Red Bull s Renaultem spějí k dohodě ohledně spolupráce v sezóně 2016. Rakouský tým mají i nadále poháně motory Francouzů, ovšem za odlišných podmínek. Jeho majitele Dietricha Mateschitze vyjdou dráž.
Red Bull s Renaultem jsou nyní připraveni pokračovat ve spolupráci poté, co k tomu dal dle Autosportu svolení Mateschitz. Rakouská strana v létě smlouvu vypověděla, protože se domnívala, že si plácne s Mercedesem. Ten dal ale nakonec jasně najevo, že jim své motory neposkytne. Ferrari nabídlo pouze rok staré specifikace a partnerství s Hondou vetoval šéf McLarenu Ron Dennis.
A když Red Bull vyčerpal všechny možnosti, nezbylo než se obrátit znovu na Renault, s nímž už spolupracovat nechtěl. Smlouva je už ale připravena k podpisu a možná bude zahrnovat nejen příští ročník F1. Podmínky se ale mění, Red Bull na svou kritiku a snahu předčasně se rozejít doplatí.
Na voze RB12 v příští sezóně sice zůstanou sponzoři Infiniti a Total, kteří jsou spojeni s Renaultem, v roce 2017 ale zmizí. Díky smlouvám s Totalem a s Infiniti si Red Bull přišel na dvojnásobek částky, kterou platil Renaultu za motory.
Tyto sponzorské příspěvky ale dle nové smlouvy budou významně omezeny, rakouský tým proto bude muset sáhnout kvůli motorům hlouběji do kapsy. Renault tak díky tomu získá více peněz na odkoupení majoritního podílu v Lotusu, jehož převzetí by měl dokončit na závěr sezóny kolem Velké ceny Abú Zabí.
Zbude mu také více prostředků na další vývoj motorů ve snaze dohonit Ferrari a Mercedes. Z jakéhokoliv zlepšení bude přirozeně těžit, již ale nebude mít status továrního týmu Renaultu. Tento pátek si v Brazílii poprvé vyzkouší specifikaci, na kterou ve Viry vyčerpali naráz 11 z 12 letošních žetonů.
Jediný otazník se ještě vznáší nad označením motorů pro Red Bull: ponesou v názvu Renault nebo něco jiného? "Může jít o něco exotického, nemusí tam být nic nebo se tam objeví jedna z marketingových věcí, ve kterých je Red Bull velmi dobrý," cituje Autosport nejmenovaný zdroj.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.