Mladík z Holandska, Max Verstappen, který s Toro Rosso podepsal smlouvu na závodění v F1 už ve svých 16 letech, předvedl v úvodní sezoně v F1 několik fantastických výkonů, umlčel kritiky a teď se mu dostává odměny.
Dnes už 18 letý syn bývalého pilota Formule 1, Jose Verstappena, získal na každoročním udávání cen Federation Internationale de l'Automobile (FIA) v Paříži ceny v kategoriích osobnost roku, nováček roku a akce roku. Samotná FIA řekla, že je to poprvé, co si někdo odesl více než jednu s šampionátem nepřímo spojenou cenu za stejnou sezonu.
O udělení ceny pro osobnost roku rozhodují světová media z různých šampionátů pod hlavičkou FIA, tedy včetně například rally nebo WEC. O ceně pro mladíka sezony rozhoduje FIA jezdecká komise, v jejímž čele je Brazilec Emerson Fittipaldi.
Kategorii Akce roku (Action of the Year) rozhoduje globální hlasování fanoušků motorsportu. Verstappen tuto kategorii ovládl za svůj předjížděcí manévr na Felipe Nasra v zatáčce Blanchimont během Grand Prix Belgie. Ještě se sluší dodat, že tu samou trofej Max vyhrál už vloni za jeden z jeho manévrů ve Formuli 3.
"Je to hezké vyhrát Akci roku už podruhé, protože si předjíždění na trati opravdu užívám. Je velkou ctí vyhrát Nováčka roku [Rookie of the Year], o kterém rozhoduje komise jezdců a musím říci, že získat dvě čtvrtá místa v úvodní sezoně v F1 je víc, než jsem čekal," říká Max Verstappen.
"Osobnost roku [Personality of the Year]? Nejsem si jistý, proč jsem ji vyhrál, ale je hezké vědět, že mě media mají ráda," dodal mladík, jehož příchod do F1 byl tak časný, že FIA následně změnila pravidla a stanovila 18 let jako minimální věk pro získání superlicence.
Verstappen letos také získal ze všech mladíků nejvíce bodů (hned 49), když získal dvě čtvrtá místa (Maďarsko a USA). Celkově tak obsadil 12. místo, Felipe Nasr získal byl jen o místo horší, když v celkovém hodnocení získal 27 bodů.
Cenu promotéra Formule 1, Bernieho Ecclestona, získalo Mexiko, které se letos do kalendáře vrátilo po 23 letech a v jehož ochozech v den závodu bylo 135 000 fanoušků. "Mexičtí fanoušci jsou unikátní. Tato cena je pro Mexiko," řekl promotér, Alejandro Soberon.
Na tomto galavečeru obdržel cenu za svůj třetí titul mistra světa také Lewis Hamilton. "Je tařka nemožné vyjádřit slovy, co to znamená být trojnásobným mistrem světa," řekl Brit.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.