Nico Rosberg řekl, že v Abú Zabí očekává těžkou Grand Prix, protože se musel vrátit ke starší pohonné jednotce pro poslední závod sezony.
Jezdec Mercedesu dokázal zajet nejrychlejší čas v dnešním druhém volném tréninku, ale dle slov Rosberga Hamilton zřejmě v tomto tréninku nepředvedl maximum možného. Němec poté odhalil, že používá "extrémně starou" pohonnou jednotku, která ztrácí výkonnostně na rovinkách.
"Byl to dobrý start víkendu, ačkoliv Lewis neukázal rychlost v jednom kole. Je jasné, že má stále určitou rezervu. Dnešek není reálným obrázkem. Obecně to bude těžké, protože mám extrémně starý motor, když jsem ztratil svůj letošní čtvrtý motor a ten, který teď mám, má už hodně najeto, což mě stojí rychlost na rovinkách," říká Nico Rosberg.
"Výsledkem tedy je, že to bude těžký víkend. Musím prostě jezdit rychleji v zatáčkách. Budu tak vždycky pomalejší na rovinkách během celého víkendu, protože toho mám [můj motor] hodně, hodně nájeto. A je to hodně starý motor - a toto je trať na motory. V Brazílii a na předcházejícím závodu to bylo těžké, ale tady je to maximálně motorová trať, takže to stojí více času na kolo. Ale tak to je, musím se maximálně snažit," zakončil vítěz dvou posledních závodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.