Zástupce šéfa Force Indie, Bob Fernley, si se svým týmem v příští sezóně dává za cíl porazil Williams. Vysvětluje, díky čemu dosáhli velkého pokroku.
Indická stáj letos dosáhla největšího úspěchu ve své sedmileté historii, když v šampionátu konstruktérů získala páté místo. S jídlem ale roste chuť: příští rok si chce vyšlápnout na Williams, která má na třetím místě před posledním závodem o 133 bodů více.
"Ukazuje to, že jsme dosáhli skutečného pokroku. Naše pohonné ústrojí je zřejmě to nejlepší v oboru, proto si nemyslím, že bychom měli nějaké potíže. A domnívám se, že z pohledu šasi patříme skutečně mezi nejlepší čtyři či pět aut. Udělat další krok do nejlepší čtyřky vyžaduje další pokrok, máme však na to, abychom to už dnes dokázali," uvádí Fernley.
"Musíme zaměřit svůj zrak na to, abychom soupeřili s Williamsem, protože mají podobný rozpočet s podobnými aktivy, i když u nich to jde více do hloubky díky množství investic za ta léta. Chceme se na ně samozřejmě dotáhnout. Myslím si, že ve druhé polovině sezóny jsme z jejich náskoku postupně ubírali," pokračuje zástupce Force Indie pro Motorsport.com.
Zlepšení Force Indie díky přesunu do aerodynamického tunelu ToyotyCo bylo klíčové pro vzrůst jejich formy? Podle Fernleyho byl klíčový přesun aerodynamického programu do zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Zvládnout to je důležité také z pohledu příprav na velké změny v roce 2017.
"Jde o výsledek vylepšení aerodynamického programu v Německu. Myslím, že nyní pozorujete jeho výsledky. Pro nás bylo velmi šťastné to, že jsme k tomu přistoupili minulý rok, protože letos by to bylo velmi těžké vzhledem k novým pravidlům, která přijdou v roce 2017. Správně jsme to načasovali na první polovinu sezóny.
Myslím, že nám to před Abú Zabí poskytuje větší svobodu. Můžete si dovolit během tréninků trochu více testovat a dělat podobné věci. Kdykoliv v prvním a v druhém tréninku testujete, narušujete tím přípravu na kvalifikaci a na závod," vysvětluje Fernley.
Jednání s Aston Martinem pokračujíS pátým místem v poháru konstruktérů souvisí bonus ve výši kolem 1,6 miliard Kč, ještě užitečnější by pro tým byla dohoda s Aston Martinem. "Nemyslím si, že bychom Astonu mohli nabídnout lepší balík. Rozhodnutí je nyní na jejich akcionářích a akcionářích Force Indie," dodává Fernley.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.