Bernie Ecclestone byl překvapen letošní rychlostí Ferrari, chválí také jejich nového pilota Sebastiana Vettela, jenž by měl byt posuzován podle "prostředí," ve kterém působí.
Vzkříšení formy italského týmu v sezóně 2015 je podle Ecclestonea "důležitý pro všechny v F1." Ferrari loni nezvítězilo ani jednou, ale letos bylo Mercedesu nejblíže. Vettel vybojoval vítězství v Malajsii, v Maďarsku i v Singapuru. Pokrok sice nebyl dostatečný na to, aby se Stříbrnými šípy mohli bojovat o titul, příští rok však podle svého šéfa Maurizia Arrivabeneho očekávají, že budou před nimi.
Obratu v Maranellu si všiml také Ecclestone. Na otázku, jaká pozitiva si odnáší z letošního ročníku, odpovídá: "To nejlepší se dá shrnout jedním slovem: Ferrari. Jejich návrat k vítězství byl pro mě a pro všechny ve Formuli 1 velmi důležitý. Překvapením je, že jsou tak rychle opět na špici."
Na vzestupu Ferrari se podílí Vettel, jenž u týmu nahradil Fernanda Alonsa. Ecclestonea nepřekvapuje, že se téměř okamžitě dočkal úspěchu: "Fandil jsem přestupu Vettela k Ferrari, a když jsem viděl, jak projíždí cílem v Sepangu jako první, tak to bylo fantastické."
"Pilot musí být posuzován podle prostředí. Existuje celá řada jezdců, kteří s dobrým vozem mohou usilovat o vítězství, místo aby zůstávali v anonymitě. Vettel měl dobrá auta, ale sám k nim hodně přidal a já ho řadím mezi nejlepší 4 piloty vůbec - společně s Hamiltonem, Schumacherem a Alonsem," dodává Ecclestone pro La Gazzetta dello Sport.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.