Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že Mercedes bude dominovat i příští rok. Žádného překvapivého zlepšení Ferrari či dalších týmů se za stabilních pravidel podle něj nedočkáme. Vysvětluje, proč byla nadvláda Red Bullu v letech 2010 - 2013 pro F1 mnohem přijatelnější.
V posledních dvou sezónách po přechodu na nové hybridní pohonné jednotky vyhrály Stříbrné šípy 32 z 38 závodů. Red Bullu se loni podařilo vyhrát třikrát, letos ale ani jednou, protože se trápil s méně výkonným a nespolehlivým motorem Renault.
Podle Hornera se za stabilních pravidel nedá očekávat, že by příští rok došlo k nějaké radikální změně v rozložení sil - navíc s přihlédnutím k náskoku Mercedesu: "Myslím, že pravidla jsou pro příští rok extrémně stabilní a Mercedes si nevyhnutelně přenese dominanci, protože mají takový náskok."
Navíc v továrnách v Brixworthu a Brackley přes zimu rozhodně nebudou dřímat: "Přes zimu naleznou další zisky, ale bezpochyby budou nejblíže vrcholu křivky a potenciálně získají méně než ostatní. Pro kterýkoliv tým jde ale o obrovskou ztrátu ke stáhnutí. Nemyslím si, že by šance byly příliš velké [na poražení Mercedesu]."
Horner tedy nevěří ani Ferrari, že by dosáhlo takového pokroku, aby s Mercedesem mohlo v sezóně 2016 bojovat o titul. Taková dominance je podle něj pro sport špatná. Úspěšné období Red Bullu v letech 2010 - 2013 podle něj nebylo stejné.
Red Bull tak dominantní nikdy nebyl, FIA musí zasáhnout"Myslím si, že předvídatelné a sériové výsledky a výhry jsou pro každý sport obtížné. My jsme byli z toho obviňováni, ale nikdy jsme si neužívali pokračování či délku úspěchu - dva šampionáty se rozhodly až v posledním závodě a my jsme v mistrovství světa nikdy neskončili na prvním a druhém místě. S takovou mírou předvídatelnosti je podle mě nevyhnutelné, že lidé se odvracejí. Je to třeba znovu promíchat, aby to bylo těsnější," soudí Horner.
"Nemyslím si, že si někdo přeje, aby se Fernando Alonso jen účastnil. Chceme ho vidět soupeřit. Chceme vidět soupeřit Daniela Ricciarda. Chceme vidět, jak Sebastian Vettel závodí s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Týmy toho nikdy nedosáhnou, protože tam je příliš mnoho sobectví. Nemůžete čekat, že toho týmy dosáhnout. Je to na regulátorovi a řídícím orgánu, aby přišel s lepšími pravidly, které by těchto cílů pomohly dosáhnout," dodává Horner.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.