Zástupce šéfa Force Indie, Bob Fernley, si se svým týmem v příští sezóně dává za cíl porazil Williams. Vysvětluje, díky čemu dosáhli velkého pokroku.
Indická stáj letos dosáhla největšího úspěchu ve své sedmileté historii, když v šampionátu konstruktérů získala páté místo. S jídlem ale roste chuť: příští rok si chce vyšlápnout na Williams, která má na třetím místě před posledním závodem o 133 bodů více.
"Ukazuje to, že jsme dosáhli skutečného pokroku. Naše pohonné ústrojí je zřejmě to nejlepší v oboru, proto si nemyslím, že bychom měli nějaké potíže. A domnívám se, že z pohledu šasi patříme skutečně mezi nejlepší čtyři či pět aut. Udělat další krok do nejlepší čtyřky vyžaduje další pokrok, máme však na to, abychom to už dnes dokázali," uvádí Fernley.
"Musíme zaměřit svůj zrak na to, abychom soupeřili s Williamsem, protože mají podobný rozpočet s podobnými aktivy, i když u nich to jde více do hloubky díky množství investic za ta léta. Chceme se na ně samozřejmě dotáhnout. Myslím si, že ve druhé polovině sezóny jsme z jejich náskoku postupně ubírali," pokračuje zástupce Force Indie pro Motorsport.com.
Zlepšení Force Indie díky přesunu do aerodynamického tunelu ToyotyCo bylo klíčové pro vzrůst jejich formy? Podle Fernleyho byl klíčový přesun aerodynamického programu do zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Zvládnout to je důležité také z pohledu příprav na velké změny v roce 2017.
"Jde o výsledek vylepšení aerodynamického programu v Německu. Myslím, že nyní pozorujete jeho výsledky. Pro nás bylo velmi šťastné to, že jsme k tomu přistoupili minulý rok, protože letos by to bylo velmi těžké vzhledem k novým pravidlům, která přijdou v roce 2017. Správně jsme to načasovali na první polovinu sezóny.
Myslím, že nám to před Abú Zabí poskytuje větší svobodu. Můžete si dovolit během tréninků trochu více testovat a dělat podobné věci. Kdykoliv v prvním a v druhém tréninku testujete, narušujete tím přípravu na kvalifikaci a na závod," vysvětluje Fernley.
Jednání s Aston Martinem pokračujíS pátým místem v poháru konstruktérů souvisí bonus ve výši kolem 1,6 miliard Kč, ještě užitečnější by pro tým byla dohoda s Aston Martinem. "Nemyslím si, že bychom Astonu mohli nabídnout lepší balík. Rozhodnutí je nyní na jejich akcionářích a akcionářích Force Indie," dodává Fernley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.