Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že Mercedes bude dominovat i příští rok. Žádného překvapivého zlepšení Ferrari či dalších týmů se za stabilních pravidel podle něj nedočkáme. Vysvětluje, proč byla nadvláda Red Bullu v letech 2010 - 2013 pro F1 mnohem přijatelnější.
V posledních dvou sezónách po přechodu na nové hybridní pohonné jednotky vyhrály Stříbrné šípy 32 z 38 závodů. Red Bullu se loni podařilo vyhrát třikrát, letos ale ani jednou, protože se trápil s méně výkonným a nespolehlivým motorem Renault.
Podle Hornera se za stabilních pravidel nedá očekávat, že by příští rok došlo k nějaké radikální změně v rozložení sil - navíc s přihlédnutím k náskoku Mercedesu: "Myslím, že pravidla jsou pro příští rok extrémně stabilní a Mercedes si nevyhnutelně přenese dominanci, protože mají takový náskok."
Navíc v továrnách v Brixworthu a Brackley přes zimu rozhodně nebudou dřímat: "Přes zimu naleznou další zisky, ale bezpochyby budou nejblíže vrcholu křivky a potenciálně získají méně než ostatní. Pro kterýkoliv tým jde ale o obrovskou ztrátu ke stáhnutí. Nemyslím si, že by šance byly příliš velké [na poražení Mercedesu]."
Horner tedy nevěří ani Ferrari, že by dosáhlo takového pokroku, aby s Mercedesem mohlo v sezóně 2016 bojovat o titul. Taková dominance je podle něj pro sport špatná. Úspěšné období Red Bullu v letech 2010 - 2013 podle něj nebylo stejné.
Red Bull tak dominantní nikdy nebyl, FIA musí zasáhnout"Myslím si, že předvídatelné a sériové výsledky a výhry jsou pro každý sport obtížné. My jsme byli z toho obviňováni, ale nikdy jsme si neužívali pokračování či délku úspěchu - dva šampionáty se rozhodly až v posledním závodě a my jsme v mistrovství světa nikdy neskončili na prvním a druhém místě. S takovou mírou předvídatelnosti je podle mě nevyhnutelné, že lidé se odvracejí. Je to třeba znovu promíchat, aby to bylo těsnější," soudí Horner.
"Nemyslím si, že si někdo přeje, aby se Fernando Alonso jen účastnil. Chceme ho vidět soupeřit. Chceme vidět soupeřit Daniela Ricciarda. Chceme vidět, jak Sebastian Vettel závodí s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Týmy toho nikdy nedosáhnou, protože tam je příliš mnoho sobectví. Nemůžete čekat, že toho týmy dosáhnout. Je to na regulátorovi a řídícím orgánu, aby přišel s lepšími pravidly, které by těchto cílů pomohly dosáhnout," dodává Horner.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.