Scuderia Toro Rosso oznámila, že přechází na motory od Ferrari a že zachová stejnou jezdeckou sestavu.
Poté, co Red Bull oznámil, že zůstane u Renaultu jako dodavatele pohonných jednotek, i Toro Rosso oznámilo, na jaké platformě bude jezdit. Není to překvapující, Scuderia bude poháněna rok starými (tedy letošními) motory od Ferrari.
Nová pravidla totiž umožňují, aby týmy používaly rok staré motory, což je vyjde levněji. Zřejmě nastane paradox, a to že bude Toro Rosso jezdit na specifikaci motorů, kterou jsme v letošní sezóně neviděli - Ferrari totiž při posledním závodě použilo poslední čtyři žetony, ale nevyměnilo pohonnou jednotku.
Scuderia navazuje na dlouhou dobu, kdy s Ferrari již spolupracovalo, konkrétně to bylo v letech 2007-2013. Paradoxně se může stát, že tato změna týmu pomůže natolik, že se bude pohybovat na úrovni Red Bullu, který bude poháněn renaultem.
Zároveň bylo oznámeno, že podle očekávání si tým zachová oba své jezdce, Carlose Sainze a Maxe Verstappena.
"Je skvělé, že můžeme zase pracovat s Ferrari," řekl Franz Tost pro motorsport.com. "Měli jsme s nimi [s Ferrari] velmi dobrý vztah v minulosti a jsem si jistý, že nepotrvá dlouho a budeme s nimi bezproblémově spolupracovat zase.
Je ale pravda, že to bude velmi těsné, abychom vše připravili do prvních testů, ale máme dobrý tým a správné lidi, abychom to zvládli. Jsem si celkem jistý, že pro následující rok připravíme konkurenceschopný balíček," zakončil šéf Toro Rosso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.