Podle sportovního ředitele Hondy Jasuhisy Araje by nyní bylo již příliš pozdě na dohodu s Red Bullem o dodávkách motorů pro příští rok, pokud by mělo selhat obnovení spolupráce s jejich francouzským dodavatelem, s Renaultem. Koncept nové pohonné jednotky pro příští rok si již s McLarenem potvrdila.
S Red Bullem hledajícím konkurenceschopný motor poté, co v červenci vypověděl smlouvu s Renaultem, odmítli spolupracovat Ferrari i Mercedes. Spolupráci s Hondou, jejíž produkt označil Dietrich Mateschitz označil za ještě horší než Renault, zatrhl Ron Dennis. Nyní tedy rakouskému týmu nezbývá, než se dohodnout opět s francouzským výrobcem motorů.
Pokud by ale jeho jednání selhala, byla by Honda připravená mu pomoci? "Myslím, že už je příliš pozdě. I kdybychom teď dostali nabídku, je příliš pozdě. Vždy jsme se soustředili na McLaren - Hondu jako na tovární tým a na tom se nic nemění," odpovídá Araj.
Japonská automobilka se letos trápila, pohonné jednotce za zády McLarenu scházela spolehlivost i výkon. Její sportovní ředitel ale ví, ve kterých oblastech se Honda musí zlepšit.
"Stále jsme daleko za špičkovými týmy či za středem pole, chceme však potvrdit velký pokrok, který jsme během roku udělali. Tým už ví, v čem spočívají silné a slabé stránky. Zlepšíme proto slabiny a ostatní týmy dostihneme. Možná pak budeme silnější a konkurenceschopnější. Koncept již sdílíme, diskutovali jsme o něm něm a potvrdili jej," dodává Araj.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.