ABÚ ZABÍ - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku byl na okruhu Jas Marina nejrychlejší Lewis Hamilton, který o 0,141 sekundy předčil svého týmového kolegu z Mercedesu, Nica Rosberga. Dobrou rychlost Ferrari potvrdil třetí příčkou Kimi Räikkönen, ztrácí už ale přes 7 desetin.
Do úvodního dějství v Abú Zabí zasáhl z testovacích pilotů pouze Jolyon Palmer u Lotusu, tradičně místo Romaina Grosjeana, u Manoru místo Alexandra Rossiho dostává tento víkend šanci opět Roberto Merhi. Slunečné počasí týmům přeje, teplota vzduchu dosahuje 28 °C, trať 35 °C.
McLaren přivezl spoustu nových dílů, podle Alonsa vůz MP4-30 tvoří z 50% součástky pro příští rok. Podle šéfa týmu Erica Boulliera jich tolik není, za zmínku ale stojí přepracované zadní zavěšení se zcela novým ramenem. Záď se pročistila, což by mělo zlepšit proudění vzduchu a zvýšit generovaný přítlak.
V 10 hod našeho času vyjeli na dráhu jako první Kvjat s Vettelem na měkkých pneumatikách - ty super-měkké budou piloti používat až ve druhém tréninku, který se pojede za reprezentativnějších podmínek při západu slunce - podobně jako kvalifikace a závod. Zatímco většina pilotů po jednom instalačním kole zamířila do boxů, pouze vozy Ferrari, Mercedesu a Red Bullu absolvovaly dvě.
Při výjezdu k prvním měřeným kolem se Hamilton táže: "Je má sedačka v normální pozici?" Ve svém Mercedesu se necítí pohodlně. "Je níže," odpovídá mu inženýr. Loni zde v úvodní části zaznamenal nejrychlejší kolo: 1:43,476 min.
Letos se prvním časem zapisuje jeho týmový kolega Rosberg: 1:55,130 min, na rovince jel 310 km/h. Druhý pokus je mnohem lepší, na rovince přidává 10 km/h a čas jde dolů o 10 sekund: 1:44,626 min. Hamilton je po prvních pokusech o 1,323 s, přestože na rovince dosáhl 328 km/h. Pro změnu si stěžuje na volant.
Williams čeká, že by se mu na okruhu Jas Marina mělo dařit. Konečně našel řešení problémů se svými maticemi, kvůli kterým dosahoval podprůměrných časů při zastávkách v boxech. Tento víkend ale nechce ni riskovat, proto ho nenasadí.
Nové bočnice předního křídla přivezla Force India, která patří na rovinkách k nejrychlejším - oba vozy jako první překonávají 330 km/h. Pérezovi po 20 min patří třetí příčka, o 1,72 s za Rosbergem.
Na čele se střídají piloti Mercedes: Hamilton nejprve dosahuje času 1:43,996 min, o chvíli později Rosberg 1:43,895 (- 0,101 s). Po půlhodině se piloti vracejí do garáží, aby vrátil Pirelli první sadu pneumatik, na níž déle jezdit nesmí. Mercedes měl na odtokové hraně spodní strany u horní klapky i hlavního profilu zadního křídla se zuby, po několika kolech ji odstranil. Jejím účelem je tvorba vírů a zlepšit aerodynamický výkon křídla.
Na trati se kvůli prasklině na vodním chlazení zatím neukázal Palmer s Lotusem, jehož vybavení dorazilo do Abú Zabí opět později. Poplatky za ně zaplatil opět Bernie Ecclestone, mechaniky čekala dlouhá noc, aby stihli připravit oba vozy. K našemu překvapení přivezla stáj z Enstone nový nos se špičkou podobnou Williamsu.
Horner mezitím potvrzuje, že Red Bull dořešil smlouvu na dodávku motorů pro příští rok: "Motor půjde vývojovou cestou, kterou jsme se ironicky chtěli ubírat před 12 měsíci," uvádí s tím, že zřejmě tedy uplatní výsledky výzkumu Maria Illiena. Jak se motor bude jmenovat, to ale stále neprozradil.
Ticho po 10 minutách přerušil Alonso a posunul se na 9. místo (1:46,600 min). Jeho týmový kolega Button si při svých jízdách stěžoval na to, že "příliš rychle ztrácíme zadní" pneumatiky. V pořadí figuroval hned za ním na 10. příčce.
Rosberg je v prvních dvou sektorech rychlejší, v tom třetím ale probrzdil, proto laťku nesnížil. Stěžuje si na nastavení svého brzdového systému. Daří se však Alonsovi, jenž postupuje na 7. pozici před Vettela - 1:45,865 min.
Räikkönen málem Španělovi v zatáčce č. 8 ustřelil přední křídlo a týmu hlásí: "Na rovinkách ztrácím trochu výkonu." Ferrari jej ujišťuje, že se na to podívají. Finovi přesto patří třetí místo za Stříbrnými šípy - 1:44,500 min. Po chvíli se pilotovi dostává odpovědi: "Ztráta výkonu, kterou jsi zaznamenal, byl chvilkový problém MGU-K." Podle techniků je už vyřešen.
Po hodině se Hamiltonovi daří překonat o 0,141 sekundy Rosberga: 1:43,754 min. Na titulu se tento víkend sice nic nezmění, podle Nica ale bude výsledek důležitý s ohledem na sezónu 2016. Na čtvrtou příčku postupuje Kvjat (+ 0,948 s).
Čtvrt hodiny před koncem se Massa s Williamsem dostává ze 17. na 10. místo, na rovince je sice nejrychlejší (332,9 km/h), jenže na Mercedes stále dost ztrácí: 1,679 s. Bottas se zlepšuje v prvním sektoru, ale zůstává dvanáctý (+1,98 s). Na rovince je o 6,7 km/h pomalejší.
Lotusu se po 80 min podařilo opravit závadu na chladicím okruhu Palmerova vozu, mladík si může alespoň na chvíli užít jízdu s monopostem F1. První kolo zvládá za 1:50,495 min, dalším pokusem se dostává před oba Manory: 1:47,552 min.
Týmy dnes představily záplavu novinek, což může být dáno částečně tím, že příští týden v úterý nesmí během 12hodinového testu pneumatik nasazovat žádné novinky. Zřejmě se tak snaží obejít pravidlo dané pro tento test s Pirelli, který se žel bude odehrávat za zavřenými dveřmi. Protože nás novináře k němu nepustí, doplatí na to fanoušci omezeným množstvím informací, navíc se zpožděním
Posledních pět min jsme se již žádného zlepšení nedočkali, sezónu dle očekávání zakončí v nejlepší formě Mercedes, jehož piloti obsadili první dvě příčky s náskokem 7 - 8 desetin před piloty Ferrari, mezi něž se vklínil Kvjat se svým Red Bullem. Výše by mohl být zítra Williams, který sice skončil v polovině tabulky, ale pro pátky obvykle volí konzervativnější program a vyšší množství paliva.
Maximální rychlosti: 1. Massa 332,9; 2. Hülkenberg 330,9; 3. Hamilton 330,8 km/h.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.