Red Bull dnes na Twitteru představil svého partnera pro příští rok: švýcarskou společnost TAG Heuer.
Red Bull budou příští rok pohánět přeznačené motory Renault, dlouho se ale uvažovalo, jaký název přesně ponesou. I když to Christian Horner odmítl v Abú Zabí prozradit, naznačil: "Ron Dennis z naší nové smlouvy na motory nebude mít radost."
Ne, rakouský tým se tajně za zády Dennise nakonec nedohodl s Hondou, pouze hned využije dlouholetého sponzora McLarenu, společnost TAG Heuer. Na Twitteru dnes závodní stáj Dietricha Mateschitze oznámila: "Švýcarští inženýři příští rok stáhnou ztrátu. TAG Heuer," s dodatečným tagem #DontCrackUnderPressure (Nezlom se pod tlakem).
Jak na toto předčasné oznámení reagoval Renault? Ředitel Cyril Abiteboul se po shlédnutí obrázku švýcarských inženýrů Red Bullu hned škodolibě otázal: "Hledají něco?"
Pokud Red Bull přejmenuje motor Renaultu na TAG, tak McLaren nepřebere pouze sponzora, ale i nápad financovat motor, jako to bylo v případě britského týmu v sezónách 1983 (její závěr) - 1987, kdy ho pohánělo Porsche. Už chápete, proč by mohl být Dennis naštvaný, až spatří světlo světa oficiální prohlášení rakouského týmu?
Ten chce při vývoji pohonné jednotky pro příští rok uplatnit výzkum Maria Illiena, který je mimochodem také Švýcar. Red Bull svým příspěvkem na Twitteru projevil smysl pro humor i ve velmi obtížné situaci při dolaďování smlouvy na motory, kdy Renault při komplikacích v jednání o odkoupení Lotusu stále nevylučuje ani úplný odchod z F1.
Bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher celou záležitost komentuje slovy: "Pokud TAG zasponzoroval přeznačený motor pro Red Bull Racing, projevil tím obrovský přehled a pochopení Formule 1." Rakouský tým nyní může doufat, že příští rok už mu bude motor šlapat jako švýcarské hodinky.
Na závěr pouze stručně doplním, že TAG (Techniques d'Avant Garde) a TAG Heuer jsou dvě odlišné společnosti. McLaren v 80. letech používal motory TAG, ti ale v roce 1999 společnost TAG Heuer prodali skupině Louis Vuitton Moet Hennessy (LVHM), které patří i Chandon, jenž bude sponzorovat McLaren od příštího roku. TAG nyní působí zejména v leteckém průmyslu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.