Současná dominance Mercedesu a Ferrari během velkých cen může podle Bernieho Ecclestonea vést ke znižení Formule 1.
Napětí mezi promotérem F1 a automobilkami v posledních měsících vzrostlo kvůli snaze o zavedení alternativních motorů. Ferrari a Mercedes je rezolutně odmítají, ustoupit od svého záměru nehodlá ani Ecclestone, který své síly v této oblasti spojil s prezidentem FIA, Jeanem Todtem.
Oba od Světové rady motorsportu dokonce dostali mandát na to, aby prosadili potřebné změny pro vyřešení problémů v královské třídě motorsportu - s tímto krokem nesouhlasil pouze jediný člen rady: Ferrari.
"Jediné, co můžeme udělat, je ignorovat to, co říká Ferrari, pokračovat a prohlásit: 'Máte volbu - můžete odejít nebo jít k arbitráži a uvidíme, co si budou arbitři myslet. Myslím, že kdybychom zamířili k arbitráži, pak bychom snadno vyhráli,'" cituje Ecclestona BBC.
Poté se v ostré kritice obrací na poslední dva roky dominující Mercedes: "Pomáháme automobilce. U Ferrari na tom moc nesejde, jaký motor vyrábějí. Pomáhá to Mercedesu. Proto zničíme Formuli 1, chcete-li, kvůli výrobci, který by ji opustit, když by se mu to hodilo - podobně jako ji opustilo BMW a Toyota. Snažíme se zachránit sport a tito lidé se ho snaží zachránit pro svůj vlastní prospěch."
Kvůli poklesu sledovanosti je podle něj třeba učinit rázné kroky: "Víme, že můžeme a měli bychom udělat hodně věcí, abychom dostali F1 zpět tam, kde by měla být, protože jsme v zábavním průmyslu. Jsme tady kvůli bavení veřejnosti. Nejsme tady kvůli tomu, abychom dělali show pro Mercedes, předváděli a prodávali jejich auta. Nebo pro Ferrari."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.