Red Bull s Renaultem spějí k dohodě ohledně spolupráce v sezóně 2016. Rakouský tým mají i nadále poháně motory Francouzů, ovšem za odlišných podmínek. Jeho majitele Dietricha Mateschitze vyjdou dráž.
Red Bull s Renaultem jsou nyní připraveni pokračovat ve spolupráci poté, co k tomu dal dle Autosportu svolení Mateschitz. Rakouská strana v létě smlouvu vypověděla, protože se domnívala, že si plácne s Mercedesem. Ten dal ale nakonec jasně najevo, že jim své motory neposkytne. Ferrari nabídlo pouze rok staré specifikace a partnerství s Hondou vetoval šéf McLarenu Ron Dennis.
A když Red Bull vyčerpal všechny možnosti, nezbylo než se obrátit znovu na Renault, s nímž už spolupracovat nechtěl. Smlouva je už ale připravena k podpisu a možná bude zahrnovat nejen příští ročník F1. Podmínky se ale mění, Red Bull na svou kritiku a snahu předčasně se rozejít doplatí.
Na voze RB12 v příští sezóně sice zůstanou sponzoři Infiniti a Total, kteří jsou spojeni s Renaultem, v roce 2017 ale zmizí. Díky smlouvám s Totalem a s Infiniti si Red Bull přišel na dvojnásobek částky, kterou platil Renaultu za motory.
Tyto sponzorské příspěvky ale dle nové smlouvy budou významně omezeny, rakouský tým proto bude muset sáhnout kvůli motorům hlouběji do kapsy. Renault tak díky tomu získá více peněz na odkoupení majoritního podílu v Lotusu, jehož převzetí by měl dokončit na závěr sezóny kolem Velké ceny Abú Zabí.
Zbude mu také více prostředků na další vývoj motorů ve snaze dohonit Ferrari a Mercedes. Z jakéhokoliv zlepšení bude přirozeně těžit, již ale nebude mít status továrního týmu Renaultu. Tento pátek si v Brazílii poprvé vyzkouší specifikaci, na kterou ve Viry vyčerpali naráz 11 z 12 letošních žetonů.
Jediný otazník se ještě vznáší nad označením motorů pro Red Bull: ponesou v názvu Renault nebo něco jiného? "Může jít o něco exotického, nemusí tam být nic nebo se tam objeví jedna z marketingových věcí, ve kterých je Red Bull velmi dobrý," cituje Autosport nejmenovaný zdroj.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.