Red Bull dnes na Twitteru představil svého partnera pro příští rok: švýcarskou společnost TAG Heuer.
Red Bull budou příští rok pohánět přeznačené motory Renault, dlouho se ale uvažovalo, jaký název přesně ponesou. I když to Christian Horner odmítl v Abú Zabí prozradit, naznačil: "Ron Dennis z naší nové smlouvy na motory nebude mít radost."
Ne, rakouský tým se tajně za zády Dennise nakonec nedohodl s Hondou, pouze hned využije dlouholetého sponzora McLarenu, společnost TAG Heuer. Na Twitteru dnes závodní stáj Dietricha Mateschitze oznámila: "Švýcarští inženýři příští rok stáhnou ztrátu. TAG Heuer," s dodatečným tagem #DontCrackUnderPressure (Nezlom se pod tlakem).
Jak na toto předčasné oznámení reagoval Renault? Ředitel Cyril Abiteboul se po shlédnutí obrázku švýcarských inženýrů Red Bullu hned škodolibě otázal: "Hledají něco?"
Pokud Red Bull přejmenuje motor Renaultu na TAG, tak McLaren nepřebere pouze sponzora, ale i nápad financovat motor, jako to bylo v případě britského týmu v sezónách 1983 (její závěr) - 1987, kdy ho pohánělo Porsche. Už chápete, proč by mohl být Dennis naštvaný, až spatří světlo světa oficiální prohlášení rakouského týmu?
Ten chce při vývoji pohonné jednotky pro příští rok uplatnit výzkum Maria Illiena, který je mimochodem také Švýcar. Red Bull svým příspěvkem na Twitteru projevil smysl pro humor i ve velmi obtížné situaci při dolaďování smlouvy na motory, kdy Renault při komplikacích v jednání o odkoupení Lotusu stále nevylučuje ani úplný odchod z F1.
Bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher celou záležitost komentuje slovy: "Pokud TAG zasponzoroval přeznačený motor pro Red Bull Racing, projevil tím obrovský přehled a pochopení Formule 1." Rakouský tým nyní může doufat, že příští rok už mu bude motor šlapat jako švýcarské hodinky.
Na závěr pouze stručně doplním, že TAG (Techniques d'Avant Garde) a TAG Heuer jsou dvě odlišné společnosti. McLaren v 80. letech používal motory TAG, ti ale v roce 1999 společnost TAG Heuer prodali skupině Louis Vuitton Moet Hennessy (LVHM), které patří i Chandon, jenž bude sponzorovat McLaren od příštího roku. TAG nyní působí zejména v leteckém průmyslu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.