Renault uvádí, že po převzetí týmu Lotus nebude váhat s jeho přejmenováním před sezónou 2016.
Francouzská automobilka jedná o převzetí britského týmu z Enstone už několik měsíců, k oznámení jejich plánů by mělo dojít během závodního víkendu v Abú Zabí. Spekulovalo se o tom, že se jméno Lotusu mohlo ve startovní listině objevovat i v příštím, přechodném roce.
To však generální ředitel Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, vylučuje: "Bude to před rokem 2016. Není důvod otálet. Pokud jde o provoz a výkonnost, tak víme, že rok 2016 bude rokem přechodným. Neexistuje ale důvod, proč čekat také s budováním marketingového příběhu, protože i když výsledky na dráze nebudou skvělé, máme starý, dlouhý příběh, a už se nemůžeme dočkat, až jej budeme vyprávět."
Přejmenování však nebude pouze na jeho libovůli, bude muset spoléhat na podporu Bernieho Ecclestonea a konkurenčních týmů. Abiteboul ale doufá, že nikdo nebude proti. O změnu názvu bude žádat zřejmě i Manor.
"Víme, co chceme. Pokud jde o jméno, máme strategii a víme, proč do F1 vstupujeme a kterou značku propagovat. Renault je známou značkou, existují ale ještě další značky, které jsou s ním spojené. Neřeknu však k tomu více, protože to bude součástí oznámení.
Víme tedy, co chceme, a podstoupit procesem, v němž to probereme s nadřazeným orgánem. Ještě jsme ho nezačali, protože se domnívám, že bude muset projít určitou formou komise. Vypadá to ale, že nebudeme jediní, kdo projde určitou formou diskuse o změně názvu. Proto očekávám, že lidé v této záležitosti budou pragmatičtí," dodává Abiteboul pro Motorsport.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.