Současná dominance Mercedesu a Ferrari během velkých cen může podle Bernieho Ecclestonea vést ke znižení Formule 1.
Napětí mezi promotérem F1 a automobilkami v posledních měsících vzrostlo kvůli snaze o zavedení alternativních motorů. Ferrari a Mercedes je rezolutně odmítají, ustoupit od svého záměru nehodlá ani Ecclestone, který své síly v této oblasti spojil s prezidentem FIA, Jeanem Todtem.
Oba od Světové rady motorsportu dokonce dostali mandát na to, aby prosadili potřebné změny pro vyřešení problémů v královské třídě motorsportu - s tímto krokem nesouhlasil pouze jediný člen rady: Ferrari.
"Jediné, co můžeme udělat, je ignorovat to, co říká Ferrari, pokračovat a prohlásit: 'Máte volbu - můžete odejít nebo jít k arbitráži a uvidíme, co si budou arbitři myslet. Myslím, že kdybychom zamířili k arbitráži, pak bychom snadno vyhráli,'" cituje Ecclestona BBC.
Poté se v ostré kritice obrací na poslední dva roky dominující Mercedes: "Pomáháme automobilce. U Ferrari na tom moc nesejde, jaký motor vyrábějí. Pomáhá to Mercedesu. Proto zničíme Formuli 1, chcete-li, kvůli výrobci, který by ji opustit, když by se mu to hodilo - podobně jako ji opustilo BMW a Toyota. Snažíme se zachránit sport a tito lidé se ho snaží zachránit pro svůj vlastní prospěch."
Kvůli poklesu sledovanosti je podle něj třeba učinit rázné kroky: "Víme, že můžeme a měli bychom udělat hodně věcí, abychom dostali F1 zpět tam, kde by měla být, protože jsme v zábavním průmyslu. Jsme tady kvůli bavení veřejnosti. Nejsme tady kvůli tomu, abychom dělali show pro Mercedes, předváděli a prodávali jejich auta. Nebo pro Ferrari."
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.