Šéf McLarenu Ron Dennis naznačil, že do Wokingu brzy přijdou další posily, které by měly McLarenu v příští sezóně pomoci k podstatně lepším výsledkům.
"F1 se naučila umění zamykání. Hovoříte o špičkové osobnosti a musíte rok čekat. A týmy jsou dostatečně bohaté na to, aby je nechali před odchodem rok nuceně odpočívat," naznačuje Dennis příchod velké posily.
"Odvedli jsme spoustu práce na vylepšení naší technické skupiny, a postupem času uvidíte naše snahy o zlepšení technické skupiny. Začne se to odhalovat s nevyhnutelným přesunem lidí okolo," pokračuje šéf McLarenu, který letos prožil jednu ze svých nejhorších sezón v F1.
"My jsme nepřišli o žádného špičkového člověka. Poslední osoba, která se rozhodla odejít, měla k odchodu mnoho důvodů - šlo i Phila Prewa. Přesouvá se na administrativní pozici mezi tým, který dělá motor, a tým, který dělá na voze. Jde o důležitou pozici pro Mercedes, ale ne o čelní pozici. S tím souvisí mnohem více, než oko postřehne.
Přicházíme o lidi rádi? Ne. Pokud bych měl ale porovnat to, kdo se k týmu během několika příštích let přidá, s tím, kdo jej v posledních dvou letech opustil, pak by to vyznělo těžce ve prospěch budoucnosti," pokračuje Dennis, který se snaží personálně tým dále posílit.
I přes veškeré potíže, které se v poslední době objevily, věří, že je pro McLaren tím správným lídrem: "Cítím se na tu práci? Nyní se cítím být velmi zdravý. Pečuji o sebe, nepadám úvahou a jsem vysoce motivován - a s ambicí umřu."
"Vždy budu ambiciózním. F1 je výzvou, ale jak už jsem řekl, není to má výzva. Výzvou je to, abych si vybral ty správné lidi. To je výzvou v jakémkoliv oboru: vybrat si dobré lídry. Ne vždy se to povede, ale je to výzvou," přemítá Dennis.
"Stále pevně věřím, že máme jeden z nejlepších týmu lidí za velmi dlouhé období. Naše inženýrská skupina je vysoce motivovaná a soustředěná. Věci nemůžete rychle změnit a rychle se zotavit. Myslím si, že na to mám lidi a schopnosti? Ano, myslím. Tohle jsem před rokem či před dvěma necítil," dodává šéf McLarenu.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.