Šéf McLarenu Ron Dennis naznačil, že do Wokingu brzy přijdou další posily, které by měly McLarenu v příští sezóně pomoci k podstatně lepším výsledkům.
"F1 se naučila umění zamykání. Hovoříte o špičkové osobnosti a musíte rok čekat. A týmy jsou dostatečně bohaté na to, aby je nechali před odchodem rok nuceně odpočívat," naznačuje Dennis příchod velké posily.
"Odvedli jsme spoustu práce na vylepšení naší technické skupiny, a postupem času uvidíte naše snahy o zlepšení technické skupiny. Začne se to odhalovat s nevyhnutelným přesunem lidí okolo," pokračuje šéf McLarenu, který letos prožil jednu ze svých nejhorších sezón v F1.
"My jsme nepřišli o žádného špičkového člověka. Poslední osoba, která se rozhodla odejít, měla k odchodu mnoho důvodů - šlo i Phila Prewa. Přesouvá se na administrativní pozici mezi tým, který dělá motor, a tým, který dělá na voze. Jde o důležitou pozici pro Mercedes, ale ne o čelní pozici. S tím souvisí mnohem více, než oko postřehne.
Přicházíme o lidi rádi? Ne. Pokud bych měl ale porovnat to, kdo se k týmu během několika příštích let přidá, s tím, kdo jej v posledních dvou letech opustil, pak by to vyznělo těžce ve prospěch budoucnosti," pokračuje Dennis, který se snaží personálně tým dále posílit.
I přes veškeré potíže, které se v poslední době objevily, věří, že je pro McLaren tím správným lídrem: "Cítím se na tu práci? Nyní se cítím být velmi zdravý. Pečuji o sebe, nepadám úvahou a jsem vysoce motivován - a s ambicí umřu."
"Vždy budu ambiciózním. F1 je výzvou, ale jak už jsem řekl, není to má výzva. Výzvou je to, abych si vybral ty správné lidi. To je výzvou v jakémkoliv oboru: vybrat si dobré lídry. Ne vždy se to povede, ale je to výzvou," přemítá Dennis.
"Stále pevně věřím, že máme jeden z nejlepších týmu lidí za velmi dlouhé období. Naše inženýrská skupina je vysoce motivovaná a soustředěná. Věci nemůžete rychle změnit a rychle se zotavit. Myslím si, že na to mám lidi a schopnosti? Ano, myslím. Tohle jsem před rokem či před dvěma necítil," dodává šéf McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.