Podle sportovního ředitele Hondy Jasuhisy Araje by nyní bylo již příliš pozdě na dohodu s Red Bullem o dodávkách motorů pro příští rok, pokud by mělo selhat obnovení spolupráce s jejich francouzským dodavatelem, s Renaultem. Koncept nové pohonné jednotky pro příští rok si již s McLarenem potvrdila.
S Red Bullem hledajícím konkurenceschopný motor poté, co v červenci vypověděl smlouvu s Renaultem, odmítli spolupracovat Ferrari i Mercedes. Spolupráci s Hondou, jejíž produkt označil Dietrich Mateschitz označil za ještě horší než Renault, zatrhl Ron Dennis. Nyní tedy rakouskému týmu nezbývá, než se dohodnout opět s francouzským výrobcem motorů.
Pokud by ale jeho jednání selhala, byla by Honda připravená mu pomoci? "Myslím, že už je příliš pozdě. I kdybychom teď dostali nabídku, je příliš pozdě. Vždy jsme se soustředili na McLaren - Hondu jako na tovární tým a na tom se nic nemění," odpovídá Araj.
Japonská automobilka se letos trápila, pohonné jednotce za zády McLarenu scházela spolehlivost i výkon. Její sportovní ředitel ale ví, ve kterých oblastech se Honda musí zlepšit.
"Stále jsme daleko za špičkovými týmy či za středem pole, chceme však potvrdit velký pokrok, který jsme během roku udělali. Tým už ví, v čem spočívají silné a slabé stránky. Zlepšíme proto slabiny a ostatní týmy dostihneme. Možná pak budeme silnější a konkurenceschopnější. Koncept již sdílíme, diskutovali jsme o něm něm a potvrdili jej," dodává Araj.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.