Stoffel Vandoorne potvrdil, že u McLarenu nahradí Kevina Magnussena na pozici rezervního pilota.
Stáj z Wokingu se rozhodla na konci října neprodloužit smlouvu s Magnussenem, roli testovacího i rezervního jezdce příští rok bude plnit další mladík z jejich líhně - Vandoorne, kterému se letos podařilo vyhrát šampionát GP2.
Kde bude v příští sezóně krom plnění povinností u McLarenu závodit? "Rozhodně máme nějaké možnosti a jednáme o nich. Mimochodem budu testovacím a rezervním pilotem McLarenu, což je dobrou pozicí. A když zůstanete ve formě, fit a soustředění, a naskytne-li se jakákoliv příležitost v F1, pak jste 100% připraveni naskočit," říká Vandoorne.
Reálnější možností než F1 pro něj zůstává Super Formule, kde v roli dodavatele motorů působí Honda pohánějící McLaren: "Kromě této role chci pokračovat v závodění, a myslím si, že Super Formule je jedna z těch možností. Ještě ale není rozhodnuto, jestli do ní půjdu nebo ne."
Proč ho tato japonská formulová série tak láká? "Auta jsou v Super Formuli rozhodně dobrá - minimálně stejně rychlá jako v GP2 nebo ještě rychlejší." Díky vysokému přítlaku podle něj snesou i srovnání s F1: "OK, nemáte takový výkon, ale rychlost v zatáčkách je opravdu velmi působivá. Určitě jsou v nich rychlejší než současné vozy F1," vysvětluje Vandoorne.
Ve Wokingu vychází dobře se současnými závodními piloty - s Jensonem Buttonem i s Fernandem Alonsem. "Jo, vycházím s nimi dost dobře. Trávíme spolu hodně času během inženýrských schůzek o závodních víkendech a samozřejmě kromě toho hovoříme o všem - o závodění a o normálním životě. Je to příjemné mít s nimi takový vztah," dodává mladý Belgičan, který pro život mimo závodní okruhy pořídil Hondu Civic.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.