Danielovi Ricciardovi z Red Bullu momentálně v F1 nejvíce schází pořádný zvuk, který do roku 2013 produkovaly atmosférické V8 motory.
Ricciardo o víkendu prohnal australským Perthem Red Bull RB7 poháněný atmosférickým 2,4l V8 motorem Renault, který svým zvukem o sobě dal řádně vědět.
"Jde o V8, takže to představuje skutečný zvuk Formule 1. Žel v těchto dnech jsou o něco tišší, ale tento je rozhodně dobrý pro takové akce, protože zástupům poskytne dobrou představu o tom, jak by F1 měla vypadat," popisuje australský pilot.
"Myslím, že bychom si ho všichni přáli. Když jedete na nějakou akci a vidíte ho naživo, součástí toho je hluk. A zvuk vytváří atmosféru, taková teď Formuli 1 trochu chybí," domnívá se Ricciardo, jehož tým s tímto motorem získal v posledních letech V8 éry (2010 - 2013) 4 jezdecké a 4 konstruktérské tituly.
"Lidé něco chtějí, když přijdou naživo sledovat závod, a ten charakteristický řev vozu F1 momentálně zkrátka chybí. My všichni bychom jej chtěli mít zpět. Jednoho dne k tomu dojde, snad to bude brzy a vrátíme se k jeho kořenům," přeje si Ricciardo, jenž v celkovém pořadí skončil až za svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem.
Jeho Red Bull letos skončil čtvrtý. Vyvolal velký rozruch svou snahou předčasně odejít od Renaultu, aby si zajistil motory Mercedesu nebo Ferrari. Ti jej odmítli, Ricciardo tyto záležitosti neřeší: "Snažím se nenechat se moc zatáhnout do politiky a takových věcí. Nyní se musím soustředit jen na sebe a na svou jízdu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.