McLaren letos prožil po obnovení partnerství s Hondou noční můru. Během zlepšení se výrazného zlepšení nedočkal a z pohledu bodů občas jen paběrkoval. Nyní podle svého výkonného ředitele Rona Dennise tvrdě pracuje na tom, aby se příští rok podobná situace neopakovala.
Mistři světa Fernando Alonso a Jenson Button získali za celý rok jen 27 bodů, a tak dokázali porazit pouze Manor, který nastupoval s upraveným loňským vozem i motorem.
"Víme, co musíme udělat, abychom to otočili. A zatímco hovořím, tak pracujeme ve dne v noci, abychom toho dosáhli. Řekněme to takhle: pokud navštívíte tuto zimu v sobotu nebo v neděli Technologické centrum McLarenu, nenajdete mnoho volných míst pro zaparkování auta," uvádí Dennis pro oficiální web Formule 1.
Základy letošního vozu MP4-30 podle něj byly správné, což dokládá lepšími výsledky na pomalých okruzích, kde tolik nezáleželo na výkonu motoru: "Naše šasi je velmi dobré - poukazují na to všechna data."
"Naše jezdecká sestava je v tomto sportu nejlepší, což potvrzují statistiky. Naše partnerství s Hondou je nové - nebo čerstvě obnovené, abych byl přesný. A není to moc překvapující, že to chvílí trvá, než to všechno do sebe zapadne. Taková je a vždy byla Formule 1," pokračuje Dennis.
Jako doklad pro to, že McLaren nastoupil správnou cestu, odkázal Dennis na rychlost, kterou předvedl Alonso v posledním závodě v Abú Zabí. Ke konci přezul na super-měkkou směs a motor přepnul na maximální výkon, aby tým mohl zjistit, jaký výkonnostní potenciál má jejich auto.
"Výsledky byly hodně povzbuzující. V 52. kole závodu vypsaného na 55 kol vystřihl své nejrychlejší kolo: 1:44,796 min. Pouze dva piloti byli to odpoledne lepší: Lewis Hamilton s Mercedesem a Sebastian Vettel s Ferrari. Pokud jste tedy pouze tak dobří, jako ve svém posledním závodě - jak se říká, tak můžu říct jen tolik, že na tom nejsme zas tak špatně," dodává šéf McLarenu.
#F1 #AbuDhabiGP Race Best sectors vs Fastest laps: #Vettel 0.328s ahead of #Mercedes, @alo_oficial 2nd fastest in S3 pic.twitter.com/XwllV1KrYa
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015#F1 #AbuDhabi #McLaren with big loss on straights but notice #Alonso's 2nd highest speed after Turn 21 - good aero pic.twitter.com/sSAndMNMUA
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 30, 2015Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.