Stoffel Vandoorne potvrdil, že u McLarenu nahradí Kevina Magnussena na pozici rezervního pilota.
Stáj z Wokingu se rozhodla na konci října neprodloužit smlouvu s Magnussenem, roli testovacího i rezervního jezdce příští rok bude plnit další mladík z jejich líhně - Vandoorne, kterému se letos podařilo vyhrát šampionát GP2.
Kde bude v příští sezóně krom plnění povinností u McLarenu závodit? "Rozhodně máme nějaké možnosti a jednáme o nich. Mimochodem budu testovacím a rezervním pilotem McLarenu, což je dobrou pozicí. A když zůstanete ve formě, fit a soustředění, a naskytne-li se jakákoliv příležitost v F1, pak jste 100% připraveni naskočit," říká Vandoorne.
Reálnější možností než F1 pro něj zůstává Super Formule, kde v roli dodavatele motorů působí Honda pohánějící McLaren: "Kromě této role chci pokračovat v závodění, a myslím si, že Super Formule je jedna z těch možností. Ještě ale není rozhodnuto, jestli do ní půjdu nebo ne."
Proč ho tato japonská formulová série tak láká? "Auta jsou v Super Formuli rozhodně dobrá - minimálně stejně rychlá jako v GP2 nebo ještě rychlejší." Díky vysokému přítlaku podle něj snesou i srovnání s F1: "OK, nemáte takový výkon, ale rychlost v zatáčkách je opravdu velmi působivá. Určitě jsou v nich rychlejší než současné vozy F1," vysvětluje Vandoorne.
Ve Wokingu vychází dobře se současnými závodními piloty - s Jensonem Buttonem i s Fernandem Alonsem. "Jo, vycházím s nimi dost dobře. Trávíme spolu hodně času během inženýrských schůzek o závodních víkendech a samozřejmě kromě toho hovoříme o všem - o závodění a o normálním životě. Je to příjemné mít s nimi takový vztah," dodává mladý Belgičan, který pro život mimo závodní okruhy pořídil Hondu Civic.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.