Plán Mezinárodní automobilové federace na zavedení alternativních motorů ve Formuli 1 od roku 2017 dostal v úterý na zasedání Komise F1 další trhlinu.
FIA chtěla přivést nezávislého motoru, který by dodával levné 2,5litrové V6 bi-turbo motory s výkonem kolem 870 koní pro všechny týmy, které by projevily zájem. Silně proti jsou však nejsilnější dvě automobilky: Ferrari a Mercedes, jehož šéf Toto Wolff tento záměr přirovnal k "vydírání."
Při včerejším jednání v Paříži návrh prošel Strategickou skupinou, kde k prosazení stačí většina hlasujících spíše než jednomyslný souhlas. A protože FIA i FOM, které šéfuje Bernie Ecclestone - odpůrce současných hybridů, mají k dispozici každý šest hlasů, zatímco ostatních šest členských týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) pouze po jednom, neměl v této fáze prezident FIA Jean Todt žádný problém (s Ecclestonem měli 12 z 18 hlasů).
Podle německých médií tentokrát ale narazili při druhém hlasování v Komisi F1. Jakákoliv změna pravidel vyžaduje 18 z 24 hlasů. Mezi členy zde patří kromě týmů, FIA a FOM také zástupci sponzorů, okruhů a Pirelli.
Podle FIA to ale neznamená konec jejich plánu na zavedení alternativních motorů. Naděje vkládá do hlasování Světové rady motorsportu. Obvykle je podmínkou, aby návrh prošel Komisí F1, FIA chce v tomto případě ale použít výjimku vycházející z článku o "vyšší moci," protože je podle ní ohrožená samotná budoucnost sportu.
Současní výrobci motorů navíc shodně připustili, že současné hybridní motory nejsou pro královskou třídu motorsportu dostatečně atraktivní. Proto hovořili o možném přechodu od roku 2018 na jiné pohonné ústrojí, které by vzbudilo větší zájem veřejnosti a bylo méně složité - Ferrari například zmínilo V8 motory s jednoduchým KERSem.
Má se za to, že Mezinárodní automobilová federace své záměry dále přiblíží tento týden. Při hledání zájemců o dodávky alternativních motorů se jí přihlásili čtyři výrobci motorů: AER, Ilmor, Mecachrome a RML (Cosworth se nepřihlásil).
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.