Zástupce šéfa Force Indie, Bob Fernley, si se svým týmem v příští sezóně dává za cíl porazil Williams. Vysvětluje, díky čemu dosáhli velkého pokroku.
Indická stáj letos dosáhla největšího úspěchu ve své sedmileté historii, když v šampionátu konstruktérů získala páté místo. S jídlem ale roste chuť: příští rok si chce vyšlápnout na Williams, která má na třetím místě před posledním závodem o 133 bodů více.
"Ukazuje to, že jsme dosáhli skutečného pokroku. Naše pohonné ústrojí je zřejmě to nejlepší v oboru, proto si nemyslím, že bychom měli nějaké potíže. A domnívám se, že z pohledu šasi patříme skutečně mezi nejlepší čtyři či pět aut. Udělat další krok do nejlepší čtyřky vyžaduje další pokrok, máme však na to, abychom to už dnes dokázali," uvádí Fernley.
"Musíme zaměřit svůj zrak na to, abychom soupeřili s Williamsem, protože mají podobný rozpočet s podobnými aktivy, i když u nich to jde více do hloubky díky množství investic za ta léta. Chceme se na ně samozřejmě dotáhnout. Myslím si, že ve druhé polovině sezóny jsme z jejich náskoku postupně ubírali," pokračuje zástupce Force Indie pro Motorsport.com.
Zlepšení Force Indie díky přesunu do aerodynamického tunelu ToyotyCo bylo klíčové pro vzrůst jejich formy? Podle Fernleyho byl klíčový přesun aerodynamického programu do zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Zvládnout to je důležité také z pohledu příprav na velké změny v roce 2017.
"Jde o výsledek vylepšení aerodynamického programu v Německu. Myslím, že nyní pozorujete jeho výsledky. Pro nás bylo velmi šťastné to, že jsme k tomu přistoupili minulý rok, protože letos by to bylo velmi těžké vzhledem k novým pravidlům, která přijdou v roce 2017. Správně jsme to načasovali na první polovinu sezóny.
Myslím, že nám to před Abú Zabí poskytuje větší svobodu. Můžete si dovolit během tréninků trochu více testovat a dělat podobné věci. Kdykoliv v prvním a v druhém tréninku testujete, narušujete tím přípravu na kvalifikaci a na závod," vysvětluje Fernley.
Jednání s Aston Martinem pokračujíS pátým místem v poháru konstruktérů souvisí bonus ve výši kolem 1,6 miliard Kč, ještě užitečnější by pro tým byla dohoda s Aston Martinem. "Nemyslím si, že bychom Astonu mohli nabídnout lepší balík. Rozhodnutí je nyní na jejich akcionářích a akcionářích Force Indie," dodává Fernley.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.