Sauber je po Force Indii dalším týmem, který Bernieho Ecclestonea žádá o dřívější vyplacení odměn za účast v šampionátu Formule 1. Podle šéfky švýcarského týmu jde o to, aby soupeři nezískali konkurenční výhodu.
Force India o své peníze s předstihem požádala již v říjnu. Má se za to, že jí Ecclestone vyhověl. Jakmile se to dozvěděli Manor a Sauber, ihned učinili totéž. Takové požadavky ale vyžadují jednomyslný souhlas všech týmů před tím, než jim může Bernie vyhovět.
"Viděli jsme, že někteří z našich soupeřů to udělali. To vám může poskytnout přímou konkurenční výhodu. Proto jsme cítili, že když to udělali naši soupeři, pak by to rozhodně usnadnilo život i nám - proto jsme učinili totéž. Pokud dokážete zvýšit svou likviditu, pak to společnosti samozřejmě pomůže. Nejsme v pozici, kdy byste mohli říci, že na tom vůbec nezáleží," vysvětluje Kaltenbornová.
Týmy od společnosti Formula One Management (FOM) peníze nedostávají jen jednou ročně - chodí jim pravidelně každý měsíc od února do listopadu. Tím ale vzniká díra mezi prosincem a lednem, kdy probíhá klíčový vývoj a výroba nových vozů.
"Blížíme se době, která je z pohledu nákladů velmi intenzivní a kdy nemáme žádný příjem od FOM, který je hlavním zdrojem příjmů pro týmy," potvrzuje šéfka Sauberu pro Autosport.
Na otázku, zda věří, že Ecclestone jejich žádosti vyhoví, Kaltenbornová odpovídá: "Nevím, proč by měl být kdokoliv proti tomu, když to ostatní týmy dostaly. Nebylo by to mezi týmy příjemné, kdyby najednou jeden z nich bezdůvodně nesouhlasil."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.