Skvělá forma Nica Rosberga na konci sezony zanechala dojem i v Siru Jackiem Stewartovi. Pro sezonu 2016 prorokuje Němci zářnou budoucnost.
Nico Rosberg vyhrál posledních 6 kvalifikací a také závěrečné 3 závody. To je skvělá náplast na prohranou bitvu o titul s Hamiltonem. Proto se ihned po konci závodu začalo spekulovat o tom, jestli bude příští rok Němec schopný vyzvat trojnásobného mistra na souboj o titul a porazit jej.
Legenda F1, Sir Jackie Stewart, tomu věří: "Pokud si Mercedes udrží svoji vedoucí roli, pak se obávám, že zažijeme podobnou sezonu. Ale neodepisujme Rosberga! Není nic, co by mohlo Rosberga zastavit od vyhrávání."
"Je rychlý a rád bych viděl, že získá titul. Bylo by to velmi dobré." Klíč obratu je přitom podle Stewarta v jemném jezdeckém stylu: "Lewis je hodně agresivní a díky tomu vyhrál i hodně závodů. Jenže občas Vás to také může vytrestat. Nico je bez debaty dobrý. Otázka je, jestli je velmi dobrý. Na tom kousku musí zapracovat," shrnuje situaci trojnásobný mistr světa.
O dominanci Mercedesu nepochybuje: "Možná je někdo porazí, ale pochybuji o tom, jestli jsou ostatní týmy natolik silné, aby se na ně trvale dotáhly. [Rozdíl] více než 1 vteřina na kolo je moc velký, to není dobré pro závodění."
Překvapení však nevylučuje: "Nikdy ale nikdo nic neví - třeba Adrian Newey příjde s něčím novým a to změní scénu. Ale do té doby, co bude mít Mercedes současný rozpočet - a to jak pro motor tak i šasi - tak bude těžké je porazit."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.