Na šéfa týmu Red Bull Racing, Christiana Hornera, udělaly dojem letošní výkony Maxe Verstappena. Podporuje také Carlose Sainze - zůstanou tedy oba dlouhodobě u Red Bullu?
Uplynulé týdny a měsíce nebyly pro Red Bull zrovna jednoduché. Vypadalo to, že nikdo nemá zájem dodávat svoje pohonné jednotky v sezoně 2016 pro Red Bull a jeho sesterský tým, Toro Rosso. V jiném ohledu tohoto sportu si ale Red Bull na nedostatečnou nabídku stěžovat nemůže. V letošní sezoně hájí jejich barvy Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat a tým v nich má velmi slušnou jezdeckou dvojici. U Toro Rosso se prezentují dva nováčci, Max Versteppen a Carlos Sainz.
Zde tedy Red Bull musí řešit luxusní problém, v A-týmu totiž má místo pouze pro dva z těchto čtyřech kvalitních pilotů. Na šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, nováčkovská sezona Verstappena a Sainze "velmi zapůsobila", když pro 'Sky Sports F1' řekl: "Především když zvážíme, že Verstappen absolvoval pouze jeden rok ve formulových závodech před tím, než dostal možnost pilotovat Formuli 1."
"Mnoho lidí bylo skeptických a ptalo se, jestli je dostatečně dobrým nebo jestli nebylo příliš brzy. Myslím, že opravdu prokázal, že je neobyčejným talentem. Je skvělé sledovat jeho talent. Pro Carlose Sainze je škoda, že všichni mluví jen o Verstappenovi. Sainz ale také odvedl opravdu dobrou práci, myslím, že oba junioři byli v tomto úžasní."
Také pilot Red Bullu, Daniil Kvjat, dokázal v druhé polovině sezoně přesvědčit. "Myslím, že to jednoduše souvisí se sebědůvěrou a zkušenostmi. Teď se v týmu cítí vcelku dobře," říká Horner. Připomeňme, že Rus v prvních pěti závodech sezony neprožíval zrovna dobrý start, když si připsal pouze pět bodů. Pak už se ale chytl.
Po Verstappenovi mezitím začaly pošilhávat už i jiné týmy. Ale Holanďan má u Red Bullu podepsanou dlouhodobou smlouvu. "Jezdci jsou se situací obeznámeni a my také," říká Horner poměrně chladně. I na případný odchod je Red Bull teoreticky připraven. "V našem jezdeckém poolu nám talenti nechybí," uzavřel Horner
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.