Piloti Renaultu, který minulý týden dokončil převzetí Lotusu, nemají nic jisté. Šéf francouzské automobilky Carlos Ghosn nevyloučil změnu jezdecké sestavy.
Po měsících průtahů Renault minulý týden konečně podepsal smlouvu o odkoupení Lotusu: "Vyžadovalo to několik měsíců uvažování, diskusí a vyjednávání s partnery a akcionáři Formule 1," popsal zdlouhavý proces výkonný ředitel Ghosn.
Krachující Lotus ve druhé části sezóny ještě stihl podepsat smlouvy s Pastorem Maldonadem, s nímž do týmové pokladny přitéká spousta peněz z Venezuely, a s britským pilotem Jolyonem Palmerem. Ti ale u nových majitelů zatím plnou jistotu nemají.
Ghosn v rozhovoru pro domácí Le Figaro nevyloučil změnu jezdecké sestavy před sezónou 2016. Renault by za volantem rád viděl francouzského jezdce - jenže Romain Grosjean už podepsal smlouvu s Haasem.
"Několik týdnů počkáme. Odkážu se na lednovou schůzku, na níž vysvětlíme organizaci, cíle, strategii, a kdy také probereme piloty a partnery," odpovídá ředitel Renaultu na přímou otázku, zda se příští rok v kokpitu dočkáme Francouze.
Kromě toho fanoušky varoval, že jim to "tři roky potrvá, než se staneme konkurenceschopnými." Potvrdil, že i nadále budou spolupracovat s Red Bullem, ten se již ale nebude těšit exkluzivní podpoře - budou se totiž muset podřídit "zájmům našeho týmu," dodal Ghosn na adresu rakouské stáje, která své motory bude přejmenovávat dle nového sponzora na TAG Heuer.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.