Romain Grosjean míří k Haasu a Lotus opouští s vědomím, že v něm strávil zatím ten nejlepší rok ve své kariéře v F1.
V roce 2012 přitom Francouz získal 96 bodů a o rok později dokonce 132 bodů, přičemž v tomto období stanul devětkrát na pódiu. Letos vybojoval 51 bodů a na pódium se dostal je n v Belgii, přesto si myslí, že předváděl lepší výkony než před léty s konkurenceschopnějším vozem.
"Šlo o skvělou sezónu, nejlepší v mé kariéře, pokud jde o ježdění a nastavování auta. V zákulisí se toho odehrálo hodně, nebyli jsme schopni auto vyvíjet tak, jak bychom si přáli, a já cítím, že jsem při několika příležitostech dosáhl více, než na co mělo," popisuje Grosjean pro Autosport.
"Poté, co se stalo loni [zcela nekonkurenceschopné auto] jsem naskočil na začátku do toho letošního vozu a hned jsem si ho oblíbil. Pokud se podíváte na mé kvalifikační výkony ve srovnání s mým týmovým kolegou [Pastorem Maldonadem], tak pokaždé, když to bylo zapotřebí, tak jsem z auta dostal to nejlepší - dokonce častěji, než v minulosti," vysvětluje, proč svou letošní sezónu řadí tak vysoko.
Jeho Lotus skončil v šampionátu po minuloročním propadáku na šestém místě, proto Grosjean cítí, že ho může opustit se zdviženou hlavou a zamířit vstříc dalšímu dobrodružství, tentokrát s novým americkým týmem.
"Pro mě to bylo důležité, pro mou hrdost, abychom udrželi v šampionátu šestou příčku. Chtěl jsme odejít, když budeme nahoře, a to se mi povedlo po fantastickém závodě. Ano, bylo z toho jen deváté místo, ale šlo o to nejlepší, čeho jsme mohli s naším autem dosáhnout. Pro nás to je jako vítězství," pokračuje pilot.
"Je to těžké. Kluci mi budou chybět, protože je mám rád jako rodinu. Lotus byl v mém životě velkou kapitolou. Věříme ale, že ta další bude stejně dobrá, ne-li lepší," loučí se Grosjean se svým dlouholetým zaměstnavatelem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.