Sebastian Vettel po příletu do Brazílie okomentoval výrok Nikiho Laudy o motorech - podle Rakušana se Ferrari svým vylepšením představeným na Monze vyrovnalo Mercedesu.
Mercedes letos obhájil oba tituly, největší odpor se jim dostal ze strany Ferrari a Sebastiana Vettela. Němec doufá, že ve druhé sezoně v italském týmu může dosáhnout ještě víc. Na tiskové konferenci v Brazílii došla řeč i na výrok Nikiho Laudy o vyrovnanosti motorů Mercedes a Ferrari.
Dle Rakušana již totiž Ferrari dostihlo vykonnostně Mercedes, a tak je současný rozdíl způsoben pouze aerodynamikou obou monopostů. Sebastian Vettel s trojnásobným mistrem F1 v tomto ohledu nesouhlasí: "Niki není v tomto ohledu tím nejlepším, komu by se mělo věřit.
Občas to, co řekne, dává smysl a občas ne. Své názory dost rychle mění. Ještě nejsme na úrovni Mercedesu, pokud bychom byli, pak by sezona probíhala zcela jinak. Ale čím víc o nás mluví, tím líp, možná, že cítí, že se blížíme. Takže snad to jsou dobré novinky," říká Sebastian Vettel.
"S pokrokem, který jsme udělali tento rok, jsem zatím hodně spokojený. Máme také připraveny zajímavé věci. Vždy je těžké předvídat, co se stane další sezonu, ale rozhodně to je [dostat se Mercedesu blíž] naším cílem. Vidím, co se děje v pozadí. Vypadá to slibně a měli bychom udělat krok vpřed.
Nejdůležitější den je vždy ten, když nové auto vyjede na trať. Tam poznáte, čeho je schopné dosáhnout, to je ale ještě daleko. Ještě nám zbývají dva závody a chceme zde i v Emirátech vyjet nejlepší možný výsledek."
Tím nejlepším možným výsledkem by bylo znovuzískání druhého místa v tabulce jezdců od Nica Rosberga. Aktuálně ztrácí Sebastian na svého krajana 21 bodů: "Ten poslední závod nám nepomohl, to je jasné. Ale dokud je možné být druhý, tak chcete být druhý spíše než třetí. Naším cílem je tedy rozdělit Mercedesy."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.