Cosworth, velmi známá značka z historie F1 na poli motorů, se nepřihlásí do tendru na alternativní motory. Podle jeho zástupců totiž nové motory nedávají smysl po ekonomické stránce.
Podle spoluvlastníka společnosti, Kevina Kalkhovena, totiž investice do vývoje nejsou odůvodněné. "Podívali jsme se na požadavky a na to, kdo by o tento motor měl zájem," řekl serveru 'motorsport.com'.
"Zájem má vlastně Red Bull, jenže ten nemá dlouhodobé smlouvy na dodávky motorů. Když jsme se podívali na náklady potřebné pro vývoj, který bychom museli udělat, tak jsme zjistili, že obchodní stránka věci prostě nefunguje.
Vývoj od začátku by nás stál zhruba 20 milionů GBP se vším všudy. Také musíte platit za podporu týmu na trati. Také čas na vývoj je příliš krátký, pokud už tedy nemáte základní návrh. Zvládli bychom to, ale společnost je teď velmi zaneprázdněná.
Jít do spekulativní investice bez jistoty návraty investovaných prostředků pro nás nedává smysl. Takže jsme odmítli možnost potenciálně přijít o peníze!" Navíc také potvrzuje, že bude pro FIA těžké najít rovnováhu se současnými V6 motory: "Jak zvládnou vybalancovat výkonnost dvou zcela odlišných motorů, to je záhadou."
O tendr FIA mají zájem ale jiné známé značky - mezi nimi je Ilmor, který staví motory pro IndyCar, a nebo AER, který se zabývá motory pro Le Mans. Jejich dosavadní produkty by mohly sloužit jako základ pro další vývoj pohonné jednotky pro F1.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.