Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že Mercedes bude dominovat i příští rok. Žádného překvapivého zlepšení Ferrari či dalších týmů se za stabilních pravidel podle něj nedočkáme. Vysvětluje, proč byla nadvláda Red Bullu v letech 2010 - 2013 pro F1 mnohem přijatelnější.
V posledních dvou sezónách po přechodu na nové hybridní pohonné jednotky vyhrály Stříbrné šípy 32 z 38 závodů. Red Bullu se loni podařilo vyhrát třikrát, letos ale ani jednou, protože se trápil s méně výkonným a nespolehlivým motorem Renault.
Podle Hornera se za stabilních pravidel nedá očekávat, že by příští rok došlo k nějaké radikální změně v rozložení sil - navíc s přihlédnutím k náskoku Mercedesu: "Myslím, že pravidla jsou pro příští rok extrémně stabilní a Mercedes si nevyhnutelně přenese dominanci, protože mají takový náskok."
Navíc v továrnách v Brixworthu a Brackley přes zimu rozhodně nebudou dřímat: "Přes zimu naleznou další zisky, ale bezpochyby budou nejblíže vrcholu křivky a potenciálně získají méně než ostatní. Pro kterýkoliv tým jde ale o obrovskou ztrátu ke stáhnutí. Nemyslím si, že by šance byly příliš velké [na poražení Mercedesu]."
Horner tedy nevěří ani Ferrari, že by dosáhlo takového pokroku, aby s Mercedesem mohlo v sezóně 2016 bojovat o titul. Taková dominance je podle něj pro sport špatná. Úspěšné období Red Bullu v letech 2010 - 2013 podle něj nebylo stejné.
Red Bull tak dominantní nikdy nebyl, FIA musí zasáhnout"Myslím si, že předvídatelné a sériové výsledky a výhry jsou pro každý sport obtížné. My jsme byli z toho obviňováni, ale nikdy jsme si neužívali pokračování či délku úspěchu - dva šampionáty se rozhodly až v posledním závodě a my jsme v mistrovství světa nikdy neskončili na prvním a druhém místě. S takovou mírou předvídatelnosti je podle mě nevyhnutelné, že lidé se odvracejí. Je to třeba znovu promíchat, aby to bylo těsnější," soudí Horner.
"Nemyslím si, že si někdo přeje, aby se Fernando Alonso jen účastnil. Chceme ho vidět soupeřit. Chceme vidět soupeřit Daniela Ricciarda. Chceme vidět, jak Sebastian Vettel závodí s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Týmy toho nikdy nedosáhnou, protože tam je příliš mnoho sobectví. Nemůžete čekat, že toho týmy dosáhnout. Je to na regulátorovi a řídícím orgánu, aby přišel s lepšími pravidly, které by těchto cílů pomohly dosáhnout," dodává Horner.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.