Šéf Red Bullu Christian Horner očekává, že Mercedes bude dominovat i příští rok. Žádného překvapivého zlepšení Ferrari či dalších týmů se za stabilních pravidel podle něj nedočkáme. Vysvětluje, proč byla nadvláda Red Bullu v letech 2010 - 2013 pro F1 mnohem přijatelnější.
V posledních dvou sezónách po přechodu na nové hybridní pohonné jednotky vyhrály Stříbrné šípy 32 z 38 závodů. Red Bullu se loni podařilo vyhrát třikrát, letos ale ani jednou, protože se trápil s méně výkonným a nespolehlivým motorem Renault.
Podle Hornera se za stabilních pravidel nedá očekávat, že by příští rok došlo k nějaké radikální změně v rozložení sil - navíc s přihlédnutím k náskoku Mercedesu: "Myslím, že pravidla jsou pro příští rok extrémně stabilní a Mercedes si nevyhnutelně přenese dominanci, protože mají takový náskok."
Navíc v továrnách v Brixworthu a Brackley přes zimu rozhodně nebudou dřímat: "Přes zimu naleznou další zisky, ale bezpochyby budou nejblíže vrcholu křivky a potenciálně získají méně než ostatní. Pro kterýkoliv tým jde ale o obrovskou ztrátu ke stáhnutí. Nemyslím si, že by šance byly příliš velké [na poražení Mercedesu]."
Horner tedy nevěří ani Ferrari, že by dosáhlo takového pokroku, aby s Mercedesem mohlo v sezóně 2016 bojovat o titul. Taková dominance je podle něj pro sport špatná. Úspěšné období Red Bullu v letech 2010 - 2013 podle něj nebylo stejné.
Red Bull tak dominantní nikdy nebyl, FIA musí zasáhnout"Myslím si, že předvídatelné a sériové výsledky a výhry jsou pro každý sport obtížné. My jsme byli z toho obviňováni, ale nikdy jsme si neužívali pokračování či délku úspěchu - dva šampionáty se rozhodly až v posledním závodě a my jsme v mistrovství světa nikdy neskončili na prvním a druhém místě. S takovou mírou předvídatelnosti je podle mě nevyhnutelné, že lidé se odvracejí. Je to třeba znovu promíchat, aby to bylo těsnější," soudí Horner.
"Nemyslím si, že si někdo přeje, aby se Fernando Alonso jen účastnil. Chceme ho vidět soupeřit. Chceme vidět soupeřit Daniela Ricciarda. Chceme vidět, jak Sebastian Vettel závodí s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Týmy toho nikdy nedosáhnou, protože tam je příliš mnoho sobectví. Nemůžete čekat, že toho týmy dosáhnout. Je to na regulátorovi a řídícím orgánu, aby přišel s lepšími pravidly, které by těchto cílů pomohly dosáhnout," dodává Horner.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.