Christian Horner v Brazílii potvrdil, že Red Bull zůstává ve Formuli 1 v sezoně 2016. Zatím však neřekl, s jakou pohonnou jednotkou. Tým by měl oznámit svoje rozhodnutí o dodavateli motoru před finálovým závodem sezony.
Celá F1 si může ulevit. Christian Horner ubezpečil všechny, že Red Bulli přes svoje četné výhružky o možném odchodu z F1 zůstává ve světě Grand Prix i v sezoně 2016. Redaktorům 'BBC' řekl: "Zavázali jsme se k tomu, že bude v nadcházející sezoně i v budoucnu nadále působit v F1."
S jakým motorem tým pojede však zatím zůstává tajemstvím. Plán již zřejmě existuje, ale Horner nechtěl nic prozradit: "Zvážili jsme všechny možnosti a došli jsme k určitému závěru. Ten nám poskytuje příležitost, abychom mohli ve světě Grand Prix působit i v příští sezoně."
Nejpravděpodobnější je odebírání pohonných jednotek od Renaultu, avšak už bez označení Renault. Pro Toro Rosso pak zřejmě připadají v úvahu motory Ferrari ve specifikaci 2015. Mělo by však jít pouze o dočasné řešení - Christian se zlobí na Mercedes a Hodnu, kteří jim odmítli pomoct: "Je jasné, že společně s činovníky podporujeme vznik alternativního motoru.
To může způsobovat sice rozpře, jenže pak jsou v F1 dodavatelé, kteří odmítají zásobovat týmy. Pravidla jim to neukládají. Teď je ale jasné, že je třeba něco udělat, aby byla zajištěna budoucnost sportu." Šéf závodního týmu Red Bull by si přál, aby došlo ke změně pravidel - místo maximálního počtu týmů, který výrobce motorů může zásobovat, by měl být definován minimální počet týmů.
Hornerovi se také nelíbí příliš vysoké náklady. I přesto, že zatím nevíme, s jakým motorem Red Bull pojede, tak je Horner přesvědčen o potenciálu do příštího roku: "Jako tým mame jedno z nejsilnějších družstev v poli. Red Bull odvedl jako konstruktér dobrou práci - je jedno jestli mluvíme o závodní týmu, týmu pro zastávky, produkci nebo designu.
Ale jako nezávislý tým nestavíme vlastní motor. Věřím, že do konce sezony padne rozhodnutí. Situace se nemění v rámci dnů, ale spíše v rámci hodin."
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.