Většinu z vás známe vlastně jen díky příspěvkům, z nichž se dá možná odhadnout, kdo vám je sympatický a komu zrovna nefandíte - ve světě F1. Chceme vám nabídnout příležitost, abyste své favority mohli více zviditelnit - a ještě dostali šanci vyhrát jedinečnou cenu..
Stránky F1NEWS.cz si kladou za cíl vám přinášet co nejfundovanější zpravodajství z Formule 1, doplněné analýzami, postřehy, technickými rozbory či výlety do historie. Každá práce má svůj smysl, když nachází odezvu - k ní je však potřeba vědět i něco o těch, komu máme naše materiály připravovat. Proto jsme pro vás připravili trojdílnou anketu, na jejímž konci se ti šťastní z vás dočkají zajímavých odměn, z nichž většina bude naprosto unikátní.
Co je tedy nutné udělat? Pro začátek stačí opravdu málo – v prvním kole uvést své oblíbence v F1, zavzpomínat na závody a vozy. Důležité je vždy uvést konkrétní údaj, ovšem pokud se budete chtít rozepsat a komentovat důvody své volby, iniciativě se meze nekladou. Ještě pro upřesnění - ač to někdy bude těžké rozhodování, pište vždy jen jednu volbu, tu vaší bez ohledu na celosvětové názory.
1. Současný oblíbený pilot 2. Současná oblíbená trať 3. Současný oblíbený tým 4. Historicky nejlepší pilot 5. Historicky nejlepší tým 6. Historicky nejlepší závod 7. Můj nejoblíbenější (nejhezčí) vůz F1 - bez ohledu na období 8. Absolutně nejotřesnější (nejošklivější) vůz v historii F1 9. Šampionát, který byl pro mě nejpřitažlivější.10. O F1 se zajímám ….. let11. Zajímám se o F1 ještě jinak (stavba modelů, nahrávání pořadů)
POZOR: Odpovědi na tyto otázky zašlete na uvedený mail (robsone@seznam.cz), kde se budou všechny dotazy shromažďovat a posléze vyhodnocovat. Uzávěrka vašich odpovědí je 30. 1. 2020. Po tomto dni bude první kolo ukončeno a všem jeho účastníkům budou zaslány další pokyny pro kolo druhé.
V zájmu objektivity naše fanoušky a čtenáře prosíme, aby nepsali z více adres, anketa se tím zbytečně znehodnotí. Pokud by počet účastníků nedosáhl určitého čísla, vyhrazujeme si právo anketu po prvním kole uzavřít, ale pevně věříme, že se nic takového nestane - věříme v zápal a naší čtenářskou základnu.
Jistým motivem mohou být i ceny určené pro finále celé ankety. Nechceme vás lákat na vějičku v podobě superhodnotných odměn či nějakých artefaktů z prostředí Grand Prix - určitě se nebude jednat o nějaké kousky výstroje či odřezky pneumatik... dárky se rozhodně budou týkat F1 a opravdu není možné je získat jinak než prostřednictvím F1NEWS.cz. Více se o nich dozvíte po odeslání ankety prvního kola.
Pokud se chcete zapojit a mít šanci získat něco výjimečného, pak neváhejte.
Zdraví vás redakce a přeje zajímavou zábavu a úspěch v naší anketě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.