Williams si pojistil třetí místo. Jenže také v roce 2015 výrazně zaostal za Ferrari - podle Claire Williamsové čeká tým během zimy pořádná dřina.
Williams může být vlastně se sezonou 2015 spokojený. Už před závěrečnou VC má stáj z Grove jistotu třetího místa, čímž zopakovala úspěch z loňské sezony. Ale úplně spokojený Williams také být nemůže - protože zatímco ve srovnání s loňskem předstihli Red Bull, tak je naopak předstihlo Ferrari, které si vybudovalo poměrně silnou pozici dvojky mezi týmy.
"Pocit je trošku jiný než vloni, ale i tak je to velkolepé. Pro tým je třetí místo skvělé, protože na jeho zisku tvrdě pracoval. Je to opravdu dobrý krok, že se nám podařilo zajistit si naší pozici. Teď se ale musíme začít dívat na příští rok," pochválila svůj tým Claire Williamsová, šéfka týmu.
Během sezony 2015 však Williams nezískal takové úspěchy, jako v roce 2014. Vloni britská stáj vybojovala 9 podiových umístění, letos jsou to závod před koncem jenom 4. To ale neznamená, že by Williams nějak oslabil, spíše Ferrari extrémně zrychlilo.
"Je před námi spousta práce, pokud chceme dosáhnout našich cílů. Pokud se chcete dostat dopředu, tak musíte změnit některé věci. Musíte se podívat na každou oblast týmu," pokračuje Williamsová. To znamená, že během zimy se tým bude snažit hledat jakoukoliv desetinku.
Vývoj nového auta běží podle plánů. Práce na voze 2015 už nějakou dobu stojí, celý tým se již soustředí na auto pro příští rok. O svých jezdcích nemají u Williamsu nejmenší pochyby: "Byli fantastičtí. Nemyslím si, že bychom mohli letos Valtterimu nebo Felipemu něco vyčíst. Už se těšíme na jejich výkony příští rok."
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.