McLaren označil obavy Mercedesu o bezpečnostní dopad velkých změn ve Formuli 1 od roku 2017 za zoufalé. Dominantnímu týmy posledních dvou sezón podle Erica Boulliera jde jen o to, aby si udržel svou nadvládu.
Mercedes totiž technickým ředitelům na počátku týdne vyjádřil výhrady k zamýšleným změnám: úpravu aerodynamiky nových monopostů a vyšší přítlak by podle něj nemusely zvládnout pneumatiky.
FIA proto požádala některé týmy o to, aby s Pirelli v příštích týdnech spolupracovali a přišli prostřednictvím simulací s řádnými daty, které by ověřily oprávněnost takových obav.
McLaren však dal jasně najevo, co si o takových komentářích Mercedesu myslí - nejde mu vůbec o bezpečnost, ale o to, aby nepřišel o svůj náskok. Sdílí závodní ředitel McLarenu obavy německého týmu?
"V podstatě ne. Myslím si, že jde o obvyklou hru, kdy chcete zabránit některým změnám, a tak zkrátka argumentujete pomocí obav o bezpečnost. Od Mercedesu to je ale dost zoufalé," nebere si servítky Boullier v rozhovoru pro Motorsport.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa ale ostatní týmy i přes velkou podporu změn zkoumají "programy a politická hlediska."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.