FIA se domnívá, že se před sezónou 2014 dopustila chyb při stanovování nových pravidel týkajících se motorů pro šampionát Formule 1.
Současné pohonné jednotky spotřebovávají o více než čtvrtinu méně paliva než předchozí atmosférické V8 motory, špičkovou efektivitu spalování a obsahují pokročilé technologie, zákaznické týmy ale vycházejí na více než 550 milionů korun ročně (20 mil. eur), a kvůli tomu se dostávají do finančních potíží.
Ferrari minulý měsíc vetovalo návrh na snížení ceny na 325 milionů korun (12 mil. eur) kvůli svobodným obchodním principům a Mercedes si i za současné situace stěžuje, že na výrobě hybridních pohonných jednotek prodělává velké množství peněz.
Prezident FIA Jean Todt teď lituje, že před rokem 2014 nestanovili limit ceny, za kterou by je současní výrobci mohli ostatním týmům poskytovat: "Nebylo navrženo žádné omezení, což byla zřejmě chyba. To neznamená, že by bylo omezení nákladů přijato, protože jsme šest let navrhovali určitá omezení, která žel nikdy nebyla přijata."
Todt také lituje toho, že do pravidel nezanesli minimální množství týmů, které by výrobci museli zásobovat, byla-li by po jejich produktech poptávka. Současná pravidla stanoví maximální počet tří zákaznických týmů, pro jejich zvýšení je zapotřebí povolení FIA.
Na to momentálně doplácí Red Bull ve snaze nalézt co nejlepší motor pro příští rok. Honda sice dodává své pohonné jednotky pouze McLarenu, ale nic v pravidlech ji nemůže donutit k tomu, aby přijala rakouský tým pod svá křídla.
"Mělo to být v pravidlech, ale nebylo to do nich zahrnuto. S tím, jak jsou napsána, nemůžete dodávat většímu počtu týmů než tři. Není tam ale zapsán minimální počet týmů, které musíte zásobovat," komentuje Todt.
Neochota výrobců pohonných jednotek (tj. Ferrari, Hondy, Mercedesu a Renaultu) poskytnout dostatečnou slevu na své produkty vede FIA a Bernieho Ecclestonea ke snaze přivést do F1 nezávislého dodavatele levného motoru od roku 2017.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.