Mercedes tvrdí, že musí co nejdříve přijít na to, proč se Hamilton trápil a v posledních závodech zaostával za svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
Němec sezónu zakončil ve velkém stylu, když v Abú Zabí ovládl kvalifikaci a v neděli vyhrál dominantním způsobem i závodu. Šlo o jeho šesté pole position a třetí vítězství v řadě za sebou, do zimní přestávky míří povzbuzen a s lepším sebevědomím.
Toto Wolff si výpadek Hamiltona v posledních závodech nedokáže vysvětlit: "Tolik se o tom namluvilo: v čem se Nico zlepšil nebo mu více vyhovoval poslední vývoj auta? Nebo šlo spíše o Lewisovu neuvědomělost a ne záměr? Nevím."
"Myslím, že musíme v příštích týdnech vytvořit inteligentní seznam a pokusit se to analyzovat. Podle mě na to musíme přijít. Nakonec se však domnívám, že mistrovský titul pro Lewise znamená více, ale těch pár závodu odjel Nico opravdu skvěle," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Příčinou změny a nové díly zavěšení po Singapuru?Hamilton zkoušel minulý víkend v Abú Zabí nový směr v nastavení, který zahrnoval odstranění prvku zavěšení, který Mercedes představil jako součást své vývojové cesty. Brit s ním po katastrofální Velké ceně Singapuru nebyl spokojený.
"Neřekl bych, že šlo o to nejpravděpodobnější podezření. Auto je vyvíjeno a vylepšováno, a po Singapuru jsme přišli s odlišným směrem. Něco jsme se během onoho víkendu naučili a jestli to více vyhovovalo Nicovi a méně Lewisovi, to nevím. Mohlo by to sehrát svou roli. Nechci to ale omezit jen na jedinou věc, může za tím být spousta možných faktorů," vysvětluje Wolff.
A co říká na teorii, že se Hamilton zkrátka po zisku titulu v Austinu už tolik nesnažil? "Nemyslím si, že by se něco takového dělo záměrně. Nevěřím tomu, protože on na to stále velmi tvrdě tlačí. Musíte se ptát, zda jde stále o toho stejného kluka se stejným talentem, který do toho dává to stejné úsilí. Mohlo by to ale hrát roli."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.