Romain Grosjean míří k Haasu a Lotus opouští s vědomím, že v něm strávil zatím ten nejlepší rok ve své kariéře v F1.
V roce 2012 přitom Francouz získal 96 bodů a o rok později dokonce 132 bodů, přičemž v tomto období stanul devětkrát na pódiu. Letos vybojoval 51 bodů a na pódium se dostal je n v Belgii, přesto si myslí, že předváděl lepší výkony než před léty s konkurenceschopnějším vozem.
"Šlo o skvělou sezónu, nejlepší v mé kariéře, pokud jde o ježdění a nastavování auta. V zákulisí se toho odehrálo hodně, nebyli jsme schopni auto vyvíjet tak, jak bychom si přáli, a já cítím, že jsem při několika příležitostech dosáhl více, než na co mělo," popisuje Grosjean pro Autosport.
"Poté, co se stalo loni [zcela nekonkurenceschopné auto] jsem naskočil na začátku do toho letošního vozu a hned jsem si ho oblíbil. Pokud se podíváte na mé kvalifikační výkony ve srovnání s mým týmovým kolegou [Pastorem Maldonadem], tak pokaždé, když to bylo zapotřebí, tak jsem z auta dostal to nejlepší - dokonce častěji, než v minulosti," vysvětluje, proč svou letošní sezónu řadí tak vysoko.
Jeho Lotus skončil v šampionátu po minuloročním propadáku na šestém místě, proto Grosjean cítí, že ho může opustit se zdviženou hlavou a zamířit vstříc dalšímu dobrodružství, tentokrát s novým americkým týmem.
"Pro mě to bylo důležité, pro mou hrdost, abychom udrželi v šampionátu šestou příčku. Chtěl jsme odejít, když budeme nahoře, a to se mi povedlo po fantastickém závodě. Ano, bylo z toho jen deváté místo, ale šlo o to nejlepší, čeho jsme mohli s naším autem dosáhnout. Pro nás to je jako vítězství," pokračuje pilot.
"Je to těžké. Kluci mi budou chybět, protože je mám rád jako rodinu. Lotus byl v mém životě velkou kapitolou. Věříme ale, že ta další bude stejně dobrá, ne-li lepší," loučí se Grosjean se svým dlouholetým zaměstnavatelem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.