Měsíce nejistoty a dohadování jsou u konce. Red Bull dnes, tedy v pátek 27. listopadu 2015 potvrdil, že smlouva na dodávky motorů pro rok 2016 je skutečností. Potvrdil to šéf týmu Christian Horner.
"Mohu vám sdělit, že na příští sezónu F1 máme dohodu o dodávkách motorů, která bude v nejbližších dnech potvrzena. Půjde o vývojovou formu, paradoxně tedy to, oč jsme se snažili už před 12 měsíci," informoval Horner o uzavření dohody. Má jít o pohonnou jednotku v režii Renaultu, s jejímž vývojem bude pomáhat Švýcar Mario Illien. To ostatně deklaroval už na počátku tohoto měsíce generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul.
"Musíme využít veškerou energii a zdroje, které máme k dispozici. Ve své podstatě mě až tak nezajímá, jak se k výsledkům dopracujeme - my je prostě musíme mít. Tečka! Nemáme povinnost Illiena přijmout, ani se zabývat vzestupem či poklesem Red Bullu. Z naší strany je nutné najít co nejrychlejší řešení," vysvětlil Abiteboul záměry automobilky i účast Illiena v projektu.
Předpokládá se, že detailnější údaje o motoru pro Red Bull budou následovat poté, co Renault dokončí svůj dlouhodobý plán v F1, jehož hlavním bodem je prezentace vlastního továrního týmu. Tím se opět dostáváme k další "neverending story" týkající se převzetí Lotusu ze strany francouzské automobilky. Ve hře jsou v tomto případě i debaty s Bernie Ecclestonem ohledně zvýšejí příjmů z komerčních práv.
Pořád je tu tedy eventualita, že pokud tato finanční otázka nebude uspokojivě zvládnuta, může Carlos Ghosn na semaforu směrem F1 rozsvítit červenou a Renault F1 v příští sezóně neuvidíme. Takové varovné hlasy se ozvaly i na setkání Komise F1, které proběhlo v tomto týdnu. Podle odborníků by však případná neúčast vlastního týmu Renaultu v F1 neměla ohrozit dodávky agregátů pro Red Bull.
Značně by to ale zkomplikovalo další působení Lotusu, protože tým má stále větší finanční potíže, které kromě několika předchozích případů v Abú Zabí skončily pozdním příjezdem do místa konání závodu (čtěte zde). Jak uvedl majitel týmu Gerard Lopez, problém s Ecclestonem a FOM by mohl být klíčovým bodem ohledně převzetí stáje Renaultem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.