Felipe Massa by moc rád prodloužil s Williamsem svůj kontrakt, jehož platnost vyprší na konci sezóny 2016.
Brazilec si po odchodu z Ferrari užívá závodění za třetí nejlepší tým letošní sezóny, před přelomovým ročníkem 2017 však bude čelit silné konkurenci. Uvědomuje si, že nemá žádné záruky na setrvání v Grove, dává ale najevo, že by pro něj šlo o skvělou volbu.
"Jsem spokojený s tímto úžasným týmem a odhaduji, že oni jsou spokojeni se mnou. Musíme si ale počkat na to, jaký bude příští rok, a pro jaký další krok se rozhodnu," uvádí Massa, který na svého mladšího týmového kolegu Valtteriho Bottase ztrácí před posledním závodem 19 bodů. Pomalejší je i v kvalifikacích - průměrně o 0,119 sekundy, startuje o 1,7 místa za Finem a nepříznivé je i celkové skóre: 8:9.
"Jestli zůstanu u Williamsu, což je fantastický tým, přejdu do jiného týmu nebo skončím? Nevím. Pokud neznáte všechny souvislosti, pak se těžko odpovídá. Ale určitě bych chtěl pokračovat," má Massa jasno.
V roce 2017 má dojít k velké změně pravidel, o kterých mimochodem dnes jedná Strategická skupina F1. "Pokud jeden tým něco investuje nebo odvede lepší práci než ostatní, bude mnohem rychlejší a silnější. Může se ale také stát, že rošt bude kompaktnější. Velké změny je však určitě zapotřebí, i v motoru, aby to bylo pro všechny jednodušší," domnívá se brazilský závodník.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.