Slova, která padla na tiskové konferenci mezi šéfem Mercedesu, Toto Wolffem, a šéfy McLarenu, mohou naznačovat jisté změny.
McLaren používal od roku 1995 do roku 2014 motory Mercedes. Od roku 2015 se ale Britové rozhodli opět vsadit na Hondu, se kterou mají slavnou minulost z období let 1988 až 1992. Podstatným rozdílem ale je, že úspěch ve druhé éře McLaren-Honda se zatím nedostavuje.
V rámci probíhající závěrečné Grand Prix sezony byl spatřen Toto Wolff od Mercedesu v rozhovorech s představiteli stáje McLaren - Ericem Boullierem, Ronem Dennisem a zástupci Bahrajnu, kteří drží v týmu majetkový podíl. Jednali snad o možné budoucí spolupráci?
"Ne. Myslím, že jsou šťastnými zákazníky Hondy," odmítl návrat spolupráce Toto Wolff. A dále pokračoval: "Pro ně je toto spojení důležité. Na druhou stranu pro nás je zase důležité, aby se Honda účastnila šampionátu."
Spíše by se tedy mohlo stát, že od Mercedesu k Hondě zamíří inženýři. Honda nedávno připustila možnou pomoc zvenčí, o kterou dříve nestála. Ostatně něco naznačil už i Fernando Alonso: "V tak soutěživém prostředí, jakým je F1, se každá nová informace hodí.
Když pracujete na novém projektu, tak se každá nová pomoc hodí. To platí jak pro otázku motorů, šasi nebo aerodynamiky. S novými lidmi bychom postupovali vpřed rychleji."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.