Sauber je po Force Indii dalším týmem, který Bernieho Ecclestonea žádá o dřívější vyplacení odměn za účast v šampionátu Formule 1. Podle šéfky švýcarského týmu jde o to, aby soupeři nezískali konkurenční výhodu.
Force India o své peníze s předstihem požádala již v říjnu. Má se za to, že jí Ecclestone vyhověl. Jakmile se to dozvěděli Manor a Sauber, ihned učinili totéž. Takové požadavky ale vyžadují jednomyslný souhlas všech týmů před tím, než jim může Bernie vyhovět.
"Viděli jsme, že někteří z našich soupeřů to udělali. To vám může poskytnout přímou konkurenční výhodu. Proto jsme cítili, že když to udělali naši soupeři, pak by to rozhodně usnadnilo život i nám - proto jsme učinili totéž. Pokud dokážete zvýšit svou likviditu, pak to společnosti samozřejmě pomůže. Nejsme v pozici, kdy byste mohli říci, že na tom vůbec nezáleží," vysvětluje Kaltenbornová.
Týmy od společnosti Formula One Management (FOM) peníze nedostávají jen jednou ročně - chodí jim pravidelně každý měsíc od února do listopadu. Tím ale vzniká díra mezi prosincem a lednem, kdy probíhá klíčový vývoj a výroba nových vozů.
"Blížíme se době, která je z pohledu nákladů velmi intenzivní a kdy nemáme žádný příjem od FOM, který je hlavním zdrojem příjmů pro týmy," potvrzuje šéfka Sauberu pro Autosport.
Na otázku, zda věří, že Ecclestone jejich žádosti vyhoví, Kaltenbornová odpovídá: "Nevím, proč by měl být kdokoliv proti tomu, když to ostatní týmy dostaly. Nebylo by to mezi týmy příjemné, kdyby najednou jeden z nich bezdůvodně nesouhlasil."
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.