Výběrové řízení ohledně dodavatele pneumatik pro F1 v letošním roce svedlo dohromady italskou značku Pirelli a francouzský Michelin. Smlouvu získalo na období 2017-2019 Pirelli, ale vše mohlo být docela jinak.
Za porážkou značky reprezentované legendárním panáčkem jménem Bibendum může strategický omyl. S odvoláním na zprávu Michelinu to uvádí v prosincovém vydání magazín F1 Racing.
Francouzský výrobce pneumatik odešel z F1 pod vlivem debaklu při Grand Prix USA 2005, kdy do závodu nastoupilo pouze šest vozů na pneumatikách Bridgestone. Podle zmíněného periodika si Michelin zajistil podporu jezdců a týmů, aby se v roce 2017 mohl opět do Formule 1 vrátit. "Šéfové Michelinu se setkali s Ecclestonem a ze schůzky odcházeli s dobrým pocitem," uvádí se dále v F1 Racing.
"Zdroje uvádějí, že Michelin předložil svou nabídku Ecclestoneovi a sdělil mu, že s ním jsou jeho zástupci připraveni diskutovat o obchodních otázkách za podmínky, pokud budou vybráni. Přestože byli připraveni zaplatit velmi vysokou částku, tohle není způsob, jakým Ecclestone podniká, takže jednání okamžitě skončilo," pokračuje F1 Racing.
Vskutku si krátce poté Ecclestone potřásl rukou s generálním ředitelem Marco Tronchetti Proverou a Pirelli mělo své jisté.
Když už jsme u Pirelli, Paul Hembery nyní přišel s radikálním nápadem, jak dodat šampionátu F1 větší napětí. Navrhl, aby se Formule 1 rozdělila do několika samostatných regionálních šampionátů na půdě Asie, Evropy a Ameriky. "Brzy chceme tento model Ecclestonemu navrhnout. Jde o to jak vyvolat větší zájem o F1, zejména v Americe," tvrdí Hembery. Zatím ale žádné další informace o své vizi nezveřejnil.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.