Plán Mezinárodní automobilové federace na zavedení alternativních motorů ve Formuli 1 od roku 2017 dostal v úterý na zasedání Komise F1 další trhlinu.
FIA chtěla přivést nezávislého motoru, který by dodával levné 2,5litrové V6 bi-turbo motory s výkonem kolem 870 koní pro všechny týmy, které by projevily zájem. Silně proti jsou však nejsilnější dvě automobilky: Ferrari a Mercedes, jehož šéf Toto Wolff tento záměr přirovnal k "vydírání."
Při včerejším jednání v Paříži návrh prošel Strategickou skupinou, kde k prosazení stačí většina hlasujících spíše než jednomyslný souhlas. A protože FIA i FOM, které šéfuje Bernie Ecclestone - odpůrce současných hybridů, mají k dispozici každý šest hlasů, zatímco ostatních šest členských týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) pouze po jednom, neměl v této fáze prezident FIA Jean Todt žádný problém (s Ecclestonem měli 12 z 18 hlasů).
Podle německých médií tentokrát ale narazili při druhém hlasování v Komisi F1. Jakákoliv změna pravidel vyžaduje 18 z 24 hlasů. Mezi členy zde patří kromě týmů, FIA a FOM také zástupci sponzorů, okruhů a Pirelli.
Podle FIA to ale neznamená konec jejich plánu na zavedení alternativních motorů. Naděje vkládá do hlasování Světové rady motorsportu. Obvykle je podmínkou, aby návrh prošel Komisí F1, FIA chce v tomto případě ale použít výjimku vycházející z článku o "vyšší moci," protože je podle ní ohrožená samotná budoucnost sportu.
Současní výrobci motorů navíc shodně připustili, že současné hybridní motory nejsou pro královskou třídu motorsportu dostatečně atraktivní. Proto hovořili o možném přechodu od roku 2018 na jiné pohonné ústrojí, které by vzbudilo větší zájem veřejnosti a bylo méně složité - Ferrari například zmínilo V8 motory s jednoduchým KERSem.
Má se za to, že Mezinárodní automobilová federace své záměry dále přiblíží tento týden. Při hledání zájemců o dodávky alternativních motorů se jí přihlásili čtyři výrobci motorů: AER, Ilmor, Mecachrome a RML (Cosworth se nepřihlásil).
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.