Christian Horner v Brazílii potvrdil, že Red Bull zůstává ve Formuli 1 v sezoně 2016. Zatím však neřekl, s jakou pohonnou jednotkou. Tým by měl oznámit svoje rozhodnutí o dodavateli motoru před finálovým závodem sezony.
Celá F1 si může ulevit. Christian Horner ubezpečil všechny, že Red Bulli přes svoje četné výhružky o možném odchodu z F1 zůstává ve světě Grand Prix i v sezoně 2016. Redaktorům 'BBC' řekl: "Zavázali jsme se k tomu, že bude v nadcházející sezoně i v budoucnu nadále působit v F1."
S jakým motorem tým pojede však zatím zůstává tajemstvím. Plán již zřejmě existuje, ale Horner nechtěl nic prozradit: "Zvážili jsme všechny možnosti a došli jsme k určitému závěru. Ten nám poskytuje příležitost, abychom mohli ve světě Grand Prix působit i v příští sezoně."
Nejpravděpodobnější je odebírání pohonných jednotek od Renaultu, avšak už bez označení Renault. Pro Toro Rosso pak zřejmě připadají v úvahu motory Ferrari ve specifikaci 2015. Mělo by však jít pouze o dočasné řešení - Christian se zlobí na Mercedes a Hodnu, kteří jim odmítli pomoct: "Je jasné, že společně s činovníky podporujeme vznik alternativního motoru.
To může způsobovat sice rozpře, jenže pak jsou v F1 dodavatelé, kteří odmítají zásobovat týmy. Pravidla jim to neukládají. Teď je ale jasné, že je třeba něco udělat, aby byla zajištěna budoucnost sportu." Šéf závodního týmu Red Bull by si přál, aby došlo ke změně pravidel - místo maximálního počtu týmů, který výrobce motorů může zásobovat, by měl být definován minimální počet týmů.
Hornerovi se také nelíbí příliš vysoké náklady. I přesto, že zatím nevíme, s jakým motorem Red Bull pojede, tak je Horner přesvědčen o potenciálu do příštího roku: "Jako tým mame jedno z nejsilnějších družstev v poli. Red Bull odvedl jako konstruktér dobrou práci - je jedno jestli mluvíme o závodní týmu, týmu pro zastávky, produkci nebo designu.
Ale jako nezávislý tým nestavíme vlastní motor. Věřím, že do konce sezony padne rozhodnutí. Situace se nemění v rámci dnů, ale spíše v rámci hodin."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.