Lewis Hamilton si letos užíval více zábavy než v předchozích letech. Často navštěvoval různé párty, pozdě se vracel domů, ale závody přesto vyhrával. Proto na svém životním stylu nic nehodlá měnit.
Hamiltonovi se občas vytýká soukromý život a bujaré večírky s celebritami, které podle některých odvádějí příliš mnoho pozornosti od F1. Nedávno po jedné v oslavě v Monaku naboural tři auta a jeho bývalý šéf Ron Dennis uvedl, že takhle by se u McLarenu chovat nemohl. Pilot Mercedesu ale tvrdí, že si život užívá a konečně našel rovnováhu mezi závoděním a zábavou: "Abych byl upřímný, tohle je první rok, kdy se mi to opravdu povedlo."
"A víte co - budu pařit dále, objevovat se na různých večírcích a vyhrávat závody. Upřímně jsem si až do letošního roku myslel, že se nikdy nebudu chodit někam bavit. Myslím, že loni jsem si vyrazil třikrát, byl jsem zkrátka tak soustředěný. Ale to je příliš extrémní," hodnotí Hamilton pro BBC.
"Letošní rok byl pro mě opravdu přechodným. Mí kamarádi se mě vyptávali: 'Hele, což takhle si vyrazit na drink nebo na večeři?' a já v minulosti odpovídal: 'Ne, musím trénovat.' Nyní se snažím vyrazit i trénovat. Musíte získat vyrovnanost - a letošní rok byl úžasný.
Šlo o jeden z nejúspěšnějších - nejúspěšnější rok v celé mé kariéře. Bylo to skvělé, když lidé psali všechny ty příběhy, jak jsem se různě objevoval a podával výkony. Takže budu pokrčovat," pokračuje Hamilton, jehož smlouva mu umožňuje podnikat aktivity, které ostatní piloti nemohou.
"Dělám všechno, wake-board, lyže, skydive. Tak nějak jsem dal odstranit ze své smlouvy klauzuli o nebezpečných sportech a snažím se je rozumně provozovat. Nechci celou svou F1 kariéru trávit ježděním, ale samozřejmě nechci sedět a dívat se, jak někdo jiný jezdí s mým autem. Takže jsem velmi, velmi opatrný, když něco dělá, ale jsem i trochu šílený.
Užívám si to. Musíte si užívat to, co děláte. Pracujete tak tvrdě, rok je velmi dlouhý a vy musíte tvrdě pracovat a užívat si i hodně zábavy. Stále se tomu musím oddat a super-tvrdě pracovat, ale určitě si taky pomyslíte: 'Má práce je dokončena, přeju si, aby sezóna skončila a abych mohl jet na dovolenou,'" vysvětluje trojnásobný mistr světa, který posledních 6 kvalifikací a tři závody za sebou prohrál s týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Ale přesto dorazíte na příští závody, v tomto týmu je hodně lidí, kteří pokračují v práci, takže se jim musíte vyrovnat. [Konec] Nebyl tak úspěšný jako zbytek roku, ale i tak, dojíždět v těchto závodech druhý, to nebylo zas tak špatné. Je pravda, že v šampionátu to neudělalo žádný rozdíl, ale já jsem prohry nikdy neměl rád," dodává Hamilton.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.