Cosworth, velmi známá značka z historie F1 na poli motorů, se nepřihlásí do tendru na alternativní motory. Podle jeho zástupců totiž nové motory nedávají smysl po ekonomické stránce.
Podle spoluvlastníka společnosti, Kevina Kalkhovena, totiž investice do vývoje nejsou odůvodněné. "Podívali jsme se na požadavky a na to, kdo by o tento motor měl zájem," řekl serveru 'motorsport.com'.
"Zájem má vlastně Red Bull, jenže ten nemá dlouhodobé smlouvy na dodávky motorů. Když jsme se podívali na náklady potřebné pro vývoj, který bychom museli udělat, tak jsme zjistili, že obchodní stránka věci prostě nefunguje.
Vývoj od začátku by nás stál zhruba 20 milionů GBP se vším všudy. Také musíte platit za podporu týmu na trati. Také čas na vývoj je příliš krátký, pokud už tedy nemáte základní návrh. Zvládli bychom to, ale společnost je teď velmi zaneprázdněná.
Jít do spekulativní investice bez jistoty návraty investovaných prostředků pro nás nedává smysl. Takže jsme odmítli možnost potenciálně přijít o peníze!" Navíc také potvrzuje, že bude pro FIA těžké najít rovnováhu se současnými V6 motory: "Jak zvládnou vybalancovat výkonnost dvou zcela odlišných motorů, to je záhadou."
O tendr FIA mají zájem ale jiné známé značky - mezi nimi je Ilmor, který staví motory pro IndyCar, a nebo AER, který se zabývá motory pro Le Mans. Jejich dosavadní produkty by mohly sloužit jako základ pro další vývoj pohonné jednotky pro F1.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.