Výběrové řízení ohledně dodavatele pneumatik pro F1 v letošním roce svedlo dohromady italskou značku Pirelli a francouzský Michelin. Smlouvu získalo na období 2017-2019 Pirelli, ale vše mohlo být docela jinak.
Za porážkou značky reprezentované legendárním panáčkem jménem Bibendum může strategický omyl. S odvoláním na zprávu Michelinu to uvádí v prosincovém vydání magazín F1 Racing.
Francouzský výrobce pneumatik odešel z F1 pod vlivem debaklu při Grand Prix USA 2005, kdy do závodu nastoupilo pouze šest vozů na pneumatikách Bridgestone. Podle zmíněného periodika si Michelin zajistil podporu jezdců a týmů, aby se v roce 2017 mohl opět do Formule 1 vrátit. "Šéfové Michelinu se setkali s Ecclestonem a ze schůzky odcházeli s dobrým pocitem," uvádí se dále v F1 Racing.
"Zdroje uvádějí, že Michelin předložil svou nabídku Ecclestoneovi a sdělil mu, že s ním jsou jeho zástupci připraveni diskutovat o obchodních otázkách za podmínky, pokud budou vybráni. Přestože byli připraveni zaplatit velmi vysokou částku, tohle není způsob, jakým Ecclestone podniká, takže jednání okamžitě skončilo," pokračuje F1 Racing.
Vskutku si krátce poté Ecclestone potřásl rukou s generálním ředitelem Marco Tronchetti Proverou a Pirelli mělo své jisté.
Když už jsme u Pirelli, Paul Hembery nyní přišel s radikálním nápadem, jak dodat šampionátu F1 větší napětí. Navrhl, aby se Formule 1 rozdělila do několika samostatných regionálních šampionátů na půdě Asie, Evropy a Ameriky. "Brzy chceme tento model Ecclestonemu navrhnout. Jde o to jak vyvolat větší zájem o F1, zejména v Americe," tvrdí Hembery. Zatím ale žádné další informace o své vizi nezveřejnil.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.