Šéf McLarenu Ron Dennis naznačil, že do Wokingu brzy přijdou další posily, které by měly McLarenu v příští sezóně pomoci k podstatně lepším výsledkům.
"F1 se naučila umění zamykání. Hovoříte o špičkové osobnosti a musíte rok čekat. A týmy jsou dostatečně bohaté na to, aby je nechali před odchodem rok nuceně odpočívat," naznačuje Dennis příchod velké posily.
"Odvedli jsme spoustu práce na vylepšení naší technické skupiny, a postupem času uvidíte naše snahy o zlepšení technické skupiny. Začne se to odhalovat s nevyhnutelným přesunem lidí okolo," pokračuje šéf McLarenu, který letos prožil jednu ze svých nejhorších sezón v F1.
"My jsme nepřišli o žádného špičkového člověka. Poslední osoba, která se rozhodla odejít, měla k odchodu mnoho důvodů - šlo i Phila Prewa. Přesouvá se na administrativní pozici mezi tým, který dělá motor, a tým, který dělá na voze. Jde o důležitou pozici pro Mercedes, ale ne o čelní pozici. S tím souvisí mnohem více, než oko postřehne.
Přicházíme o lidi rádi? Ne. Pokud bych měl ale porovnat to, kdo se k týmu během několika příštích let přidá, s tím, kdo jej v posledních dvou letech opustil, pak by to vyznělo těžce ve prospěch budoucnosti," pokračuje Dennis, který se snaží personálně tým dále posílit.
I přes veškeré potíže, které se v poslední době objevily, věří, že je pro McLaren tím správným lídrem: "Cítím se na tu práci? Nyní se cítím být velmi zdravý. Pečuji o sebe, nepadám úvahou a jsem vysoce motivován - a s ambicí umřu."
"Vždy budu ambiciózním. F1 je výzvou, ale jak už jsem řekl, není to má výzva. Výzvou je to, abych si vybral ty správné lidi. To je výzvou v jakémkoliv oboru: vybrat si dobré lídry. Ne vždy se to povede, ale je to výzvou," přemítá Dennis.
"Stále pevně věřím, že máme jeden z nejlepších týmu lidí za velmi dlouhé období. Naše inženýrská skupina je vysoce motivovaná a soustředěná. Věci nemůžete rychle změnit a rychle se zotavit. Myslím si, že na to mám lidi a schopnosti? Ano, myslím. Tohle jsem před rokem či před dvěma necítil," dodává šéf McLarenu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.