Danielovi Ricciardovi z Red Bullu momentálně v F1 nejvíce schází pořádný zvuk, který do roku 2013 produkovaly atmosférické V8 motory.
Ricciardo o víkendu prohnal australským Perthem Red Bull RB7 poháněný atmosférickým 2,4l V8 motorem Renault, který svým zvukem o sobě dal řádně vědět.
"Jde o V8, takže to představuje skutečný zvuk Formule 1. Žel v těchto dnech jsou o něco tišší, ale tento je rozhodně dobrý pro takové akce, protože zástupům poskytne dobrou představu o tom, jak by F1 měla vypadat," popisuje australský pilot.
"Myslím, že bychom si ho všichni přáli. Když jedete na nějakou akci a vidíte ho naživo, součástí toho je hluk. A zvuk vytváří atmosféru, taková teď Formuli 1 trochu chybí," domnívá se Ricciardo, jehož tým s tímto motorem získal v posledních letech V8 éry (2010 - 2013) 4 jezdecké a 4 konstruktérské tituly.
"Lidé něco chtějí, když přijdou naživo sledovat závod, a ten charakteristický řev vozu F1 momentálně zkrátka chybí. My všichni bychom jej chtěli mít zpět. Jednoho dne k tomu dojde, snad to bude brzy a vrátíme se k jeho kořenům," přeje si Ricciardo, jenž v celkovém pořadí skončil až za svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem.
Jeho Red Bull letos skončil čtvrtý. Vyvolal velký rozruch svou snahou předčasně odejít od Renaultu, aby si zajistil motory Mercedesu nebo Ferrari. Ti jej odmítli, Ricciardo tyto záležitosti neřeší: "Snažím se nenechat se moc zatáhnout do politiky a takových věcí. Nyní se musím soustředit jen na sebe a na svou jízdu."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.