Cosworth, velmi známá značka z historie F1 na poli motorů, se nepřihlásí do tendru na alternativní motory. Podle jeho zástupců totiž nové motory nedávají smysl po ekonomické stránce.
Podle spoluvlastníka společnosti, Kevina Kalkhovena, totiž investice do vývoje nejsou odůvodněné. "Podívali jsme se na požadavky a na to, kdo by o tento motor měl zájem," řekl serveru 'motorsport.com'.
"Zájem má vlastně Red Bull, jenže ten nemá dlouhodobé smlouvy na dodávky motorů. Když jsme se podívali na náklady potřebné pro vývoj, který bychom museli udělat, tak jsme zjistili, že obchodní stránka věci prostě nefunguje.
Vývoj od začátku by nás stál zhruba 20 milionů GBP se vším všudy. Také musíte platit za podporu týmu na trati. Také čas na vývoj je příliš krátký, pokud už tedy nemáte základní návrh. Zvládli bychom to, ale společnost je teď velmi zaneprázdněná.
Jít do spekulativní investice bez jistoty návraty investovaných prostředků pro nás nedává smysl. Takže jsme odmítli možnost potenciálně přijít o peníze!" Navíc také potvrzuje, že bude pro FIA těžké najít rovnováhu se současnými V6 motory: "Jak zvládnou vybalancovat výkonnost dvou zcela odlišných motorů, to je záhadou."
O tendr FIA mají zájem ale jiné známé značky - mezi nimi je Ilmor, který staví motory pro IndyCar, a nebo AER, který se zabývá motory pro Le Mans. Jejich dosavadní produkty by mohly sloužit jako základ pro další vývoj pohonné jednotky pro F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.