nejsme zas tak špatně," dodává šéf McLarenu.
#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs Fastest laps: #Vettel 0.328s ahead of #Mercedes, @alo_oficial 2nd fastest in S3 pic.twitter.com/XwllV1KrYa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015#F1 #AbuDhabi #McLaren with big loss on straights but notice #Alonso's 2nd highest speed after Turn 21 - good aero pic.twitter.com/sSAndMNMUA
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.