Sauber je po Force Indii dalším týmem, který Bernieho Ecclestonea žádá o dřívější vyplacení odměn za účast v šampionátu Formule 1. Podle šéfky švýcarského týmu jde o to, aby soupeři nezískali konkurenční výhodu.
Force India o své peníze s předstihem požádala již v říjnu. Má se za to, že jí Ecclestone vyhověl. Jakmile se to dozvěděli Manor a Sauber, ihned učinili totéž. Takové požadavky ale vyžadují jednomyslný souhlas všech týmů před tím, než jim může Bernie vyhovět.
"Viděli jsme, že někteří z našich soupeřů to udělali. To vám může poskytnout přímou konkurenční výhodu. Proto jsme cítili, že když to udělali naši soupeři, pak by to rozhodně usnadnilo život i nám - proto jsme učinili totéž. Pokud dokážete zvýšit svou likviditu, pak to společnosti samozřejmě pomůže. Nejsme v pozici, kdy byste mohli říci, že na tom vůbec nezáleží," vysvětluje Kaltenbornová.
Týmy od společnosti Formula One Management (FOM) peníze nedostávají jen jednou ročně - chodí jim pravidelně každý měsíc od února do listopadu. Tím ale vzniká díra mezi prosincem a lednem, kdy probíhá klíčový vývoj a výroba nových vozů.
"Blížíme se době, která je z pohledu nákladů velmi intenzivní a kdy nemáme žádný příjem od FOM, který je hlavním zdrojem příjmů pro týmy," potvrzuje šéfka Sauberu pro Autosport.
Na otázku, zda věří, že Ecclestone jejich žádosti vyhoví, Kaltenbornová odpovídá: "Nevím, proč by měl být kdokoliv proti tomu, když to ostatní týmy dostaly. Nebylo by to mezi týmy příjemné, kdyby najednou jeden z nich bezdůvodně nesouhlasil."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.