V F1 vstoupila do hry nová pravidla pro pneumatiky. Pirelli o závodních víkendech nabídne tři směsi, piloti si můžou dvě vybrat. Své volby pro Velkou cenu Austrálie 2016 ale musí nahlásit už do čtvrtku 17. prosince 2015.
Z 13 dostupných sad pro každé auto o závodním víkend vybere Pirelli dvě pro závod a jednu pro kvalifikaci - zbylých 10 sad je na týmech, které si mohou vybírat ne ze dvou, ale ze tří směsí. Pro Austrálii nabízí super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou, přičemž na té první se v Melbourne nikdy nejezdilo.
Nová auta ale ještě ani nevyjela, a už je pro ně třeba vybrat pneumatiky pro první závod. Podle sportovních pravidel pro rok 2016 totiž týmy musí svůj výběr Pirelli nahlásit s 14týdenním předstihem.
To by znamenalo, že konečný termín pro závodní víkend v Austrálii (18. - 20. března 2016) vyprší zítra, 11. prosince 2015. Kvůli novému systému a testu v Abú Zabí minulý týden ale týmy dostaly pro přemýšlení týden navíc - rozhodovat se mohou do příštího čtvrtku (16. 12. 2015). Volby pneumatik pro Velkou cenu Bahrajnu 2016 ale musí nahlásit už do 24. prosince 2015.
Pravidla FIA v článku 24.2 uvádějí: "Soutěžící musí FIA informovat o tom, jaké směsi suchých pneumatik by si u každého ze svých pilotů přáli používat, nejméně 8 týdnů předem v případě evropských podniků a 14 týdnu předem v případě zámořských podniků."
Protože předsezónní testy s novými vozy ale začínají v Barceloně až v únoru 2016, budou muset týmy při výběru směsí trochu riskovat. Vlastnosti svých vozů zatím znají jen ze simulací, jejich šetrnost k pneumatikám si v reálných podmínkách budou moci ověřit až za necelé dva měsíce.
Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, pro Autosport vysvětluje, proč je třeba si s výběrem tak pospíšit: "Jde zejména o přepravu. Nezapomínejte, že každý tým může volit odlišně, proto to může být mnohem, mnohem složitější. To je problém. Když jsme se rozhodovali my, věděli jsme, co chceme, ale nyní se složitost a výroba mění a my musíme zahájit kampaň, která se liší od toho, co jsme dělali v minulosti.
Pro Austrálii bychom pneumatiky posílali na začátku ledna, aby tam byly v březnu, abychom se v každém případě vyhnuli letecké přepravě. Ale nyní to s novými pravidly a s rozhodováním týmů znamená, že věci musíme podstatně uspíšit, abychom měli čas na výrobu."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.