Christian Horner v Brazílii potvrdil, že Red Bull zůstává ve Formuli 1 v sezoně 2016. Zatím však neřekl, s jakou pohonnou jednotkou. Tým by měl oznámit svoje rozhodnutí o dodavateli motoru před finálovým závodem sezony.
Celá F1 si může ulevit. Christian Horner ubezpečil všechny, že Red Bulli přes svoje četné výhružky o možném odchodu z F1 zůstává ve světě Grand Prix i v sezoně 2016. Redaktorům 'BBC' řekl: "Zavázali jsme se k tomu, že bude v nadcházející sezoně i v budoucnu nadále působit v F1."
S jakým motorem tým pojede však zatím zůstává tajemstvím. Plán již zřejmě existuje, ale Horner nechtěl nic prozradit: "Zvážili jsme všechny možnosti a došli jsme k určitému závěru. Ten nám poskytuje příležitost, abychom mohli ve světě Grand Prix působit i v příští sezoně."
Nejpravděpodobnější je odebírání pohonných jednotek od Renaultu, avšak už bez označení Renault. Pro Toro Rosso pak zřejmě připadají v úvahu motory Ferrari ve specifikaci 2015. Mělo by však jít pouze o dočasné řešení - Christian se zlobí na Mercedes a Hodnu, kteří jim odmítli pomoct: "Je jasné, že společně s činovníky podporujeme vznik alternativního motoru.
To může způsobovat sice rozpře, jenže pak jsou v F1 dodavatelé, kteří odmítají zásobovat týmy. Pravidla jim to neukládají. Teď je ale jasné, že je třeba něco udělat, aby byla zajištěna budoucnost sportu." Šéf závodního týmu Red Bull by si přál, aby došlo ke změně pravidel - místo maximálního počtu týmů, který výrobce motorů může zásobovat, by měl být definován minimální počet týmů.
Hornerovi se také nelíbí příliš vysoké náklady. I přesto, že zatím nevíme, s jakým motorem Red Bull pojede, tak je Horner přesvědčen o potenciálu do příštího roku: "Jako tým mame jedno z nejsilnějších družstev v poli. Red Bull odvedl jako konstruktér dobrou práci - je jedno jestli mluvíme o závodní týmu, týmu pro zastávky, produkci nebo designu.
Ale jako nezávislý tým nestavíme vlastní motor. Věřím, že do konce sezony padne rozhodnutí. Situace se nemění v rámci dnů, ale spíše v rámci hodin."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.