Danielovi Ricciardovi z Red Bullu momentálně v F1 nejvíce schází pořádný zvuk, který do roku 2013 produkovaly atmosférické V8 motory.
Ricciardo o víkendu prohnal australským Perthem Red Bull RB7 poháněný atmosférickým 2,4l V8 motorem Renault, který svým zvukem o sobě dal řádně vědět.
"Jde o V8, takže to představuje skutečný zvuk Formule 1. Žel v těchto dnech jsou o něco tišší, ale tento je rozhodně dobrý pro takové akce, protože zástupům poskytne dobrou představu o tom, jak by F1 měla vypadat," popisuje australský pilot.
"Myslím, že bychom si ho všichni přáli. Když jedete na nějakou akci a vidíte ho naživo, součástí toho je hluk. A zvuk vytváří atmosféru, taková teď Formuli 1 trochu chybí," domnívá se Ricciardo, jehož tým s tímto motorem získal v posledních letech V8 éry (2010 - 2013) 4 jezdecké a 4 konstruktérské tituly.
"Lidé něco chtějí, když přijdou naživo sledovat závod, a ten charakteristický řev vozu F1 momentálně zkrátka chybí. My všichni bychom jej chtěli mít zpět. Jednoho dne k tomu dojde, snad to bude brzy a vrátíme se k jeho kořenům," přeje si Ricciardo, jenž v celkovém pořadí skončil až za svým týmovým kolegou Daniilem Kvjatem.
Jeho Red Bull letos skončil čtvrtý. Vyvolal velký rozruch svou snahou předčasně odejít od Renaultu, aby si zajistil motory Mercedesu nebo Ferrari. Ti jej odmítli, Ricciardo tyto záležitosti neřeší: "Snažím se nenechat se moc zatáhnout do politiky a takových věcí. Nyní se musím soustředit jen na sebe a na svou jízdu."
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.