Renault uvádí, že po převzetí týmu Lotus nebude váhat s jeho přejmenováním před sezónou 2016.
Francouzská automobilka jedná o převzetí britského týmu z Enstone už několik měsíců, k oznámení jejich plánů by mělo dojít během závodního víkendu v Abú Zabí. Spekulovalo se o tom, že se jméno Lotusu mohlo ve startovní listině objevovat i v příštím, přechodném roce.
To však generální ředitel Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, vylučuje: "Bude to před rokem 2016. Není důvod otálet. Pokud jde o provoz a výkonnost, tak víme, že rok 2016 bude rokem přechodným. Neexistuje ale důvod, proč čekat také s budováním marketingového příběhu, protože i když výsledky na dráze nebudou skvělé, máme starý, dlouhý příběh, a už se nemůžeme dočkat, až jej budeme vyprávět."
Přejmenování však nebude pouze na jeho libovůli, bude muset spoléhat na podporu Bernieho Ecclestonea a konkurenčních týmů. Abiteboul ale doufá, že nikdo nebude proti. O změnu názvu bude žádat zřejmě i Manor.
"Víme, co chceme. Pokud jde o jméno, máme strategii a víme, proč do F1 vstupujeme a kterou značku propagovat. Renault je známou značkou, existují ale ještě další značky, které jsou s ním spojené. Neřeknu však k tomu více, protože to bude součástí oznámení.
Víme tedy, co chceme, a podstoupit procesem, v němž to probereme s nadřazeným orgánem. Ještě jsme ho nezačali, protože se domnívám, že bude muset projít určitou formou komise. Vypadá to ale, že nebudeme jediní, kdo projde určitou formou diskuse o změně názvu. Proto očekávám, že lidé v této záležitosti budou pragmatičtí," dodává Abiteboul pro Motorsport.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.