V F1 vstoupila do hry nová pravidla pro pneumatiky. Pirelli o závodních víkendech nabídne tři směsi, piloti si můžou dvě vybrat. Své volby pro Velkou cenu Austrálie 2016 ale musí nahlásit už do čtvrtku 17. prosince 2015.
Z 13 dostupných sad pro každé auto o závodním víkend vybere Pirelli dvě pro závod a jednu pro kvalifikaci - zbylých 10 sad je na týmech, které si mohou vybírat ne ze dvou, ale ze tří směsí. Pro Austrálii nabízí super-měkkou, měkkou a středně-tvrdou, přičemž na té první se v Melbourne nikdy nejezdilo.
Nová auta ale ještě ani nevyjela, a už je pro ně třeba vybrat pneumatiky pro první závod. Podle sportovních pravidel pro rok 2016 totiž týmy musí svůj výběr Pirelli nahlásit s 14týdenním předstihem.
To by znamenalo, že konečný termín pro závodní víkend v Austrálii (18. - 20. března 2016) vyprší zítra, 11. prosince 2015. Kvůli novému systému a testu v Abú Zabí minulý týden ale týmy dostaly pro přemýšlení týden navíc - rozhodovat se mohou do příštího čtvrtku (16. 12. 2015). Volby pneumatik pro Velkou cenu Bahrajnu 2016 ale musí nahlásit už do 24. prosince 2015.
Pravidla FIA v článku 24.2 uvádějí: "Soutěžící musí FIA informovat o tom, jaké směsi suchých pneumatik by si u každého ze svých pilotů přáli používat, nejméně 8 týdnů předem v případě evropských podniků a 14 týdnu předem v případě zámořských podniků."
Protože předsezónní testy s novými vozy ale začínají v Barceloně až v únoru 2016, budou muset týmy při výběru směsí trochu riskovat. Vlastnosti svých vozů zatím znají jen ze simulací, jejich šetrnost k pneumatikám si v reálných podmínkách budou moci ověřit až za necelé dva měsíce.
Sportovní ředitel Pirelli, Paul Hembery, pro Autosport vysvětluje, proč je třeba si s výběrem tak pospíšit: "Jde zejména o přepravu. Nezapomínejte, že každý tým může volit odlišně, proto to může být mnohem, mnohem složitější. To je problém. Když jsme se rozhodovali my, věděli jsme, co chceme, ale nyní se složitost a výroba mění a my musíme zahájit kampaň, která se liší od toho, co jsme dělali v minulosti.
Pro Austrálii bychom pneumatiky posílali na začátku ledna, aby tam byly v březnu, abychom se v každém případě vyhnuli letecké přepravě. Ale nyní to s novými pravidly a s rozhodováním týmů znamená, že věci musíme podstatně uspíšit, abychom měli čas na výrobu."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.