Mercedes tvrdí, že musí co nejdříve přijít na to, proč se Hamilton trápil a v posledních závodech zaostával za svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
Němec sezónu zakončil ve velkém stylu, když v Abú Zabí ovládl kvalifikaci a v neděli vyhrál dominantním způsobem i závodu. Šlo o jeho šesté pole position a třetí vítězství v řadě za sebou, do zimní přestávky míří povzbuzen a s lepším sebevědomím.
Toto Wolff si výpadek Hamiltona v posledních závodech nedokáže vysvětlit: "Tolik se o tom namluvilo: v čem se Nico zlepšil nebo mu více vyhovoval poslední vývoj auta? Nebo šlo spíše o Lewisovu neuvědomělost a ne záměr? Nevím."
"Myslím, že musíme v příštích týdnech vytvořit inteligentní seznam a pokusit se to analyzovat. Podle mě na to musíme přijít. Nakonec se však domnívám, že mistrovský titul pro Lewise znamená více, ale těch pár závodu odjel Nico opravdu skvěle," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Příčinou změny a nové díly zavěšení po Singapuru?Hamilton zkoušel minulý víkend v Abú Zabí nový směr v nastavení, který zahrnoval odstranění prvku zavěšení, který Mercedes představil jako součást své vývojové cesty. Brit s ním po katastrofální Velké ceně Singapuru nebyl spokojený.
"Neřekl bych, že šlo o to nejpravděpodobnější podezření. Auto je vyvíjeno a vylepšováno, a po Singapuru jsme přišli s odlišným směrem. Něco jsme se během onoho víkendu naučili a jestli to více vyhovovalo Nicovi a méně Lewisovi, to nevím. Mohlo by to sehrát svou roli. Nechci to ale omezit jen na jedinou věc, může za tím být spousta možných faktorů," vysvětluje Wolff.
A co říká na teorii, že se Hamilton zkrátka po zisku titulu v Austinu už tolik nesnažil? "Nemyslím si, že by se něco takového dělo záměrně. Nevěřím tomu, protože on na to stále velmi tvrdě tlačí. Musíte se ptát, zda jde stále o toho stejného kluka se stejným talentem, který do toho dává to stejné úsilí. Mohlo by to ale hrát roli."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.